Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر جهاد کشاورزی گفت:‌ زمانی بانک مرکزی به یک شرکت واردکننده ارز پرداخت می‌کند که کالای او وارد گمرک شده باشد این شرکت بخشی از نهاده‌ را وارد کرده و بخش دیگر را وارد نکرده و ارزی به او پرداخت‌ نشده است.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در سفر به استان آذربایجان شرقی و در حاشیه‌ بازدید از شهرک گلخانه‌ای شهرستان ملکان، در واکنش به موضوع فساد و رانت در واردات نهاده ها توسط یک شرکت اظهار داشت: در بحث نهاده‌های دامی و تأمین آن، سامانه شفافی با نام بازارگاه در وزارت جهاد کشاورزی وجود دارد که نهاده‌ها بر روی این سامانه به خریداران عرضه و فروخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از مأموریت‌های معاونت توسعه و بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی رصد بر روی سامانه بازارگاه و تأمین و رفتار شرکت‌ها است که یکی از شرکت‌های در تأمین دچار تأخیر است که این موضوع جدیدی نیست و ما در گذشته نیز این تأخیرها را داشته‌ایم.

ساداتی‌نژاد با اشاره به اجرای هدفمندی و مردمی‌سازی یارانه‌ها و نظام عادلانه توزیع در ابتدای سال، یادآور شد: دغدغه‌های زیادی در حوزه تولید وجود داشت و تلاشمان بر آن بوده که آرامش در حوزه تولیدکنندگان حاکم باشد.

وی با بیان این که یکی از تولیدکنندگان در تأمین نهاده دچار تأخیر شده است، افزود: بررسی‌هایی در این زمینه انجام و در این راستا کمیته‌ای تشکیل شده که اگر تخلفاتی در این زمینه وجود دارد رسیدگی شود، از تمام دستگاه‌های نظارتی که در این زمینه کمک کردند تشکر کرده و از بررسی استقبال می‌کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به انتشار برخی اخبار در رسانه‌ها، افزود: این موضوع ممکن است ذهن تولیدکنندگان را در شرایطی که به آرامش و پایداری در حوزه تولید نیاز دارد دچار تشویش کند، در این موضوع هیچ‌گونه فسادی رخ نداده و هیچ‌گونه اختلاس یا رانتی نشده و هیچ ارزی نیز به آن شرکت داده نشده است.

به گفته وی، طبق ضوابط و قوانین زمانی بانک مرکزی به یک شرکت واردکننده ارز پرداخت می‌کند که کالای او وارد گمرک شده باشد و این مهم بر اساس مستندات پرداخت می‌شود، بنابراین این شرکت بخشی از نهاده‌ها را وارد کرده و بخش دیگر را وارد نکرده و ارزی به او پرداخت‌ نشده و ریالش در حساب سامانه بازارگاه موجود است.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی ‌شده و به‌زودی با تمهیدی که در وزارت جهاد کشاورزی انجام دادیم تأمین نهاده‌های این شرکت انجام می‌شود و با سرعت به دامداری‌ها و مرغداری‌ها حمل می‌شود، لذا هیچ نگرانی دامداران و مرغداران تولیدکننده ما نداشته باشند؛ این مسئله را حل می‌کنیم و عموماً در گذشته این تاخیرات در سامانه وجود داشته است؛ در این خصوص پیگیری‌هایی نیز برای رفع آن انجام می‌دهیم.

ساداتی‌نژاد در پایان گفت: خواهشمندم تولیدکنندگان بدانند وزارت جهاد کشاورزی مثل همیشه حامی تولید است و از آن حمایت می‌کند، قطعاً در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند تا پایداری تولید به وجود بیاید و دغدغه‌ای در این زمینه نباشد.

 

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی وزیر جهاد نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۸۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صنعت و تجارت طالبان وارد ایران شد

نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت طالبان با یک هیأت بزرگ اقتصادی امروز با هدف تسهیل تجارت و ترانزیت به استان سیستان و بلوچستان در ایران سفر کرد.

شرکت در نشست «امکان‌سنجی و تسهیل روند همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور» و رایزنی درباره توسعه روابط تجاری و ترانزیتی بین ایران و افغانستان با محوریت سیستان از اهداف این سفر است.

پیش از این یک هیأت اقتصادی سی و دو نفری از افغانستان به سرپرستی ملا عبدالغنی برادر که در ترکیب آن سه وزیر و معاونان تعدادی از وزارتخانه‌ها حضور داشتند به ایران سفر کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • وزیر صنعت و تجارت طالبان وارد ایران شد
  • برداشت کلزا از مناطق گرمسیری برای اولین بار
  • بازدید وزیر جهاد کشاورزی از بزرگ‌ترین رویداد تولید،تجارت و صادرات
  • بلوک بندی اراضی کشاورزی/ بذر در مازندران تولید می شود
  • کارهای زیربنایی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران اجرا شود
  • امنیت غذایی پایدار و رونق صادرات محور؛ نقشه راه تولیدات کشاورزی است
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • تاکید وزیر صمت بر کیفیت تراکتور ایرانی
  • واردات ۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی به استان یزد
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید