Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@05:38:48 GMT

بالا رفتن سن ازدواج از معضلات جدی است

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۵۹۸۸۷

بالا رفتن سن ازدواج از معضلات جدی است

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، در دیدار با مدیر حوزه‌های علمیه که در دفتر این شخصیت حوزوی در قم انجام شد، طی سخنانی اظهار کرد: همان طور که می‌دانید یکی از برنامه‌های معاونت زنان سیاست‌گذاری و نظارت است. نگاه فراتر از سنتی و مقابل الگوی غربی به زن نگاهی است که مقام معظم رهبری از ما انتظار دارد چرا که نگاه اسلام به زنان و الگوی اجتماعی آنان متفاوت از نگاه غربی و نگاه ابزاری به زن است، لذا ما امروز نیازمند برنامه‌ای عملیاتی و قابل اجرا هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: یکی از کارهایی که تلاش کردیم آن را انجام دهیم فراخوان ایده‌ها و ابداعات و نظراتی است که دختران جوان از آینده دارند، هدف از این فراخوان رشد ایده‌های دختران است.

وی با اشاره به اینکه تمایل به همکاری با بانوان طلبه در دولت وجود دارد، بیان کرد: در مسائل فقهی، در مسائل قانونی و… طلاب خانم می‌توانند راهکارهای خوبی را ارائه دهند و قرار است شورای فقهی حقوقی در معاونت زنان و خانواده با نظارت آیت الله اعرافی تشکیل شود تا خلاءها و مشکلاتی قانونی زنان را برطرف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در جنگ نرم خانم‌ها میدان‌دار هستند و باید با سلاحی که به زبان روز باشد به جنگ دشمنان بروند. اگر مسلمانانی که روز با روز زیاد می‌شوند، اگر تغذیه دانشی لازم را نداشته باشند، امکان دارد آنها را از دست بدهیم.

خزعلی افزود: بخشی از سرمایه‌های معنوی در جمعیت است اما جمعیت کیفی مهم‌تر است تا جوان‌های ما معنویت را از دست ندهند تا به مهاجرت فکر نکنند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهور گفت: از روز اول کار پیگیر ایجاد و تشکیل نهاد فرا قوه‌ای برای زنان بوده‌ای، اما هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم، البته دو جایگاه حقوقی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی با درایت مقام معظم رهبری حفظ شده است.

وی افزود: درخواست رئیس جمهور این بوده است که در حوزه زنان کارهای تکراری انجام ندهیم، برای همین طرح‌های موازی که منجر به عمل و اقدام نمی‌شود را کنار گذاشته‌ایم.

خزعلی بیان کرد: عدم ازدواج و بالا رفتن سن ازدواج از معضلات جدی است، عدم مسئولیت پذیری، فردگرایی و فساد، تشکیل خانواده را به تأخیر انداخته است و در این بین بیشتر خانم‌ها ضرر می‌کنند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: تجرد در روستاها بیشتر از شهرها است چراکه پسران روستایی به شهر مهاجرت کرده و در همین شهر هم ازدواج کرده‌اند، ما برای روستاییان جدا از وام ازدواج، وام دیگری را در نظر گرفتیم، اما تنها حمایت مالی کفایت نمی‌کند و باید فرهنگ عوض شود.

وی افزود: ایجاد فرهنگ، ابلاغی نیست، ما برای تغییر برخی تفکرات در سن ازدواج می‌توانیم بگوییم وام دهه شصتی‌ها را فقط به زوجینی که هر دو دهه شصتی باشند می‌دهیم، اما نمی‌توانیم اجباری بگذاریم.

در ادامه این نشست ۱۵۰ دقیقه‌ای تعدادی از معاونین و مدیران این معاونت نکته نظراتی را پیرامون مباحث مربوط به فتاوا، قوانین و برنامه‌های پیش روی جامعه زنان ارائه دادند.

کد خبر 5526460 مهدی بخشی سورکی

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری ازدواج انسیه خزعلی زنان بوشهر خطبه های نماز جمعه قوه قضاییه شیراز مواد مخدر ویروس کرونا ایلام سنندج مشهد خراسان رضوی کرمانشاه اردبیل آمار کرونا بیرجند معاون امور زنان و خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۹۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم

عضو شورای شهر قم از همایش ملی پیاده‌روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: در تلاشیم تا ورزش همگانی را در شهر گسترش دهیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، نرجس نیازمند در نشست خبری روسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم که در آستانه روز شورا در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: بعد از تشکیل دوره ششم شورای اسلامی شهر، به دنبال مطالبات از سوی اقشار مختلف بانوان جامعه و شهر قم، در ابتدا کمیته بانوان و در اردیبهشت‌ماه سال گذشته کمیسیون زنان و خانواده تشکیل شد.

وی با بیان اینکه قبلاً هیچ موضوع متناسب و متناظر درباره بانوان در شهرداری قم وجود نداشت، افزود: ابتدای امر تشکیل کارگروه‌ها را داشتیم که تمام مواردی که مربوط به حوزه زنان و خانواده است بررسی‌شده و مهم‌ترین سرفصل‌ها مربوط به حوزه شهری پیاده شود.

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم با اشاره به عمده فعالیت‌ها در کمیته بانوان و کمیسیون زنان و خانواده تصریح کرد: جوانی جمعیت، حمایت از محافل قرآنی در راستای تربیت دینی فرزندان، حمایت از مشاغل خانگی و تقویت اقتصاد خانواده، ازجمله فعالیت‌هایی بود که در کمیته بانوان و کمیسیون زنان و خانواده انجام شده است.

وی ادامه داد: در راستای ایجاد بازارچه‌های ثابت و موقت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری 13 بوستان را برای ایجاد فضای بازارچه‌ها معرفی کرده است.

نیازمند با تأکید بر ورزش و اهمیت نشاط اجتماعی، عنوان کرد: در راستای افزایش نشاط اجتماعی ورزش صبحگاهی بانوان راه‌اندازی و فضاهای بوستان بانوان گسترش یافت.

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای شهر قم از همایش ملی پیاده‌روی بانوان در 21 اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: در تلاشیم تا ورزش همگانی را در شهر گسترش دهیم.

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • سوءاستفاده از احساسات زنان با پیج مادر
  • ساخت مسکن برای بیش از ۱۴ هزار خانواده دارای ۲ معلول به بالا در کشور
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم
  • اهمیت خانواده و ازدواج برای نسل جوان تببین شود
  • تجلیل از ۲۹ زوج دهه شصتی در قزوین
  • بررسی اهمیت «شغل» در برنامه «بیا وسط»
  • تکرار قصه ناتمام زن‌کشی/ زیبا؛ زن ارومیه‌ای که تاوان طلاقش را با مرگ داد
  • «صفر» شدن تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی
  • انسیه خزعلی بیان کرد؛ خبر خوب درباره زنان سرپرست خانوار