Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@16:27:36 GMT

استان مرکزی تعدیل نیروی پرستار نخواهد داشت

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۶۰۱۱۵

استان مرکزی تعدیل نیروی پرستار نخواهد داشت

ایسنا/مرکزی رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: استان مرکزی با مازاد نیروی پرستار روبرو نیست و تعدیل نیروی پرستار نخواهد داشت.

دکتر سید محمد جمالیان در گفت و گو با ایسنا، در خصوص امنیت شغلی پرستاران پس از گذر از دوران کرونایی، با تاکید بر اینکه قطعا تعدیل نیروی پرستاری در استان مرکزی اتفاق نمی افتد، اظهار کرد: استان مرکزی پیش از کرونا با کمبود شدید نیروی پرستاری روبرو بود و با شیوع بیماری سعی در جبران این کمبود شد و با برگزاری آزمون جذب پرستار بخشی از این کمبود جبران شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد و شرایط نیروهای پرستاری با توجه به نیاز استان قدری پایدار شده است و به هیچ وجه احتمال تعدیل نیروی پرستار نخواهیم داشت، گفت: استان با مازاد نیرو روبرو نیست که پس از دوران کرونا دست به تعدیل بزند، البته نیروها و پرستاران طرحی که در دوران کرونا فعال و تمدید قرارداد شدند، قطعا در پساکرونا تمدید قرارداد نخواهند شد، اما نیروهای شرکتی طرف قرارداد با دانشگاه یا نیروهای دیگر تعدیل نمی شوند.

جمالیان با تاکید بر اینکه در شهرستان های استان هنوز با کمبود نیروی پرستار روبرو هستیم، افزود: در شهرستان های استان، پرستاران تمایل کمتری به کار دارند بر همین اساس همچنان با کمبود نیرو در این مناطق روبرو هستیم که در ماه آتی با برگزاری یک آزمون جذب ویژه شهرستان ها اقدام به جذب نیرو می شود.

وی اضافه کرد: در کل شهرستان های استان چیزی در حدود ۳۰ نفر نیروی پرستار نیاز است، اما در اراک نیاز خاصی به پرستار حس نمی شود، البته با استانداردهای دنیا فاصله داریم ولی کمبود جدی در مرکز استان حس نمی شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک شهرستان هایی همچون تفرش، آشتیان، کمیجان و ... را درگیر کمبود نیروی پرستار دانست و افزود: با برگزاری آزمون جذب، کمبود نیروی پرستار این شهرستان ها در قالب قرارداد رسمی جبران می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی پرستار استان مرکزی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۰۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود روزانه ۲۰۰ واحد خونی در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، سیستان و بلوچستان به علت داشتن شمار بالای بیماران تالاسمی و هموفیلی نیاز به فرآورده‌های خونی فراوانی دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کمبود روزانه ۲۰۰ واحد خونی در سیستان و بلوچستان
  • سیگنال مثبت شفافیت؛ عامل رشد چشمگیر قراردادها در سال گذشته
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • دستگیری قاتل فراری در مهاباد در کمتر از ۱۲ ساعت
  • حمله به مامور نیروی انتظامی ناکام ماند
  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت
  • ریشه‌های نارضایتی‌ها پرستاران؛ اضافه‌کار اجباری بر خلاف قانون
  • سیلاب بخش‌ مرکزی گناباد را فرا گرفت
  • شیب داوطلبان ورود به دانشگاه در رشته‌های علوم انسانی بالاست/ کشور با خطر کمبود تکنسین مواجه است
  • کمبود آرد در اسدآباد وجود ندارد