Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «میقان» نوشته زهرا مینوئی، به‌تازگی توسط نشر داستان به بازار نشر آمده است. پیش از این مجموعه داستان «سوپرک چه» از این نویسنده منتشر شده بود و این کتاب دومین اثر این نویسنده است و جز مجموعه‌های داستانی و نمایشنامه است.

کتاب میقان شامل دو نمایشنامه «میقان» (برنده تندیس زرّین اولین دوره‌ جشنواره حیات ۱۳۹۵) و «طوطی ماهی» و سه داستان کوتاه با عناوین «آخرین سفر»، «طوفان» و «پنج شنبه‌های طلایی» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از متن این کتاب می‌خوانیم:

«ایرج: باورم نمیشه هنوزم همون آدم قد و یه دنده سابقی.

پری: (وسایلش را جمع می‌کند) سردردم دوباره داره شروع میشه.

ایرج: (دستش را می گیر) تا به نتیجه نرسیم، نمی ری.

پری: این جوری به نتیجه نمی رسیم.

ایرج: (آرام تر) قبول کن این دخمه‌ای که از خلوتی عین سالک باید بشینیم توش تزکیه نفس کنیم، شباهتی به اون آموزشگاه پرهیاهوی قبل نداره. بکش کنار پری. خودتم خوب میدونی این جا اومدن چاره تنهایی و فراموشی و عذاب وجدانت نیست.

پری: من وجدان درد ندارم.

ایرج: یه فکر دیگه کن. راه دیگه ای پیدا کن.

پری: من جای دیگه ای ندارم.

ایرج: (وسایلش را بر می‌دارد) با کی دارم بحث می‌کنم؟ تویی که این قدر خودخواه و مغروری که وقتی جای یازد، دو می آی یا بدون خداحافظی ول می‌کنی، می ری حتی معذرتم نمی خوای.

ایرج مکث می‌کند تا پری عذرخواهی کند.

ایرج: من از روز اول پشتت بودم، چه مالی و چه فکری. حالام برای ادامه دادن دو راه بیشتر نداریم یا بذار مث قبل من و سامی این جا رو دوباره برسونیم به اوج یا درشو تخته کن.

پری: من از سامی خوشم نمی آد.

ایرج: تو جز خودت از کی خوشت می آد.»

کتاب «میقان» در ۱۰۸ صفحه با شمارگان ۳۰۰ نسخه و قیمت ۵۰ هزار تومان در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

کد خبر 5526475 فاطمه میرزا جعفری

منبع: مهر

کلیدواژه: معرفی کتاب کتاب و کتابخوانی نشر داستان نمایشنامه نویسی معرفی کتاب کتاب و کتابخوانی بازی های رایانه ای سیدمحمد بهشتی انقلاب اسلامی ایران نقد کتاب ادبیات کودک و نوجوان بنیاد ملی بازی های رایانه ای دفاع مقدس انجمن تولیدکنندگان اسباب بازی انتشارات روایت فتح وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تازه های نشر سهروردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۰۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب‌های تازه رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب

انتشارات انقلاب اسلامی با ۲۰۷ عنوان کتاب شامل ۴۰ اثر جدید و ۷۴ اثر تجدید چاپ در سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران حضور دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای با ۲۰۷ عنوان کتاب در سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارد که از این تعداد، ۴۰ عنوان از کتاب‌هایی است که در طول سال منتشر شده و ۱۴ عنوان برای نخستین‌بار در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

«گنجینه بی‌پایان»، مجلد جدیدی از مجموعه شرح نهج‌البلاغه رهبر معظم انقلاب است که در کنار شرح، بیانات معظم‌له درباره نهج‌البلاغه نیز در این اثر گردآوری شده است؛ این کتاب، در کنار سه جلد دیگر شامل «راه روشن مدیران» بیانات رهبر معظم انقلاب در شرح بخش‌هایی از نهج‌البلاغه در دیدارها با هیئت دولت، «نبوت‌ها» و «منشور حکومت علوی» عرضه خواهد شد.

«حدیث زندگی» از دیگر مجلداتی است که انتشارات انقلاب اسلامی در دست انتشار دارد؛ این مجموعه که قرار است در نهایت در هفت جلد تکمیل شود، ارائه دهنده تمام احادیثی است که رهبر انقلاب در ابتدای درس خارج فقه تشریح کرده‌اند، در نمایشگاه کتاب امسال قرار است سه جلد شامل «نوادر»، «مکارم‌الاخلاق» و «امالی شیخ صدوق» از این مجموعه در دسترس علاقه‌مندان قرار گیرد.

«درآمدی بر علوم اسلامی انسانی»، «درآمدی بر نظریه تعلیم و تربیت»، «روایت تولید» شامل نظریه‌های اقتصادی ائمه اطهار (ع) در بیانات رهبر انقلاب از دیگر آثاری است که از این نشر برای نخستین‌بار عرضه می‌شود؛ «روایت اول شخص از شخص اول»؛ به قلم مهدی قزلی از دیگر آثار تازه‌منتشر شده این نشر است، قزلی در این کتاب مشاهدات خود از موقعیت‌های مختلفی را روایت کرده است که در محضر رهبر معظم انقلاب حضور داشته است.

انتشارات انقلاب اسلامی امسال رمانی نیز برای گروه سنی نوجوان عرضه خواهد کرد. «خاکسپاری دوم بانوی مرگ» به قلم نیما اکبرخانی تلاش دارد روایتی باشد از پیشرفت موشکی ایران.

به گزارش ایمنا، سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران از روز نوزدهم تا بیست‌ونهم اردیبهشت‌ماه در مصلی امام خمینی (ره) میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی خواهد بود.

منبع: تسنیم

کد خبر 750683

دیگر خبرها

  • کسب رتبه برتر در جشنواره ملی شعر دوست من کتاب
  • جای خانواده‌های این جانبازان در بهشت است
  • چاپ کتاب تصویری «همه‌ش مال جوجه باشه!» برای کودکان
  • چرا داستان «جمشید بسم‌الله» دهه‌هاست تکرار می‌شود؟
  • مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران مطرح کرد؛ جلوگیری جدی از بیماری «کوتاه قامتی» در کشور
  • کتاب‌های تازه رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • به نشر با ۷۸۲ عنوان در نمایشگاه کتاب حاضر می‌شود
  • ترسناک‌ترین فیلم جهان که کشته داده!
  • روند ثبت قرارداد‌های اجاره مسکن از طریق سامانه خودنویس کوتاه می‌شود
  • برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی برای کودکان در رشت