Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان روز چهارشنبه در نشست‌خبری مدیران حوزه تولید  و تجارت به مناسبت دهه تولید و تجارت و روز ملی صنعت و معدن در سالن شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با بیان اینکه اصل هدف سامانه جامع تجارت شفافیت است گفت: تنظیم بازار به معنای واقعی به کمک شفافیت این سامانه محقق می شود، یعنی میزان و نحوه تولید کالاها به صورت دقیق تعیین می‌شود زیرا تاکنون هیچ آماری در زمینه نیاز و مصرف وجود نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی تشنه‌دل بیان کرد: سامان‌دهی بازار فقط به بازرسی خلاصه نمی‌شود بلکه باید بسترهای لازم مهیا شود، یکی از این بسترها سامانه جامع تجارت است که هر فعال اقتصادی ناچار به ورود به این سامانه است در غیر این صورت فعالیت آن متوقف می‌شود.

وی افزود: وزارت صمت در همه حوزه‌ها در حال پوست اندازی و اصلاح ساختارها و فرایندها است.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ساختار اقتصادی کشور به جهت وابستگی به نفت، ناکارامد و خودمخرب شده بود.

تشنه‌دل بیان کرد: یکی از نقدهایی که به این شیوه اصلاح اقتصادی وجود دارد، این است که بار عمده این اصلاح به دوش وزارت صمت گذاشته شده است.

قیمت، مفهوم گسترده‌ای در اقتصاد خرد و تحت تاثیر از تمام اقدامات اقتصادی است که متولی آن وزارت صمت است.

وی با بیان اینکه در دولت جدید، اصلی ترین اقدام، اصلاح ساختار و عملکردها است افزود: سال گذشته ۱۲ هزار و ۵۰۰ بازرسی از یک هزار پرونده انجام شد در حالی که امسال از ۲۷ اردیبهشت تا پایان خرداد هفت هزار بازرسی از بیش از ۷۰۰ پرونده به عمل آمد.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: تا زمانی که میزان نیاز بازار و مصرف مشخص نباشد تکلیف تولید مشخص نیست. 

تشنه‌دل بیان کرد: به عنوان کارشناس، معتقدم تا زمانی که بنیان‌های اقتصاد کلان اصلاح نشود، اقتصاد خرد دچار نوسان و نابسامانی خواهد بود.

احیای واحدهای تولیدی به عنوان چشم انداز تولید و تجارت

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان نیز در این نشست ابراز داشت: راه‌اندازی مجدد و احیای واحدهای راکد و همچنین افزایش ظرفیت تولید واحدهای صنعتی استان سمنان از مهمترین برنامه‌های کاری این شرکت است.

محمدرضا باقری بیان کرد: زیرساخت آبی صنعت استان سمنان اکنون ۴۰۰ لیتر بر ثانیه است و هدف این است در یک برنامه پنج ساله به ۸۰۰ لیتر بر ثانیه برسد.

وی افزود: صدور کد گمرکی برای منطقه ویژه اقتصادی سمنان اخد شد و هفته آینده با حضور مسئولان استانی و کشوری افتتاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: پل روگذر شهرک صنعتی سمنان از سال ۸۵ معطل بود با پیگیری در سفر ریاست جمهوری به عنوان دغدغه اصلی صنعت‌گران سمنان، اجرای آن آغاز شد و اکنون پیمانکار مشغول کار است و تا پایان تابستان بهره‌برداری می‌شود.

باقری ابراز داشت: اجرای این پل، چشم انداز متفاوتی برای شهرک صنعتی سمنان به عنوان یکی از بزرگترین شهرک‌های صنعتی کشور ایجاد می‌کند.

وی افزود: استفاده از پساب شهری در بخش صنعت سمنان، دامغان، شاهرود و گرمسار در دستور کار است.

واگذاری زمین از ابتدای سال ۱۴۰۱ الکترونیکی شد و اکنون نیازی به حضور فیزیکی سرمایه‌گذار برای واگذاری زمین نیست.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: صدور جواز ساخت نیز که تا به حال نیاز به حضور فرد داشت، اکنون غیرحضوری است و حتی حضور برای این منظور ممنوع است.

باقری با اشاره به شعار سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» بیان کرد: عمده مشارکت شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان در این خصوص، اخذ زمین، پرداخت تسهیلات با اقساط بلند مدت و تنفس ۶ ماهه است که در صورت بهره برداری در زمان مشخص، ۳۰ درصد تسهیلات تخفیف داده می‌شود.

فعالیت ۴۶ واحد دانش بنیان در شهرکهای صنعتی استان سمنان

وی افزود: ۴۶ واحد دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی استان سمنان وجود دارد که سه تا خارج از شهرک‌های صنعتی و ۴۳ واحد نیز داخل شهرک‌های صنعتی وجود دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: ۶۴ واحد در استان‌سمنان مستعد دانش بنیان شدن هستند که به دانش‌بنیان شدن آن کمک می‌شود.

