Web Analytics Made Easy - Statcounter

کانال ۱۲ تلویزیون اسراییل پس از برگزاری دومین دور نشست دیپلمات‌های اسراییلی، آمریکایی و چهار کشور عضو اتحادیه عرب در بحرین با هدف تقویت همکاری‌ها، از احتمال استقرار رادارهای اسراییلی در امارات خبر داد.

به گزارش ایران اکونومیست، کانال ۱۲ تلویزیون اسراییل هدف از این اقدام را مقابله با تهدیدها در منطقه عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که اسراییل، آمریکا و برخی کشورهای عربی در منطقه به دنبال ایجاد یک سپر دفاع موشکی در منطقه‌اند. 

روزنامه اورشلیم‌پست سه‌شنبه در گزارشی نوشت، رادارهای اسرائیلی، احتمالا همراه با سایر سامانه‌های شناسایی هواپیما، بخشی از سیستم دفاع منطقه‌ای خواهد بود که اسرائیل تلاش می‌کند با همراهی ایالات متحده و متحدانش در خلیج فارس ایجاد کند.

هدف اصلی از طراحی و ایجاد این سامانه مشترک دفاع هوایی، مقابله با تهدیدها در منطقه عنوان شده است.

برخی از تحلیل‌گران و مقام‌های سیاسی در منطقه، از طرح مشترک نظامی آمریکا و اسرائیل در منطقه به‌عنوان «ناتو خاورمیانه» یاد کرده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در جریان سفر منطقه‌ای اخیر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، به اردن و مصر نیز موضوع چگونگی مقابله با تهدیدها در منطقه مطرح شد.

تنها چند روز بعد از سفر ولیعهد عربستان به امان، پایتخت اردن، خبرگزاری بلومبرگ، روز جمعه سوم تیرماه، در گزارشی به‌نقل از پادشاه این کشور نوشت: من جزو اولین نفراتی خواهم بود که طرح «ناتوی خاورمیانه» را تایید خواهم کرد.

عربستان دو هفته دیگر میزبان سران شورای همکاری خلیج فارس در جده است و جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا نیز که در اواسط ژوئیه به عربستان سفر می‌کند، در این نشست حضور خواهد داشت. 

انتظار می‌رود در نشست جده بر سر موضوع‌های مهم و محوری خاورمیانه، از جمله تهدیدات امنیتی حدر منطقه گفت‌وگو شود. 

پیشتر نیز بنی گانتس، وزیر جنگ اسرائیل، گفته بود کشورهای عربی و اسرائیل نگرانی‌های مشترکی دارند، بنابراین باید بتوانند توانایی‌ها و همکاری‌های نظامی خود را تقویت کنند.

به‌گفته وزیر جنگ اسرائیل، آنچه نیاز است صرفا همکاری مشترک نیست، بلکه ایجاد نیروی منطقه‌ای با رهبری ایالات متحده است.

اورشلیم‌پست در بخش دیگری از گزارش روز سه‌شنبه‌اش نوشت که دولت اسرائیل پیشتر درباره برخی از همکاری‌های نظامی مشترک با متحدانش در منطقه از جمله امارات، بحرین، مراکش و مصر گفت‌وگوهایی داشته است.

به‌نوشته اورشلیم‌پست، نخستین گفت‌وگوها بر سر همکاری‌های نظامی میان اسرائیل و برخی از کشورهای منطقه به نشست النقب، برمی‌گردد.

در نشست ماه مارس النقب، یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل، میزبان آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و مقام‌ها و دیپلمات ارشد چهار کشور عربی، از جمله عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات بود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: اسراییل

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اسراییل همکاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۹۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجیه وزیرجنگ اسرائیل برای حمله به رفح در گفتگو با همتای آمریکایی

به گزارش خبرآنلاین یو آو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در پی آغاز تخلیه ساکنان از مناطق شرقی رفح با لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا تلفنی گفت‌گو کرد.

گالانت در این گفت‌وگوی تلفنی به آستین گفت که اقدام نظامی در رفح به دلیل مخالفت حماس با پیشنهاد واسطه‌ها برای ایجاد آتش‌بس امری ضروری است.

به نقل از ایسنا طبق گزارش هاآرتص، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد که جنبش حماس تمام پیشنهادها را نمی‌پذیرد و این امر به معنای آغار حمله نظامی در رفح است.

اخیرا رادیو ارتش اشغالگر گزارش داد که ارتش پیش از حمله زمینی، تخلیه ساکنان مناطق شرقی شهر رفح در جنوب نوار غزه را آغاز کرده است.

رویترز به نقل از رادیو ارتش اشغالگر گزارش داد که تخلیه به سمت اردوگاه‌های خان یونس و المواصی در جنوب نوار غزه در حال انجام است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد تصمیم برای آغاز تخلیه رفح شب گذشته در جلسه کابینه گرفته شد.

این رادیو ادامه داد که یوآو گالانت، وزیر جنگ روز یکشنبه با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا درباره آغاز تخلیه رفح صحبت کرد.

ارتش صهیونیست‌ها در بیانیه‌ای گفته است: عملیات تخلیه شرق رفح شامل حدود ۱۰۰ هزار تن و جزئی از عملیاتی محدود است و چارچوب زمانی برای تخلیه رفح تعیین نخواهیم کرد و ارزیابی‌های عملیاتی را انجام خواهیم داد.

ارتش رژیم صهیونیستی از ساکنان و آوارگان حاضر در منطقه شهرداری الشوکه و محله‌های السلام، الجینیه، تبه زراع و البیوک در منطقه رفح خواست تا این مناطق را تخلیه کرده و به سمت منطقه «بشردوستانه» در المواصی حرکت کنند.

صبح امروز، ارتش اشغالگر اعلام کرد که ساکنان شرق رفح را «تشویق کرده» فوراً منطقه را تخلیه و به سمت منطقه «بشردوستانه گسترده» در المواصی در خان یونس حرکت کنند تا برای آغاز عملیات خود علیه این شهر آماده شوند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903396

دیگر خبرها

  • توجیه وزیرجنگ اسرائیل برای حمله به رفح در گفتگو با همتای آمریکایی
  • دستور ارتش اسرائیل برای تخلیه شرق رفح
  • گفتگوی وزیر جنگ آمریکا با همتای اسرائیلی خود درباره رفح
  • نگرانی‌های جدی مقامات اسرائیلی از این تصمیم آمریکا
  • آمریکا ارسال محموله سلاح به مقصد اسرائیل را متوقف کرد
  • ترکیه: مسئله فلسطین نباید قربانی رقابت‌های منطقه‌ای شود
  • مصر: جنگ طلبی اسرائیل امنیت کل منطقه را تهدید می کند
  • وزیر امور خارجه: احتمال توقف جنگ در غزه نسبت به گذشته قدری افزایش پیدا کرده است
  • فشار‌ها بر اسرائیل احتمال آتش بس در غزه را افزایش داده است
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی