Web Analytics Made Easy - Statcounter

در روزهای گذشته مطالبی پیرامون سفر زیارتی حج واجب استاندار خوزستان در شبکه‌های اجتماعی مطرح شد، که این مسئله دستاویزی براى مطامع شخصی و خلق موقعیت جدید جهت بهره‌بردارى سیاسی برخى افراد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، این روزها سفر صادق خلیلیان استاندار خوزستان برای حج تمتع در فضای رسانه ای و فضای مجازی دست خوش برخی مطالب و اظهارنظرها شده است است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از فعالان فضای مجازی معتقدند این سفر توسط استاندار به دلیل موقعیت خاص و کارهای استان خوزستان باید به تعویق انداخته می‌شد در طرف مقابل برخی نیز با توجه به وجوب سفر حج برای فرد مستطیع معتقد بودند این سفر مشکلی ندارد همچنین شایعاتی پیرامون این موضوع منتشر شد که استانداری خوزستان در توضیحاتی در خصوص آن منتشر کرد.

روابط عمومی استانداری خوزستان اعلام کرد: ثبت نام حج تمتع استاندار خوزستان به صورت شخصی بوده و در سال 86 مانند همه افراد عادی ثبت نام از طریق واریز وجه در سامانه مربوطه انجام شده است، در سال 1399 تمام اقدامات برای رفتن به این سفر معنوی انجام شده بود که به دلیل شیوع بیماری کرونا، کشور عربستان اجازه انجام حج را برای همه کشورها ممنوع کرد.

این گزارش می افزاید: با توجه به واریز وجوه مربوطه در سال 99 ، سهمیه ایشان محفوظ ماند و مجددا همانند سایر افرادی که کار ثبت نام و تعیین کاروان خود را انجام داده بودند، در سال جاری با اعلام آزاد شدن سفر حج، با هماهنگی و اجازه وزارت کشور و اطلاع دفتر رئیس برای این سفر اقدام شده است.

گفتنی است استاندار خوزستان برای طولانی نشدن سفر، پس از انجام اعمال واجب حج، با اولین پروازهای کاروان های حجاج به کشور برمی‌گردند.

نکته دیگر اینکه برخى افراد با نیات سیاسی و با نشر اظهارنظرهای خلاف واقع به دنبال اهدافی واهی هستند،به طورى که هک شرکت فولاد خوزستان از سوی دشمنان قسم خورده کشور را نیز به این سفر زیارتى ارتباط مى‌دهند این در حالی است که وقوع این اتفاق ارتباطی به حضور یا عدم حضور استاندار در استان ندارد. گفتنی است پس از وقوع این اتفاق جلسه شورای تامین استان برگزار و تصمیمات و تدابیر لازم اتخاذ شد.

رفع مشکلات مهم و حیاتی استان مطابق برنامه‌های زمانبندی شده استاندار از زمان عهده داری مسئولیت وی تاکنون در حال انجام است و در این راستا اعتبارات خوبی از طریق مصوبات سفر رییس جمهوری برای استان خوزستان با پیگیرهای استاندار در جلسات کشوری به استان تخصیص یافت که طی سالهای گذشته کم سابقه بوده است.

رفع مشکل بحران شرکت کشت و صنعت هفت تپه پس از سال‌های متمادی، پیگیری تمرکز حساب‌های شرکت های مستقر در استان در خود استان ، مدیریت تنش آبی و کشت در پاییز سال گذشته که می‌توانست منجر به بحران شود، سرعت بخشی یه طرح آبرسانی غدیر، کسب رکورد تولید گندم و بیشترین خرید تضمینی گندم در کشور، اصلاح بخش عمده زیرساخت‌های شبکه فاضلاب در سراسر استان، پیگیری و تکمیل راه های موصلاتی استان با مرکز که چندین سال بلاتکلیف مانده ‌اند و… تنها بخش کوچکی از اقداماتی است که می توان به آن‌ها اشاره کرد.

از سوی دیگر در حادثه اخیر متروپل وی به صورت شبانه روز و مستمر از ساعات اولیه حادثه تا پایان مراحل آوار برداری به دور از هر گونه هیاهوی رسانه ای در محل حادثه حضور داشت و امکانات و هماهنگی های لازم را در جهت آوار برداری و امداد و نجات انجام داد.

در این میان انتظار مى‌رود افراد ضمن دوری از حواشی که تاکنون هیچ دستاوردی برای استان نداشته است از انتشار برخى موضوعات که منتج به مخدوش شدن اذهان عمومی مى‌شود خوددارى کنند و اخبار اقدامات استاندارى در روزهاى اخیر را از منابع رسمی پیگیرى نمایند.

گفتنى است معاون اقتصادی استانداری خوزستان به عنوان کفیل تا بازگشت استاندار خوزستان به صورت تام الاختیار مسئولیت امور محوله را بر عهده دارد.

انتهای پیام /331/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس استانداری خوزستان استاندار خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۰۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاجیان ایرانی با میانگین سنی ۵۷ سال عازم حج تمتع می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس حسینی در همایش متمرکز زائران حج تمتع ۱۴۰۳ مشهد اظهار کرد: همه تمهیدات لازم در خصوص اعزام حجاج به سفر معنوی حج انجام گرفته است و حاجیان ایرانی با میانگین سنی ۵۷ سال عازم حج تمتع می‌شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در کنار هم برای اجرای یک حج آرام و همراه با معنویت نهایت تلاش خود را کرده اند.

وی اضافه کرد: کارکنان حوزه حج و زیارت با بهره گیری از امکانات موجود و برنامه ریزی مناسب برای تسهیل سازی خدمات اقدام کرده اند به عنوان مثال در سال گذشته ایران نخستین کشوری بود که انتقال زائران را بین مکه و مدینه با قطار انجام داد.

حسینی گفت: تمام تلاش برای تهیه اقلام تدارکاتی مطلوب و ارائه غذای با کیفیت و کمیت مطلوب به زائران توسط خادمان در سازمان حج و زیارت در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: در حوزه مسکن نیز هر چند محدودیت‌های خاصی وجود دارد اما نهایت تلاش برای اجاره مسکن استاندارد برای زائران شده است و با برنامه ریزی و صرفه جویی در هزینه‌ها ۳۱۹ دلار کاهش قیمت نسبت به سال گذشته در قیمت گذاری ها لحاظ شد که تغییر نرخ ارز مانع کاهش قیمت ها شد.

وی گفت: حساسیت در انتخاب عوامل و آموزش‌های لازم برای ارتقای سطح خدمات از دیگر اقدامات این سازمان بود که قدردان این توفیق خدمت هستیم.

حسینی تاکید کرد: زائران لازم است با رعایت توصیه‌های پزشکی هیأت پزشکی و همکاری با خادمان خود در کاروان‌ها و مجموعه‌های حج برای انجام سفری توأم با سلامتی و معنویت همکاری کنند.

کد خبر 6089099

دیگر خبرها

  • توضیحات مدیرعامل فجر درباره بازی جنجالی
  • التیماتوم ۴ ماهه شفقت برای معاونت عمرانی‌ استانداری
  • بازدید استاندار لرستان از چند طرح عمرانی و اقتصادی خرم آباد
  • بازدید استاندار از چند طرح عمرانی و اقتصادی خرم آباد
  • میانگین سنی حجاج عازم حج تمتع ۵۷ سال است
  • حاجیان ایرانی با میانگین سنی ۵۷ سال عازم حج تمتع می‌شوند
  • ضرب الاجل استاندار لرستان برای تکمیل ساختمان استانداری
  • ۲۵۰ میلیارد برای تکمیل ساختمان استانداری لرستان نیاز است
  • کمبود اعتبار ۲۵۰میلیاردی برای احداث ساختمان استانداری لرستان
  • سفر منطقه‌ای استاندار اصفهان به شرق شهرستان اصفهان