باقری بیان کرد: به مناسبت دهه تولید و تجارت ۲۰ طرح آماده افتتاح در استان سمنان داریم که با حضور رئیس شهرک‌های صنعتی کشور افتتاح می‌شود و ۳۶ طرح عمرانی نیز با اعتباری بالغ بر ۴۷ میلیارد تومان در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: بهار امسال ۳۸ قرارداد واگذاری زمین منعقد شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۰ درصد افزایش داشت.

باقری بیان کرد: در یک سال گذشته ۶۸۷ هکتار از اراضی صنعتی به شهرک‌های صنعتی استان سمنان اضافه شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: ۱۰ واحد صنعتی استان سمنان برای دریافت ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات و صدور ضمانت نامه معرفی شدند.

باقری بیان کرد: ۲۲۵ دوره آموزشی و ۱۱ تور صنعتی در یک سال گذشته توسط این شرکت برگزار شد.

وی افزود: برای حمایت از دانش بنیان ها، ۲۴ واحد کارگاهی کوچک با هماهنگی پارک‌های علم و فناوری دانشگاه سمنان و استان کلنگ‌زنی می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: تلاش بر این است که در آینده از گسترش صنایع آب‌بر در استان سمنان تا حد امکان جلوگیری شود.

برچسب‌ها سمنان وزارت صنعت معدن و تجارت کم آبی تولید داخلی سال تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین بازار محصولات شهرک صنعتی ستاد تنظیم بازار دانش‎ بنیان ‎ها پروندهٔ خبری نهمین سفر استانی رییس‌جمهوری و پیگیری دستاوردهای آن برای سمنان عزم دولت سیزدهم برای پایش و رونق واحدهای تولیدی و صنعتی تولید و رونق اشتغال استان سمنان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان وزارت صنعت معدن و تجارت کم آبی سمنان وزارت صنعت معدن و تجارت کم آبی تولید داخلی سال تولید دانش بنیان اشتغال آفرین بازار محصولات شهرک صنعتی ستاد تنظیم بازار دانش بنیان ها معدن و تجارت دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۹۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، توافق نامه همکاری دو جانبه بین سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و پارک علم و فناوری استان سمنان در راستای توسعه صادرات محصولات شرکت‌های مستقر در پارک این استان منعقد شد.

این  توافق‌نامه در راستای کمک به توسعه صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان، بین پارک علم و فناوری استان سمنان در بحث توسعه صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور و سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری منعقد شد.

همکاری دو جانبه در خصوص توسعه سرمایه‌گذاری، روابط بین‌الملل و صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان در راستای تحقق اهداف و ماموریت‌های پارک در راستای انتخاب شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف و بررسی اولیه ظرفیت‌های صادراتی و محصول شرکت، اتصال شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف به کارگزار صادراتی یا کارگزاران تجارت برون مرزی مورد تایید برای ارزیابی سطح صادراتی شرکت (ERA)، برگزاری دوره‌های مهارت افزایی جهت توسعه صادرات شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف، ارتباط با کارگزار معتبر ارائه دهنده خدمات حقوقی در حوزه صادرات محصولات و عقد قرارداد‌های بین‌المللی و برگزاری مشترک نمایشگاه‌های بین‌المللی است.

پارک علم و فناوری استان سمنان متعهد شد از تمامی ظرفیت‌های خود جهت توسعه سرمایه‌گذاری، روابط بین‌الملل و صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان استفاده و فضا، امکانات و زیرساخت‌های لازم جهت انجام موارد مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه را تامین کند.

سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز متعهد شد نیروی متخصص، امکانات فنی و زیرساخت‌های تخصصی لازم جهت انجام موارد مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه را تامین و اتصال شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف به کارگزار صادراتی یا کارگزاران تجارت برون مرزی مورد تایید برای ارزیابی سطح صادراتی شرکت (ERA) تسهیل کند.

 

در جریان این توافق‌نامه معاونت علمی مسئولیت تسهیل اتصال شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان را به کارگزاران حقوق بین‌الملل جهت بررسی قرارداد‌های بین‌المللی شرکت‌ها و دریافت مشاوره‌های حقوق بین‌الملل را عهده‌دار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان
  • بازدید وزیر جهاد کشاورزی از بزرگ‌ترین رویداد تولید،تجارت و صادرات
  • صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری پالایشگاه آبادان
  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان
  • جنجال جدید طلافروشان
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو در واحد صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • رئیس اتحادیه طلای تهران: اعتصاب طلافروش ها در واکنش به مقررات مالیاتی دولت/ بازار طلا در تهران نیمه تعطیل است
  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان در هرمزگان راه‌اندازی شود
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان