Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیدکاظم زعفرانچی‌لر صبح روز چهارشنبه در سی‌ و پنجمین جلسه کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار اظهار داشت: یخچال قائم مقام به عنوان یکی از مقاصد گردشگری شهر تبریز بوده که می توان از آن محل درآمدی هایی را کسب کرد، ما میتوانیم با رفع مانع از ظرفیت موجود این محل استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: موثرترین و سریعترین راه حل برای تعیین تکلیف این پرونده را باید یافته و نسبت به آن اقداماتی اتخاذ نماییم.

علی نوای باغبان، نائب رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری،گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه اظهار کرد: تعیین تکلیف پرونده یخچال قائم مقام باید یکی از دغدغه های جدی شهرداری باشد و سریعا به هر اقدامی که در این خصوص لازم است انجام گیرد.

نائب رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری،گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه سخنان خود ابراز کرد: شتاب دهی به اقدامات در راستای تعیین تکلیف پرونده این مکان تاریخی الزامی است تا هرچه سریعتر روند تسریع یابد.

نوای باغبان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر حل این مهم مطرح کرد: ما باید یا به صورت کلامی از شهردار خواهش کنیم نسبت به تعیین تکلیف این مهم اقدام نماید یا طی مصوبه شهرداری راملزم کنیم تا اقدامات جدی در این راستا اتخاذ کرده و پیگیری متداومی داشته باشند.

روح الله دهقان نژاد، عضو کمیسیون سرمایه‌گذاری،گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز هم در این باره اظهار داشت: ما اکنون نظر داوری را در دست خود داریم که می توانیم با تکیه بر آن اقدام قضایی کنیم و حکمی از دادگاه بگیریم تا طبق آن اقدامات اساسی اتخاذ کنیم.

در ادامه سی و پنجمین جلسه کمیسیون سرمایه‌گذاری،گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریزموضوع تدوین طرح یا لایحه خروج ادارات از اماکن تاریخی و گردشگری و تغییر کاربری کارشناسی شده و عمومی آن بحث و بررسی شد.

سید کاظم زعفرانچی‌لر رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه متاسفانه لطف مکرر حق مسلم شده است، اظهار کرد: اداره میراث فرهنگی در خانه حیدرزاده مستقر است و جالب ترین نقطه اینجاست که ظاهرا مالکیت این خانه تاریخی برای شهرداری تبریز است.

وی در ادامه سخنانش گفت: رویه غلطی که در گذشته اتفاق افتاده این است که خانه های تاریخی به کاربری های اداری داده شده در همین اساس کمیسیون خواهان متوقف شدن این روند بوده تا در آینده با مشکلات جدی مواجه نشویم.

زعفرانچیلر با بیان اینکه ما ۲۵ خانه تاریخی داریم، اضافه کرد: موضوع مربوط به تعیین تکلیف خانه های تاریخی را این هفته در جلسه علنی شورا مطرح خواهم کرد تا هرچه سریعتر مصوباتی در این راستا اجرایی شود.

مقرر شد گزارشی جامع در خصوص خانه‌های تاریخی و تعیین تکلیف وضعیت آنها از سوی شهرداری در جلسه آتی کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز  با حضور مدیران ذیربط ارائه شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس کمیسیون سرمایه گذاری یخچال قائم مقام شهرداری تبریز شورای شهر تبریز حمام نوبر کسب و کار خانه های تاریخی تبریز عضو شورای شهر تبریز رئیس کمیسیون سرمایه گذاری مقاصد گردشگری جاذبه های گردشگری خانه های تاریخی تعیین تکلیف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۹۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی

سجاد دادفر با اشاره به ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری فراوان کرمانشاه، گفت : کرمانشاه استانی سرشار از ظرفیت‌های گردشگری در حوزه‌های مختلف طبیعت گردی، روستاگردی، فرهنگی، تاریخی، دفاع مقدس و مذهبی است. 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی کرمانشاه تاکید کرد: با وجود اینکه ظرفیت‌های گردشگری کرمانشاه در حوزه گردشگری بسیار زیاد است، اما متاسفانه تاکنون رشته گردشگری در کرمانشاه راه اندازی نشده است. 

وی به توجهی که در سال‌های اخیر به مقوله گردشگری در کرمانشاه شده اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه استاندار کرمانشاه، گردشگری را به عنوان اولویت توسعه استان معرفی کرده و از طرفی در سطح کلان کشوری نیز نوع نگاه از اقتصاد نفتی به سمت شاخص‌های دیگر تغییر یافته، ما نیز در دانشگاه رویکرد توجه به گردشگری را در دستور کار قرار داده ایم. 

دادفر از آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی خبرداد و افزود: پروسه اخذ مجوز راه اندازی این رشته از وزارت علوم را آغاز کرده ایم و امیدواریم با پیگیری و حمایت مسئولین استانی در ماه‌های آینده آن را به سرانجام برسانیم. 

وی تاکید کرد: در کنار اقداماتی که برای اخذ مجوز راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی آغاز شده، فراهم کردن زیرساخت‌های لازم همچون جذب اساتید این رشته در دستورکار قرار گرفته است. 

وی افزود: باتوجه به اینکه در این استان حدود ۴۲۰۰ اثر تاریخی از ادوار مختلف وجود دارد و این استان را به یکی از غنی‌ترین استان‌های کشور در حوزه آثار تاریخی تبدیل کرده، طی سال‌های گذشته رشته باستان شناسی در دانشگاه رازی ایجاد شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • برگزاری نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم
  • تبریز گردشگرپذیر می شود/ احیای خانه های تاریخی در دل شهر
  • نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم فردا برگزار می‌شود
  • این خانه یک سرایدار است، همین قدر زیبا! (+تصاویر)
  • اتصال فاضلاب منزل به قنات جرم است
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد
  • الزام شورای عالی معماری جهت تعیین حدود مرزی شهر پردیس
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود