Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارسلان دمیرچی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به شرکت ۳۸ هزار و ۶۶۵ داوطلب از استان گیلان در کنکور سراسری امسال، اظهار کرد: در مقایسه با سال گذشته شاهد رشد ۳.۹۹ درصدی شرکت کنندگان بوده ایم.

وی با بیان اینکه این آزمون در چهار روز و از امروز آغاز شده است، افزود: امروز سه هزار و ۶۷۲ داوطلب در گروه آزمایشی هنر با هم به رقابت می پردازنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول تام الاختیار دانشگاه گیلان در برگزاری کنکور سراسری همچنین ادامه داد: از مجموع ۳۰ هزار و ۶۶۵ داوطلب ۲۴ هزار و ۷۲۶ نفر معادل ۶۴ درصد داوطلبان کنکور امسال را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی اضافه کرد: ۱۳ هزار و ۹۰۳ نفر معادل حدود ۳۶ درصد داوطلب را نیز آقایان تشکیل می‌دهند.

دمیرچی با بیان اینکه گروه آزمایشی علوم تجربی بیشترین شرکت کننده را به خود اختصاص داده است، گفت: بیش از ۱۴ هزار نفر در گروه آزمایشی علوم تجربی باهم رقابت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۸۳۶ داوطلب نیز در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و ۱۰ هزار و ۷۸۵ نفر نیز در گروه آزمایشی علوم انسانی با هم رقابت می‌کنند، افزود: ۶ هزار و ۱۳۲ نفر نیز در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

کد خبر 5526354

منبع: مهر

کلیدواژه: کنکور استان گیلان بوشهر خطبه های نماز جمعه قوه قضاییه شیراز مواد مخدر ویروس کرونا ایلام سنندج آمار کرونا مشهد خراسان رضوی اردبیل کرمانشاه همدان گروه آزمایشی علوم گروه آزمایشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۸۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته شدن پرونده مرحله نخست کنکور در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ، نماینده تام الاختیار دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه صبح امروز ۱۱ هزار و ۸۰۰ دوطلب گروه آزمایشی علوم تجربی با هم رقابت کردند گفت: در این رقابت دو روزه بیش از ۲۷ هزار و ۸۰۰ دواطلب گیلانی مرد و زن با هم رقابت کردند. 
ارسلان دمیرچی با آزمون سراسری نوبت نخست سال ۱۴۰۳ در ۱۴ حوزه امتحانی گیلان همزمان با سراسر کشور پنجشنبه ۶ و جمعه ۷ اردیبهشت ماه برگزار شد افزود: داوطلبان گیلانی در ۵ گروه آزمایشی ریاضی و فنی، علوم انسانی، تجربی، هنر و زبان‌های خارجی با هم رقابت کردند. 
وی با بیان اینکه مرحله دوم این آزمون ۷ و ۸ تیر برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: نتایج قطعی ۲ آزمون پایان شهریور اعلام می‌شود.
نماینده تام الاختیار دانشگاه گیلان دربرگزاری آزمون‌های سراسری اعلام کرد: ۳ هزار و ۶۸۲ داوطلب رشته ریاضی فیزیک، ۸ هزار و ۲۹۲ نفر در رشته علوم انسانی، ۱۱ هزار و ۸۰۰ نفر در تجربی، هزار و ۲۱۹ داوطلب هنر و ۲ هزار و ۶۹۵ نفر در رشته زبان‌های خارجی با هم رقابت کردند.

دیگر خبرها

  • رقابت ۴۵۰۳۰ داوطلب کرمانی در کنکور سراسری
  • بسته شدن پرونده مرحله نخست کنکور در گیلان
  • آغاز ماراتن کنکور داوطلبان رشته علوم تجربی در قم
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد
  • رقابت بیش از ۳ هزار داوطلب کنکور در مهاباد آغاز شد
  • آغاز کنکور سراسری؛ رقابت ۲۷ هزار و ۲۰۲ نفر برای ورود به دانشگاه در گلستان
  • آغاز ماراتن کنکور سراسری در گیلان
  • آغاز رقابت بیش از ۶۵۰ هزار داوطلب کنکور در اولین روز آزمون
  • آغاز رقابت بیش از ۱۵ هزار داوطلب کنکور درخراسان‌شمالی
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