Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تداوم گرمای هوا در کل کشور، رگبار پراکنده در نوار شمالی و خیزش گرد و خاک در جنوب کشور خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: چهارشنبه (۸ تیرماه) در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پنجشنبه و جمعه (۹ و ۱۰ تیرماه) استقرار هوای گرم و پایدار در کل کشور تداوم خواهد داشت. بعدازظهر شنبه (۱۱ تیرماه) در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل و غرب گیلان افزایش ابر گاهی رگبار پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد همچنین در جنوب سیستان و بلوچستان افزایش ابر و رگبار و رعد و برق انتظار می‌رود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا یکشنبه (۱۲ تیرماه) علاوه بر مناطق شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و اردبیل در سواحل دریای خزر نیز بارش باران همراه با وزش باد شمالی و کاهش نسبی دما رخ می‌دهد طی این روز دریای خزر مواج است و در نوار شمالی کشور نیز وزش باد و کاهش نسبی دما قابل توجه است و بعداز ظهر در جنوب سیستان و بلوچستان شرق هرمزگان و ارتفاعات کرمان رشد ابرهای همرفتی و رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

ضیاییان ادامه داد: طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه وزش باد در شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل پدیده حاکم و در روزهای شنبه و یکشنبه وزش باد تقویت می‌شود و سبب خیزش گردوخاک در این مناطق خواهد شد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۹ تیرماه) صاف و از بعد از ظهر وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۴۱ درجه سانتیگراد و طی ‌جمعه (۱۰ تیرماه) صاف و در اواسط روز وزش باد با حداقل دمای  ۲۶ و حداکثر دمای ۴۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا ( ۸ و ۹ تیرماه) اهواز با دمای ۴۸ و۴۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با  دمای ۱۱ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزش باد شدید خیزش گرد و خاک وضعیت جوی امروز کشور گرما رگبار و رعد و برق درجه سانتیگراد رگبار پراکنده رخ می دهد پیش بینی وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۸۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش ها در کرمان

مریم سلاجقه با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان، نیمه ابری تا تمام ابری است، گفت: بارش‌ها طی امروز همچنان در سطح استان کرمان ادامه دارد و از ساعات بعداز ظهر به تدریج از میزان ناپایداری‌ها کاسته می‌شود.

وی افزود: همچنین بارش‌ها با رعدوبرق و تند باد‌های لحظه‌ای همراه هستند؛ بنابراین آبگرفتگی معابر، جاری شدن رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها دور از انتظار نیست.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان بیان داشت: در ارتفاعات، بارش تگرگ پیش بینی می‌شود؛ بنابراین افراد از صعود به ارتفاعات اکیدا خود داری کنند.

وی گفت: همچنین برای امروز وزش باد در سطح استان را شاهد خواهیم بود.

 سلاجقه تصریح کرد: فردا از شدت ناپایداری‌ها در استان کرمان کاسته می‌شود و فقط بارش‌های ضعیفی در مناطق جنوب، شمال، مرکز و جنوب غرب استان خواهیم داشت. 

وی تصریح کرد: برای روز شنبه نیز بارش در ارتفاعات جنوب استان دور از انتظار نیست.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود درباره دمای استان کرمان بیان داست: از لحاظ دمایی تغییراتی چندانی نداریم.

وی بیان داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته در ارزوئیه، بم، انار، رفسنجان، راین، زرند، سیرجان، شهربابک، ماهان، کوهبنان و بافت گزارش بارندگی داشته ایم که بافت با ۳۵ میلیمتر و بعداز آن کوهبنان با ۲۵ میلیمتر بیشترین میزان بارندگی را داشته اند.

سلاجقه تصریح کرد: منوجان در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۴ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین منطقه و لاله زار با دمای صفر درجه سانتیگراد، خنک‌ترین منطقه استان کرمان بود. 

 وی حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۸ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۱۷ درجه سانتیگراد می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی وضعیت هوا طی روزهای آینده/ تداوم باد و باران در این نقاط
  • تداوم بارش ها در کرمان
  • تداوم باد و باران در کشور
  • رگبار پراکنده باران در تهران
  • هواشناسی ۴۰۳/۰۲/۰۵؛ تداوم بارش درمرکز، شرق و جنوب کشور
  • تداوم بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب شرق و جنوب کشور/ هوای ابری تهران
  • هواشناسی ایران ۴۰۳/۰۲/۰۵؛تداوم بارش‌ درمرکز، شرق و جنوب کشور
  • ادامه بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب‌شرقی و جنوب کشور/ افزایش دمای هوا در نوار غربی
  • ادامه بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب شرقی و جنوب کشور / دمای هوا در نوار غربی افزایش می‌یابد
  • تداوم رگبار و رعد و برق تا پایان هفته