Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نامه نیوز، مذاکرات برجامی بعد از ماه ها توقف از سر گرفته شد. این روزها تحلیل و پیش بینی درباره نتیجه مذاکرات از سوژه های داغ رسانه ها به حساب می آید. برخی معتقدند «چون تیم مذاکره کننده هسته ای از سعید جلیلی خط می گیرند و او مخالف مذاکرات و حتی ماندن در معاهده NPT است، این دور از گفتگوها نیز به نتیجه نمی رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

سیدحسین نقوی حسینی درباره صحت خطی‌دهی سعید جلیلی به علی باقری برای به شکست کشاندن مذاکرات احیای برجام گفت: امکان دارد که آقای جلیلی به شکل و قالب مذاکرات انتقاد داشته باشد اما اینکه مطرح می شود «او مخالف مذاکرات است و اعتقاد دارد باید این مذاکرات شکست بخورد و ما از NPT خارج شویم»، این بحث دیگری است و اساسا معقول به نظر نمی آید چون با سوابق کاری و اظهارنظرهای او نمی خواند.

وی افزود: آقای جلیلی چندین سال برای حصول یک توافق هسته ای بین ایران و ۱+۵ تلاش کرد بنابراین اگر واقعا عقیده او این بود که اصلا نباید مذاکره ای انجام شود، سال ها وقتش را به مذاکره اختصاص نمی داد، آن را دنبال نمی کرد و حتی به توافقاتی با ۱+۵ نمی رسید چون آقای جلیلی و تیمش با ۱+۵ درباره خیلی موضوعات توافق کرده بودند.

رئیس ستاد انتخاباتی استان تهران سعید جلیلی در سال ۹۲ بیان کرد: آقای جلیلی در کمیسیون ویژه برجام حاضر شد و اعلام کرد «ما به توافقات خیلی بهتری از برجام رسیده بودیم، برجام عقب نشینی زیادی از آن توافقاتی است که ما به آنها رسیده بودیم اما توافق نهایی را اعلام نکردیم چون امتیازات بیشتری از طرف های مقابل می خواستیم.»

وی افزود: بعید به نظرم می رسد آقای جلیلی مخالف مذاکرات، در پی شکست مذاکرات، عدم توافق یا حتی خروج از NPT باشد. البته آقای جلیلی ممکن است به تیم مذاکره کننده مشورت بدهد که از این روش ها برای فشار به طرف مقابل استفاده کنند. بالاخره تهدید خروج از NPT و ورود مجلس به این موضوع با هدف کمک به تیم دیپلماسی تاکتیک هایی است که می شود از آنها استفاده کرد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: بارها مشاهده کردیم در مقاطعی کنگره آمریکا با تصویب یک مصوبه علیه ایران به کمک تیم دیپلماسی کشورشان آمده است تا فشار بر ایران بیشتر شود و پای میز مذاکره امتیاز بدهد. الان ما هم می توانیم همین کار را انجام دهیم اما مجلس در این زمینه انصافا فعال نیست؛ در صورتی که می تواند در مذاکرات خیلی نقش مهمتری ایفا کند.

وی ادامه داد: مجلس باید طرح هایی را در دستور کار خود قرار دهد که طرف مقابل نگرانی بیشتری درباره عواقب عدم توافق پیدا کند و تصمیم بگیرد هر طور شده توافق را انجام دهد. در مجموع آنچه آقای جلیلی مطرح می کند درباره قالب، تاکتیک ها و مفاد مذاکرات است تا توافق عزتمندی شود که به نظرم درست هستند.

نقوی حسینی تأکید کرد: آمریکایی ها در وضعیت کنونی برای خروج از بن بست به شدت نیازمند این توافق هستند. آنها اگر جمهوری اسلامی ایران را رها کنند قطعا ضرر خواهند کرد بنابراین خیلی نگران این موضوع هستند. اگر آنها قصد توافق دارند باید خواسته های ایران را بپذیرند. الان زمانی خوبی برای جمهوری اسلامی ایران است که به توافق عزتمند و با شرایط بسیار خوب برسد.

منبع: نامه نیوز لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر سیدحسین نقوی حسینی اخبار مرتبط نقوی حسینی: مقابله با کرونا به همکاری دولت و مجلس نیاز دارد ۱۳۹۹/۱/۲۸ ادعای کذب آژانس انرژی تحت تاثیر فشارهای سیاسی آمریکا ۱۳۹۸/۱۲/۲۲ هفته‌آینده؛ جلسه کمیسیون امنیت‌ملی مجلس درباره اعتراضات ۱۳۹۸/۸/۲۸ لاریجانی: نظارت بر بازار و قیمت‌ کالاها در سطح سران قوا پیگیری می‌شود ۱۳۹۸/۸/۲۸ ظریف به کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌رود ۱۳۹۸/۷/۸ نقوی‌حسینی: عربستان به سوی تنش‌زدایی گام بر می‌دارد ۱۳۹۸/۴/۳۱ آخرین ویدیو ها رانندگی جنون‌آمیز راننده نیسان آبی! + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۰۸ ۱۲:۲۴ لحظه جالبی که یکی از کاربران ثبت کرد و به سوژه فضای مجازی تبدیل شد + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۰۸ ۱۱:۵۸ قسمتی از فیلم ترسناک ایرانی که از امروز اکران می شود ۱۴۰۱/۰۴/۰۸ ۱۱:۵۲ لحظه عجیب و کمتر دیده شده از زایمان مار + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۰۸ ۱۱:۳۶ شعبده بازی حیرت انگیز رضا نیکخواه + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۰۸ ۱۰:۵۸ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال صرافی والکس خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۲:۵۵ جلیلی چندین سال برای حصول توافق هسته ای بین ایران و ۱+۵ تلاش کرد ۱۲:۴۹ باید برای شکل دهی به شخصیت ۸ میلیون کودک زیر ۶ سال برنامه ریزی دقیق داشته باشیم ۱۲:۴۶ امروز همه مدعیان در دولت جمع شده اند ۱۲:۴۳ شاخص کل با افت ۷۱۳ واحدی معاملات را به پایان برد ۱۲:۴۱ الکاظمی در مورد چه مسائلی با ایران و عربستان رایزنی کرد؟ ۱۲:۴۱ توجه ویژه رهبر بازار نوشیدنی ایران به حفظ محیط زیست ۱۲:۳۸ رییس جمهور وارد ترکمنستان شد ۱۲:۳۵ بزرگ ترین چالش شما در زندگی چیست؟ یک کارت انتخاب کنید ۱۲:۳۰ قیمت تور هوایی مشهد ویژه ایام شهادت حضرت جوادالائمه (ع) + جدول ۱۲:۲۹ راز عجیب پیرزن ۷۶۰ ساله جنوبی! + عکس ۱۲:۲۶ مدافع ایرانی – انگلیسی در حوالی استقلال؟ ۱۲:۱۹ کدام لوازم خانگی از همه بیشتر برق مصرف می کنند ؟ ۱۲:۱۷ فال انبیاء روزانه امروز چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱ ۱۲:۱۰ هلدینگ فناوری اطلاعات بانک ایران زمین، میزبان روسای شعب استان تهران ۱۲:۰۸ تاکید محسنی اژه ای بر لزوم دقت در محاسبه تعیین مالکیت اراضی ۱۲:۰۶ بزودی رای پرونده قاتل شهید رنجبر صادر می شود ۱۲:۰۵ بزودی آرای محاکم انتشار عمومی می یابد ۱۲:۰۲ ۲۱ علت صدا دادن جلوبندی خودرو ۱۱:۵۸ لحظه جالبی که یکی از کاربران ثبت کرد و به سوژه فضای مجازی تبدیل شد + فیلم ۱۱:۵۸ طارمی پادشاه جدید فوتبال + عکس ۱۱:۵۵ اگر سر درد دارید، بخوانید ۱۱:۵۲ قسمتی از فیلم ترسناک ایرانی که از امروز اکران می شود ۱۱:۴۷ ثبت اولین مورد مرگ بر اثر وبا در عراق ۱۱:۴۱ یکی از عوامل کلاهبرداری ۳ هزار میلیارد تومانی آمیتیس دستگیر شد ۱۱:۴۰ تاجیک: از هر زمانی به توافق نزدیک تر شده ایم ۱۱:۳۶ لحظه عجیب و کمتر دیده شده از زایمان مار + فیلم ۱۱:۳۴ ضربه کاری کی روش به مصر ۱۱:۲۴ لاوروف: در اجلاس خزر بر همکاری نظامی کشورهای حاشیه دریای خزر تاکید شد ۱۱:۲۴ اگر لوازم خانگی خریدید، چطور قاچاق نبودن آن را چک کنید؟ ۱۱:۲۲ موافقت ترکیه با پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو ۱۱:۱۵ بلیت پرواز‌های داخلی برای اتباع غیرایرانی، دلاری شد ۱۱:۰۶ احتمال تزریق دوز چهارم واکسن کرونا برای عموم ۱۱:۰۵ قیمت دلار امروز ۸ تیر ماه ۱۴۰۱ ۱۱:۰۵ زمان پایان جنگ اوکراین اعلام شد ۱۱:۰۵ کاهش مالیات بر درآمد دارایی های دیجیتال در روسیه ۱۱:۰۲ عضو کمیسیون امنیت ملی: احتمال توافق بالا رفته است ۱۱:۰۰ ماینر ارزان شد/ فرصت مناسب برای استخراج ارزان بیت کوین ۱۰:۵۹ نماینده مجلس: به دلیل گرانی ها نمی توانیم در مراسمات شرکت کنیم! ۱۰:۵۹ شاخص کل بورس هزار واحد افت کرد ۱۰:۵۸ حقوق یک قاضی چقدر است؟ ۱۰:۵۶ مدافع جنجالی استقلال سوژه جدید رسانه پرتغالی + عکس ۱۰:۵۶ کدام رشته های تحصیلی در آینده بازار کار خوبی خواهند داشت؟ ۱۰:۵۴ اطلاع رسانی با پیامک از تعداد سیم‌ کارت هایی که به نام‌ هر فرد است ۱۰:۴۹ تلویزیون جام جهانی را پخش نمی کند؟ ۱۰:۴۶ تقاضای گندم صنف و صنعت ۴۲ درصد کاهش یافت ۱۰:۴۴ به لطف شهید سلیمانی و دیگر شهدا خطر داعش از بیخ گوش ما گذشت ۱۰:۴۳ بچه دزدی به خاطر بی خانمانی! ۱۰:۳۸ نتایج کنکور کی اعلام می شود؟ ۱۰:۲۱ رونمایی از اولین شکار فرهاد مجیدی + عکس ۱۰:۲۰ اعطای ۱۶ هزار فقره وام ازدواج توسط بانک تجارت در خرداد ماه اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سیدحسین نقوی حسینی نقوی حسینی آقای جلیلی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۱۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل

