Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

سایت باشگاه خبرنگاران جوان، وابسته به صداوسیما نوشت: ولادیمیر خروشچف، متخصص قلب و عروق در روسیه می گوید که یک کراوات محکم و سفت می تواند در هوای گرم باعث سکته شود.

خروشچف در یک مصاحبه رادیویی توضیح داد که کراوات باعث اختلال در رسیدن جریان خون به مغز می شود.

این پزشک متخصص گفت: شاید کنار گذاشتن کراوات برای بسیاری از مسئولان و بازرگانان دشوار باشد، اما می تواند برای سلامتی بسیار مضر باشد؛ زیرا سفت شدن روی گردن آن بسیار مضر است و منجر به جریان خون ضعیف به مغز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی در تابستان کراوات را محکم و سفت می کنند، ممکن است عواقب جدی به دنبال داشته باشد؛ زیرا منجر به جریان خون شریانی ضعیف به مغز و جریان خون وریدی به قلب می شود.

خروشچف گفت: ویسکوزیته خون در هوای گرم بالا می رود؛ بنابراین ممکن است بستن کراوات باعث لخته شدن خون شود. هر چه دما بیشتر باشد، خون لزج تر می شود؛ در نتیجه جریان خون ضعیف شده و فشار کراوات روی رگ ها، خطر لخته شدن خون را افزایش می دهد. بنابراین، بستن کراوات در هوای گرم یک عامل خطر قوی است.

بر این اساس، او توصیه می کند که در هوای گرم کراوات نبندید و در صورت لزوم بلافاصله پس از اتمام کار، کراوات را بردارید.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سکته مغزی کراوات هوای گرم جریان خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۰۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:  در هزار و چهارصد و هشتاد و پنجمین عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی، آرزو شجاعی ۱۸ ساله از تربت جام، پس از دریافت رضایت از خانواده اش، تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کلیه ها و کبد زنده یاد آرزو شجاعی برای پیوند به شیراز منتقل شد.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال‌شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

 
 

دیگر خبرها

  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی
  • فیلم| شوخی جالب با رونالدو/رونالدو از ترس سکته کرد
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • خرید مدافع در سپاهان جزیی از تیم‌بستن نیست/ آن‌ها به هیچ توپی نه نمی‌گویند!
  • با این فناوری انقلابی، معلولیت دیگر محدودیت نخواهد بود
  • علی ربیعی: تعطیلی روز شنبه توطئه نیست /بستن فضای مجازی چه خاصیتی دارد؟ وقتی خودتان هم در شبکه های مجازی هستید و تیک آبی و خاکستری می گیرید
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند
  • علت افزایش فشار داخل سر و راه های درمان آن
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد