Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

گزارش کمیسیون عمران، گزارش جامعی بود و صریح و بی پرده عوامل منجر به بروز سانحه  قطار مسافری مشهد یزد را با در نظر گرفتن ریشه های ساختاری و مدیریتی فهرست و در عین حال به نظرم تلویحا و به درستی رویکردهای مدیرعامل راه آهن را در مدیریت فضای پس از سانحه نقد کرده است.

به گزارش تین نیوز، دبیر انجمن صنفی شرکت های ریلی در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان این مطلب، در مورد گزارش نهایی کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد: معتقدم این گزارش فصل الخطاب است و نشان می دهد فارغ از تیم مدیریتی کنونی، در سازمان پیچیده و حجیم و دارای سلسه مراتب عمیق  و تصدیگری مثل راه آهن، نقش سرمایه انسانی بسیار مهم است و در تمام سطوح از پایین ترین سطوح که کارگری است تا مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره، باید دارای تجربه و تخصص مرتبط باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سبحان نظری با تاکید بر این که لازم است دولت ها نیز بپذیرند از سیاسی کاری پرهیز کنند، افزود:  نمی شود کسی بیاید و از راه برسد و بدون این که سابقه و تحصیلات مرتبط داشته باشد و صرفا با لابی گری سیاسی یک پست بسیار فنی کشور را تصاحب کند و در نهایت هم منتظر چنین اتفاقات بدی نباشیم.ضمن این که اتفاق بد در این چند ماه اخیر صرفا همین حادثه نبوده است.

بیشتر بخوانید: فهرست سوانح ریلی از ابتدای سال تا 24 خرداد 1401 خروج ١١ واگن از خط+ فهرست سوانح ریلی از 29 آذر 1400 تا کنون قرائت گزارش کمیسیون عمران در مورد سانحه قطار مسافری مشهد- یزد+ فایل گزارش+ فیلم

او تاکید کرد:  البته به نظرم باید این موضوع را به چند سال اخیر تعمیم بدهیم که در 3 تا 4 سال اخیر در بخش ریلی صرفا در زمینه ایمنی مشکل وجود نداشته بلکه از منظر بهره وری و توسعه بخش ریلی هم مشکل وجود داشته و از نظر تنظیمات اقتصادی عملکرد بخش ریلی هم متاسفانه تنزل رخ داده است که به نظرم اینها بیش از هر عامل دیگری محصول مدیریت سیاسی در راه آهن است. یعنی انتخاب اشخاصی با نگاه و روابط سیاسی و بدون در نظر گرفتن فن و تجربه و تخصص.

دبیر انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی در بخش دیگری از سخانش با طرح این سوال از دست اندرکاران نظام سیاسی و اداری کشور که آیا وقتی سیم کشی برق منزل خراب می شود سراغ برقکار اصولگرا رفته یا اگر لوله آب دچار مشکل می شود سراغ لوله کش اصلاح طلب می روند؟ یا برای تمشیت امور اقتصادی منزل به دنبال برقکار و لوله ماهر فارغ از نگاهی سیاسی او هستند؟ گفت: چرا همین کار را در کشور و در بخش های اقتصادی و زیربنایی از جمله راه آهن و بسیاری از سازمان های دیگر دولتی انجام نمی دهند؟

به گزارش تین نیوز، نظری افزود: اکثر این پست ها هم، مثل همان برقکار و لوله کش منزل هستند و و در این موارد هم باید سراغ مدیرعامل  و هیئت مدیره و معاون خوب، فارغ از نگاه سیاسی رفت. ضمن این که حتی اگر دولت ها اصرار داشته باشند  از جناح خودشان برای این سازمان مدیر ارشد پیدا کنند که به نظرم اشتباه است،  قطعا گزینه های خیلی بهتری در بین همان جناح پیدا می شود.

وی عنوان کرد: متاسفانه در دوره ای که فرصت ها برای اصلاح اقتصاد کشور به سرعت از دست می رود کماکان  با سیاسی کاری به اقتصاد و جامعه ضربه می زنیم  که امید دارم هرچه زودتر این خودخواهی های حزبی از نظام اداری و سیاسی کشور رنگ ببازد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مشهد تین بخش ریلی بخش ریلی حمل و نقل برق معاون حمل و نقل ریلی مدیرعامل راه آهن کمیسیون عمران مجلس سانحه ریلی خروج قطار از ریل حوادث ریلی سبحان نظری میعاد صالحی گزارش کمیسیون عمران خروج قطار یزد از ریل قطار مسافری مشهد یزد دبیر انجمن صنفی شرکت های ریلی حادثه ریلی طبس راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۰۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از مسیر ریلی راه آهن لرستان+فیلم

مسیر بسیار زیبا بعنوان بیست‌و‌پنجمین اثر کشور و اولین اثر صنعتی در فهرست میراث جهانی یونسکو در شهر فوجو در کشور چین قرار گرفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • تنش آبی و نبود صنایع تبدیلی از چالش‌های مهم خدابنده است
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم مدیریت بحران گرانی باشد
  • یکی از ریشه‌های کاهش نرخ باروری در کشور ما حاصل یک نگاه مالتوسی بود
  • مخالف تک صدایی در دانشگاه‌ها هستیم
  • ◄ مالیات و مشکلات شرکت های ریلی
  • تصاویری از مسیر ریلی راه آهن لرستان+فیلم
  • کریدور شلمچه بصره با اهمال مدیریت راه آهن زمین خورد
  • شوراهای فرادستی مشکل ساختاری دارند
  • مشکلات اقتصاد ایران راه‌حل سیاسی دارد؟
  • ریشه‌های تروریست‌پروری در سیاست‌های غرب؛ ترور برای بقا!