 یک نشریه غربی با استناد به اظهارات اخیر رئیس جمهور فرانسه از تلاش وی برای تبدیل کردن این اتحادیه به یک قدرت هسته‌ای مستقل خبر داد.

به گزارش تسنیم، روزنامه "فرانکفورتر روند شای" آلمان در مطلبی نوشت: "امانوئل ماکرون"، رئیس جمهور فرانسه می خواهد اتحادیه اروپا را به یک قدرت هسته ای گسترش دهد. ماکرون می خواهد درباره بازدارندگی هسته ای در اروپا بحث کند. کشور او آماده است تا در دفاع از خاک اروپا مشارکت بیشتری داشته باشد.

هفته گذشته "امانوئل ماکرون"، رئیس جمهور فرانسه، در دانشگاه سوربن پاریس، دیدگاه های خود را در مورد اینکه دفاع اروپایی چگونه باید باشد، بیان کرد. بعد از آن وی این موضوع را پیگیری کرده و در استراسبورگ در مورد سلاح های هسته ای مشترک صحبت کرد.

در جلسه ای با جوانان که توسط گروه رسانه ای EBRA فرانسه برگزار شد، از وی پرسیده شد که آیا فرانسه آماده اروپایی کردن قابلیت بازدارندگی هسته ای خود است؟ ماکرون گفت که می‌خواهد همه چیز را روی میز بگذارد تا ببیند واقعا چه چیزی از ما به شکلی معتبر محافظت می‌کند. وی تاکید کرد که کشورش آماده است تا حتی بیشتر در دفاع از خاک اروپا مشارکت کند.

در استراسبورگ، رئیس‌جمهور فرانسه در ابتدا ناتو را نوعی سپر حفاظت نامید که باید با ایجاد یک دفاع معتبر اروپایی از آن فراتر رفت. به گفته وی این باید شامل سپرهای دفاع موشکی، موشک های دوربردی که روسیه را بازدارند و سلاح های هسته ای باشد. مکرون در ادامه گفت که دکترین هسته ای کشورش به این کشور اجازه می دهد در صورت تهدید منافع حیاتی خود از سلاح هسته ای استفاده کند. این منافع حیاتی یک بعد اروپایی نیز دارد که وی نخواست جزئیات آن را بیان کند تا اعتبار دفاعی اروپا خدشه دار نشود.

در ادامه این مطلب آمده است: دلایلی که ماکرون اروپایی‌سازی تسلیحات هسته‌ای فرانسه را وارد بازی می‌کند، در نگرش او نسبت به ناتو به‌ویژه تردید او در مورد قابل اعتماد بودن ایالات متحده به عنوان شریک در مواجهه با انتخاب مجدد احتمالی دونالد ترامپ، نهفته است. ترامپ در ماه فوریه این سوال را مطرح کرد که آیا ماده 5 کمک ناتو و بنابراین کلاهک های هسته ای آمریکا باید از اعضای این ائتلاف دفاعی که حداقل دو درصد از تولید ناخالص داخلی را صرف دفاع نمی کنند، محافظت کند.

استفان سژورنه، وزیر امور خارجه فرانسه هم اظهارات مشابهی را به جهان ارائه کرد. او گفته است که اروپا باید دوباره خود را به عنوان یک قدرت ببیند و خود را از وابستگی ها رها کند. به گفته وی توسعه صنعت دفاعی اروپا را باید "نه به عنوان جایگزین، بلکه به عنوان یک مکمل" درک شود. سژورنه همچنین گفته است: «ما باید در کنار ناتو یک بیمه نامه عمر دوم بگیریم، زیرا هر چهار سال یک بار به تصمیم 250000 رأی دهنده آمریکایی در ایالت های این کشور وابسته هستیم».

وزیر امور خارجه این کشور توضیح داد که به منظور توسعه حاکمیت و استقلال استراتژیک اتحادیه اروپا، فرانسه همچنین متعهد به استانداردسازی سیستم های تسلیحاتی در سطح اروپا است. به گفته وی هدف باید "عملکرد متقابل" باشد، به این معنی که همه کشورها می توانند بدون هیچ مشکلی از ادوات نظامی استفاده کنند.

ماکرون همچنین می خواهد استانداردهای جدید برای آینده بازدارندگی اروپا را با دیگر اعضای اتحادیه اروپا مورد بحث قرار دهد. رئیس جمهور فرانسه در استراسبورگ گفت: "من طرفدار باز کردن این بحث هستم که باید شامل دفاع موشکی، حملات با سلاح های دوربرد و همچنین سلاح های هسته ای برای کسانی باشد که آنها را دارند یا سلاح های هسته ای آمریکا را در خاک خود دارند."

با انجام این کار، او بار دیگر درخواست مذاکره را به آلمان ارسال کرد - همانطور که برای اولین بار در سال 2020 انجام داد. سلاح های هسته ای تاکتیکی ایالات متحده در پایگاه هوایی بوشل در آلمان ذخیره می شود. مکرون همچنین این سخنان خود را خطاب به اعضای اتحادیه اروپا، بلژیک، هلند و ایتالیا که همگی چنین تسلیحات آمریکایی را در خود جای داده اند ایراد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت
  • اسرای اسرائیلی خطاب به نتانیاهو: هر چه زودتر برای آزادی ما توافق کن!
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • پاسخ رژیم صهیونیستی را در مورد مذاکرات دریافت کردیم