Web Analytics Made Easy - Statcounter

واحد بخار نیروگاه سیکل‌ترکیبی غرب کارون به ظرفیت ۱۹۸ مگاوات در روز‌های اوج مصرف برق کشور وارد مدار تولید شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از وزارت نیرو، در واحد بخار نیروگاه سیکل‌ترکیبی غرب کارون برای نخستین بار توربین سه فشاره‌ای مورداستفاده قرار گرفته که به‌صورت دمونتاژ شده تأمین و در محل سایت نیروگاه مونتاژ و راه‌اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



افزایش بازده سیکل ترکیبی در این نیروگاه از ۴۹ درصد به ۵۳ درصد موجب کاهش تولید گاز‌های گلخانه‌ای در حدود ۱۸۵ هزار تن در سال خواهد شد و با استفاده از طراحی ویژه در بخش فرآیند، کاهش مصرف آب از ۱۱ مترمکعب به حدود ۴.۳ مترمکعب بر ساعت رسیده است.

همچنین در این پروژه از نخستین ژنراتور ۲۵۰ مگاواتی ساخته شده در گروه مپنا، سیستم DLN جهت کاهش آلاینده‌های محیطی و سیستم کنترل بومی به نام MAPCS بهره گرفته شده است.

با بهره‌برداری از این پروژه، تعداد واحد‌های نیروگاهی سنکرون شده توسط شرکت احداث و توسعه نیروگاه‌های مپنا (توسعه یک) در مجموع به ۱۸۰ واحد با ظرفیت بیش از ۲۵ هزار مگاوات رسیده است.

طرح‌های توسعه میدان‌های نفتی غرب کارون بخشی از مهم‌ترین پروژه‌های ملی کشور به شمار می‌رود و بهره‌برداری از طرح‌های این منطقه در گرو تامین برق مطمئن و پایدار است که نیروگاه غرب کارون در راستای همین هدف احداث و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

نیروگاه سیکل ترکیبی غرب کارون در کیلومتر ۲۷ جاده اهواز به خرمشهر واقع شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: واحد بخار نیروگاه غرب کارون دمونتاژ بهره برداری سیکل ترکیبی غرب کارون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۰۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار اردبیل: راه‌آهن اردبیل امسال به بهره‌ برداری می‌رسد

تین نیوز

استاندار اردبیل گفت: راه آهن اردبیل – میانه مراحل پایانی خود را سپری می کند و قرار است نیمه اول امسال به بهره برداری برسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری ریل نیوز، سید حامد عاملی در دومین گردهمایی بازنشستگان و پیشکسوتان آموزش و پرورش به تکمیل زیرساخت ها در تولید ثروت مردم استان اردبیل اشاره و تصریح کرد: مهمترین زیرساخت ارتباطات زمینی، هوایی و ریلی است که راه آهن اردبیل – میانه بعد از سال ها نتظار مردم در نیمه اول امسال تکمیل و افتتاح خواهد شد.

استاندار اردبیل ضرورت اتصال راه آهن اردبیل به پارس آباد و وصل شدن به روسیه و حرکت تا هلسینکی را یادآور شد و بیان کرد: این توسعه ریلی می تواند استان اردبیل را به چهارراه اقتصادی تبدیل کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پایان آخرین تعمیرات دوره‌ای واحد‌های بخاری نیروگاه شهید رجایی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • سیستم کنترلی واحد یک بخار نیروگاه بندرعباس نوسازی شد
  • از بازار داغ دید و بازدید‌ تا تریبون‌های آزاد/ تبیین روشنگرانه در جنگ ترکیبی
  • تولید برق نیروگاه بیستون از مرز ۲۱۴ میلیون کیلووات ساعت گذشت  
  • صدور مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال انتظار
  • پست برق ۱۶۰ مگاولتی قم آماده بهره‌برداری است
  • توضیحات روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز در خصوص آتش سوزی ترانس برق
  • استاندار اردبیل: راه‌آهن اردبیل امسال به بهره‌ برداری می‌رسد