Web Analytics Made Easy - Statcounter

روز گذشته مصرف برق کشور به بالاترین میزان تاریخی خود رسید و از مرز 66 هزار مگاوات عبور کرد. اکنون تمام ظرفیت تولید برق کشور در مدار است و آن‌طور که سخنگوی صنعت برق می‌گوید، تمام امکانات و ظرفیت‌ها چه در نیروگاه‌های حرارتی، چه در نیروگاه‌های برقابی و حتی مولدهای برق در اختیار دستگاه‌های اجرایی در حال استفاده است تا پایداری شبکه برق حفظ شود؛ بخصوص در روزهای جاری که گرمای هوا به شکل قابل ملاحظه‌ای بالا رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه ایران: مصطفی رجبی مشهدی به «ایران» گفت: «شبکه برق اکنون پایدار است و امیدواریم که با همکاری مردم به همین شیوه بماند.»

به گفته سخنگوی صنعت برق، روز گذشته حدود یک‌هزار مگاوات به میزان مصرف برق کشور اضافه شد که ناشی از افزایش دما در اغلب نقاط کشور است. او از مردم درخواست کرد که مصرفشان را از ساعت 13 تا 18 کاهش دهند و از وسایل پرمصرف برقی استفاده نکنند. رجبی مشهدی عنوان کرد: «از مردم عزیزمان درخواست می‌کنیم میزان مصرفشان را بخصوص در اوج مصرف مدیریت کنند. اگر از وسایل سرمایشی استفاده می‌کنند، حتماً دما را روی 25 درجه و بالاتر تنظیم کنند و کولر آبی را روی دور کند قرار دهند که امکان تأمین برق برای همه مردم عزیز کشور فراهم شود.»


قطع برق بیش از 100 اداره
سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه تمام امکانات و اقدامات برای مدیریت مصرف در سایر بخش‌ها به کار گرفته شده، ادامه می‌دهد: «در روزهای اخیر برق بیش از 100 دستگاه اداری، نهاد، مؤسسه، بانک‌ها و شهرداری که الگوی تعیین شده توسط مصوبه هیأت وزیران را رعایت نکردند، قطع شد. اکنون روزانه مصرف آنها رصد می‌شود. با قطع برق مشترکان اداری، تعهدات لازم از بالاترین مقام مسئول دستگاه اجرایی اخذ می‌شود تا رعایت الگوی کاهش 30 درصدی مصرف نسبت به دوره سال گذشته در ساعات کاری و همین‌طور کاهش 60 درصدی پس از خاتمه کار را اجرایی کنند. در همین حال اگر مولدی دارند، آن را در مدار قرار دهند و دمای سرمایشی را روی 25 درجه تنظیم کنند. اما در صورتی که این موارد رعایت نشود، پس از چند دوره اخطار برق آنها قطع می‌شود.» به گفته رجبی مشهدی، از محل صرفه‌جویی در بخش اداری که یک‌هزار مگاوات هدف‌گذاری شده بود، حدود 70 درصد هدف محقق شده و امید است که در روزهای آتی این رعایت مصرف در ادارات به تأمین برق همه مشترکان کمک کند. البته نهادهای خدمات‌رسان عمومی شامل این بخش نمی‌شوند.


در این راستا، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با اشاره به قطع برق بیش از 200 اداره و نهاد اداری پرمصرف در شهر تهران طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری و همکاری خوب بانک‌های پایتخت در مدیریت مصرف برق، می‌گوید: «قطع برق ادارات پرمصرف تا پایان پیک مصرف تابستانه با جدیت ادامه دارد.»
به گفته کامبیز ناظریان، پژوهشگاه صنعت نفت، بنیاد شهید و امور ایثارگران، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان ملی زمین و مسکن، شرکت ارتباطات سیار، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، شرکت پشتیبانی امور دام کشور، سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی فنی ایران، سازمان مشاوره فنی و مهندسی شهرداری تهران و ساختمان شماره 2 وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از جمله ادارات پرمصرفی بودند که روز سه‌شنبه؛ 7 تیرماه، مشمول قطع برق شدند.
مصرف یک سوم برق کشور برای سرمایش
در همین حال، برای مشترکان خانگی نیز برنامه‌ریزی شده که با تعرفه‌های بازدارنده برای بدمصرف‌ها و همین‌طور پاداش به خوش‌مصرف‌ها، مصرف مدیریت شود. در خردادماه یک چهارم مشترکان برق خانگی، با کاهش مصرف خود نسبت به‌مدت مشابه پارسال، پاداش خوش‌مصرفی دریافت کرده‌اند. اکنون در این روزهای گرم سال، همراهی بیشتر بخش خانگی می‌تواند به تأمین پایدار برق در کل کشور کمک کند. در این زمینه لازم به ذکر است که فقط حدود 24 هزار مگاوات، یعنی نزدیک به یک سوم مصرف، در ساعات پیک مربوط به وسایل سرمایشی است و 10 درصد کاهش در مصرف این بخش می‌تواند به عبور بدون خاموشی از تابستان امسال کمک کند.

انتهای پیام/

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: هزار مگاوات مصرف برق برق کشور قطع برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۰۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه جالب یک پدر برای خانواده اش درباره استفاده از کولر!

به گزارش همشهری آنلاین، عکس جالب و پربازدید از نامه یک پدر روی کلید کولر قبل از شروع فصل گرما برای جلو گیری از روشن بودن بیش از اندازه کولر را ببینید. این نامه را یکی از کاربران توییتر از نامه پدر خود در خانه منتشر کرده است.

کد خبر 846900 منبع: خبرآنلاین برچسب‌ها گرما تابستان روز پدر خبر مهم

دیگر خبرها

  • ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی کشور ساخت داخل است/ آمادگی برای فصل گرما
  • راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی
  • محروم‌ ترین و برخوردارترین استان‌ های کشور کدامند؟
  • نامه جالب یک پدر برای خانواده اش درباره استفاده از کولر!
  • ادارات تهران باید تا ۱۵ خرداد امسال برچسب انرژی بگیرند
  • اطلاعیه خاموشی برق در چرام
  • آغاز برخورد با متخلفان در فوتبال؛ محرومیت در انتظار دلالان
  • آغاز برخورد با متخلفان در فوتبال؛ محرومیت در انتظار دلا‌لان
  • (ویدیو) نوری قزلجه: تعطیلی شنبه به نفع اقتصاد مردم و کشور است
  • ۲۲ عطاری متخلف در قم طی سال گذشته پلمپ شدند