Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی شهردار ساوه با تاکید بر حمایت از تولیدکنندگان مسکن گفت: نباید توان انبوه سازان در تامین مسکن مورد نیاز شهروندان این شهر نادیده گرفته شود.

امیررضا یوسفیان در نشست هم‌اندیشی بررسی مشکلات تعاونی آرامش فجر ساوه(مجمع انبوه سازان) با اشاره به اینکه مدیریت شهری و تولیدکنندگان مسکن، هر دو مسافر یک کشتی هستند، اظهار کرد: تولید انبوه مسکن در شهرهای مجاور در مقایسه با ساوه ۱۰ برابر قیمت دارد و این نشانگر آن است که قیمت تمام شده مسکن در ساوه کمتر از حتی شهرهای مجاور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه قطار انبوه سازی در شهر مهاجرپذیر ساوه با تقاضای بالای مسکن باید به سرعت به حرکت درآید، افزود: ضوابط پیوست طرح تفصیلی و طرح جامع هر شهری جزو لاینفک قانون توسعه هر شهری است که در اختیار شورای عالی شهرسازی و معماری کشور بوده و در سطح کلان مطرح می‌شود و مجموعه مدیریت شهری و شهرستانی در این خصوص دخیل نیست.

وی با اشاره به اینکه پروسه ۱۰ ساله طرح جامع شهری به اتمام رسیده است، گفت: بررسی کارشناسانه و تخصصی و حتی بررسی موردی پرونده‌های ساخت‌وساز منجر به ارائه راهکار برای طرح و تصویب در شورای عالی شهرسازی با در نظر گرفتن شرایط منطقه‌ای و جغرافیایی خواهد شد.

شهردار ساوه با تاکید بر رویکرد حمایتی مدیریت شهری از تولید مسکن در این شهر با تقاضای بالای تامین این کالای ضروری اظهار کرد: شهرداری ساوه علاوه بر حمایت از تولیدکنندگان مسکن به دنبال جذب اعتبارات ملی و نیز راه‌اندازی کارخانه آسفالت برای فراهم کردن زیرساخت‌های شهری به منظور تسهیل در تولید مسکن است که بهره‌برداری از پروژه زیرسازی، جدول‌گذاری و آسفالت ۳۰ معبر خاکی در نقاط حاشیه‌ای شهر ساوه به ارزش ۳۰ میلیارد تومان نمونه‌ای از اقدامات انجام شده در چند روز اخیر بوده است.

وی رونق ساخت‌وساز در شهر، چابک‌سازی و کمک به تولید مسکن پیرو سیاست‌های دولت را بخشی از پیامدهای این اقدام بزرگ دانست و افزود: با ادامه این روند به دارایی‌های شهرداری ارزش افزوده می‌دهیم.

وی گفت: ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی گام نخست است و با مشارکت انجمن انبوه سازان شهر این کار را با هدف جذب سرمایه گذار و ایجاد ارزش افزوده در دارایی‌های شهرداری ادامه خواهیم داد و به یاری خدا خبرهای خوب دیگری در راه است. امروز با  آغاز ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی در ساوه توسط یکی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اتفاقی بزرگ در ساوه رقم خورد  که از این تعداد ۳۰ درصد از واحدهای تولیدی، تشکیل دهنده منافع شهر در قالب صدور تعرفه پروانه ساخت است.

یوسفیان تصریح کرد: شهر ویژه ساوه با وجود موقعیت مناسب و ظرفیت‌های فراوان تاکنون از بسیاری از حقوق خود محروم بوده است به طور مثال در توزیع مبلغ ارزش افزوده در استان مرکزی چه به لحاظ جمعیتی و دیگر آیتم‌ها بر نحوه توزیع خدشه وارد شده است.

وی گفت: سال گذشته شهر اراک از محل ارزش افزوده صنایع آلاینده رقم قابل توجهی (بالغ بر هزار میلیارد تومان) دریافت کرده است این در حالی است که با وجود جمعیت دو برابری اراک نسبت به ساوه رقم دریافتی آنها تقریبا چهار برابر ساوه بوده، لذا در این توزیع ناعادلانه، شکاف عمیقی وجود دارد.

وی با اشاره به جمعیت کارگری ساوه و برخورداری آن از ۱۸ سکونتگاه حاشیه‌ای و غیررسمی و نیز وجود ۲۰ کیلومتر معبر خاکی در این شهر گفت: مهاجرپذیری ساوه موجب تشکیل نقاط حاشیه‌ای و سکونت‌گاه های غیررسمی شده است و باید با رسیدن به نقطه مشترک در تعامل مدیریت شهری و انبوه سازان با تولید مسکن از ساخت و ساز غیرمجاز جلوگیری کرد.

شهردار ساوه در ادامه با تاکید بر اینکه هرگونه توافق از سوی شهرداری با تخلفات ساخت‌وساز ممنوع است، افزود: پایش مستمر مشکلات حوزه ساخت‌وساز و برگزاری جلسات مستمر ماهانه با انبوه سازان منجر به اتخاذ راهکارهای قانونمند برای جلوگیری از تخلفات احتمالی شده و نیازی به قلع و قمع  یا توافق نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، رئیس شورای اسلامی شهر ساوه نیز یکی از مشکلات کلیدی مدیریت شهری را تامین مسکن برای شهروندان دانست و گفت: تشکیل نقاط حاشیه‌ای در این شهر به دلیل فقدان مسکن و سرپناه است که باید برای حل این مشکل با مزیت صنعتی بودن و تبعات مهاجرپذیری با گسیل جمعیت از اقصی نقاط کشور، چاره اندیشی کرد.

احمد حاج‌امینی شهر مهاجرپذیر ساوه با سرریز جمعیت از نقاط مختلف کشور، به منزله ایران کوچکی دانست و افزود: یک شهر مهاجرپذیر نیازمند ارائه خدمات و تامین زیرساخت‌هاست که در شهر ساوه میزان ارائه خدمات و تامین زیرساخت‌ها به نسبت افزایش جمعیت تناسب و همخوانی ندارد.

وی با بیان اینکه دولت‌ها در خصوص تامین و مدیریت مسکن در ساوه کوتاهی کرده‌اند، اظهار کرد: مسکن لازمه زندگی جامعه بشری است و متاسفانه در مناطق مختلف ساوه در سایه عدم واگذاری زمین برای ساخت مسکن پدیده آلونک سازی با سوء استفاده عده‌ای که دست به تفکیک اراضی غیرمجاز زدند شکل گرفته که فاقد اصول فنی و شهرسازی است.

رئیس شورای شهر ساوه افزود: تولیدکنندگان مسکن با ساخت مسکن ایمن و منطبق بر اصول شهرسازی در این شهر همانند خیرین مدرسه سازی هستند که بخش اعظمی از نیاز فضاهای آموزشی این شهر مهاجرپذیر را به مدرسه تامین کردند. اگر انبوه‌سازان مسکن در این شهر فعالیت نداشته باشند علاوه بر کمبود مسکن شاهد افزایش سرسام‌آور ساخت سرپناه نظیر شهرهای همجوار خواهیم بود.

وی با تاکید بر حمایت از انبوه‌سازان مسکن در این شهر گفت: هرگونه حمایت مدیریت شهری براساس ضوابط و مقررات صورت خواهد گرفت و شورای شهر خود را مکلف به دفاع از حقوق تولیدکنندگان مسکن و شهروندان براساس قوانین و مقررات می‌داند و از هرگونه پیشنهاد و انتقاد سازنده برای حل مشکلات ساخت‌وساز در راستای حمایت از مردم استقبال می‌کند.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری معتقد است که کار انبوه‌سازان به نفع شهر و شهروندان است، افزود: ساماندهی مسکن شهر مهمترین رسالت تولیدکنندگان مسکن است. یکی از مشکلات پیش روی انبوه سازان بروکراسی اداری و برخی قوانین مزاحم و دست‌وپاگیر است که باید در سطح کلان کشور اصلاح و بازنگری صورت گیرد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و املاک شورای اسلامی شهر ساوه نیز انبوه‌سازان را جهادگران عرصه تولید مسکن دانست و گفت: صنعت ساخت و ساز یک صنعت پیشران و نیروی محرکه تولید، اشتغال و توسعه شهری است بنابراین مسئولان مکلف به حمایت از سرمایه‌گذاران و انبوه سازان هستند.

سعید کریمی با تاکید بر بازنگری در طرح تفصیلی و جامع شهری افزود: در بهترین فرصت برای رفع ایرادات وارد بر طرح تفصیلی شهر ساوه قرار داریم و بازنگری در افزایش تراکم که خواسته عمومی شهروندان است، موجب جلوگیری از بروز تخلفات ساختمانی خواهد شد.

وی با اشاره به تجربه بالا و دانش کافی انبوه‌سازان گفت: تعامل انبوه‌سازان با حوزه مدیریت شهری از صدور بسیاری از احکام صادره شهرداری بویژه قلع و قمع جلوگیری خواهد کرد. هم‌اکنون افزون بر ۴۰۰ پرونده قلع و قمع در شهرداری ساوه وجود دارد و باید مرجع قانونگذار در این خصوص تصمیم‌گیری کند. ساوه در زمره شهرهایی است که رکورددار پرونده‌های قلع و قمع است و باید دستگاه قانون‌گذار کشور با بازنگری در قوانین سازوکار لازم را برای حل این مشکل اتخاذ کند.

کریمی از انبوه سازان خواست تا براساس پروانه صادره از شهرداری و براساس اصول و ضوابط شهرسازی اقدام به ساخت مسکن کنند تا مشکلات موجود در حوزه ساخت‌وساز بوجود نیاید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انبوه سازان مسكن ساوه استانی اقتصادی استانی شهرستانها تولیدکنندگان مسکن شهر مهاجرپذیر مدیریت شهری ارزش افزوده شهردار ساوه انبوه سازان تولید مسکن ساخت وساز قلع و قمع حاشیه ای شهر ساوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۸۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین زمین برای ساخت هشت هزار و ۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان های سراوان و گلشن

حامد ریگی  گفت: با توجه به تاکید دولت مبنی بر اجرای کامل طرح نهضت ملی مسکن با هدف خانه دار شدن اقشار کم درآمد جامعه، این اداره همسو با سیاست‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اهتمام ویژه‌ای در این زمینه دارد بطوریکه در گام نخست زمین مورد نیاز برای اجرای طرح در قالب ۵۰۰ هکتار تامین شده است.

وی ادامه داد: تاکنون ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در سراوان با پیشرفت فیزیکی بیش از ۴۰ درصد در حال انجام و همزمان برای یک‌هزار متقاضی دیگر نیز پرونده تشکیل شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی سراوان بیان کرد: در حال حاضر ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در سه شهر گشت، گلشن و سیرکان به‌ صورت ویلایی و در شهر سراوان به صورت ۲ طبقه در دستور کار قرار دارد و همزمان با پیشرفت فیزیکی واحدهای این طرح، صدور اسناد اراضی آن به متقاضیان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه امکان نام نویسی طرح نهضت ملی مسکن همچنان فراهم است، تصریح کرد: متقاضیان برای ثبت‌نام باید به سامانه saman.mrud.ir رجوع و نام‌نویسی کنند.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در شمال سیستان و بلوچستان تامین شد
  • تامین زمین برای ساخت ۹۰ هزار واحدطرح مسکن ملی درشمال سیستان وبلوچستان
  • تامین زمین برای ۹۰ هزار واحد مسکن ملی در سیستان و بلوچستان
  • میدان ۱۲ فرودین، نماد ناکارآمدی مدیریت شهری در سنندج + گزارش پیگیری
  • تامین زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد مسکونی در شمال سیستان و بلوچستان
  • ۱۰۰ هزار خانواده فاقد مسکن در لرستان شناسایی شده است
  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی
  • تامین زمین برای ساخت هشت هزار و ۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان های سراوان و گلشن
  • شتاب اجرای طرح ملی نهضت مسکن در خوی با مشارکت انبوه سازان 
  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است