Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-27@09:08:26 GMT

اعلام زمان نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۱

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۵۸۸۶۱

به گزارش صدای ایران، رقابت داوطلبان کنکور سال ۱۴۰۱ با حضور شرکت کنندگان گروه آزمایشی هنر  از ساعت ۸ صبح امروز چهارشنبه هشتم تیر ماه جاری در ۴۱۷ شهرستان و ۱۷ حوزه امتحانی خارج از کشور آغاز شد.

فرآیند برگزاری آزمون‌ها مانند امروز از ساعت ۸ صبح آغاز می‌شود و درهای حوزه‌های امتحانی ساعت ۷ و نیم بسته می‌شود و داوطلبان می بایست قبل از این ساعت در جلسه آزمون حاضر باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تعداد یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ داوطلب گروه‌های مختلف آزمایشی طی چهار روز چهارشنبه ۸، پنج شنبه ۹، جمعه ۱۰ و شنبه ۱۱ تیرماه به رقابت می‌پردازند.

کنکور ۱۴۰۱ در ۱۷ حوزه آزمونی ۱۵ کشور خارجی نیز برگزار می‌شود و با احتساب حوزه‌های فرعی مجموعا ۲۹۱۱ حوزه امتحانی، کنکور امسال را برگزار خواهند کرد.

طور کلی تعداد داوطلبان زن در کنکور امسال ۹۱۵ هزار و ۴۱ نفر و تعداد داوطلبان مرد ۵۷۴ هزار و ۱۷۹ نفر می‌باشد که بر این اساس ۶۱ درصد کنکوری‌های امسال را زنان و ۳۹ درصد را نیز مردان تشکیل می‌دهند.

نتایج اولیه کنکور  ۱۴۰۱ اواسط مرداد ماه جاری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در کنکور ۱۴۰۱ با فاصله ۴ تا ۵ روز  یعنی از دهه سوم مرداد می توانند انتخاب رشته خود را شروع کنند.

نتایج همه آزمون های ملی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از نیمه دوم شهریور ماه اعلام خواهد شد.

سازمان سنجش آموزش کشور همچنین اعلام کرد که نتایج نهایی کنکور هفته آخر شهریور ماه بر روی سایت این سازمان منتشر می‌شود. 

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۸۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت داوطلبان کنکور در شهرستان های خراسان رضوی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، این آزمون در ۲۷ شهرستان و ۳۸ حوزه امتحانی، صبح و عصر روز پنجشنبه برگزار شد و در روز جمعه (صبح) هم ادامه دارد.   بیشترین تعداد حوزه برگزاری آزمون استان خراسان رضوی در شهر مشهد با هشت حوزه، پذیرای ۴۲ هزار و ۴۷۳ نفر داوطلب است؛ ۲۶ هزار و ۵۸۴ داوطلب در دانشگاه فردوسی مشهد، به عنوان بزرگترین حوزه امتحانی شرق کشور و آموزش و پرورش میان جلگه با ۹ داوطلب، کمترین تعداد شرکت کننده را میزبانی می‌کنند.   نوبت دوم آزمون سراسری امسال در روز‌های هفتم و هشتم تیر برگزار می‌شود.   تصاویری از برگزاری این آزمون در شهر‌های کاشمر، قوچان، سبزوار، زاوه و جغتای را مشاهده می‌کنید.      

دیگر خبرها

  • زمان انتشار کلید اولیه نوبت اول کنکور اعلام شد
  • رقابت داوطلبان کنکور در شهرستان های خراسان رضوی
  • زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳  
  • زمان انتشار نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ مشخص شد
  • زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳
  • نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود
  • اعلام زمان انتشار نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳
  • اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ در نیمه مرداد
  • نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود
  • نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می شود