Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش قدس انلاین، مهدی لوحی در این خصوص اظهار کرد: مسئولان چند سال است که به ما قول ساخت «شهرک صنفی صنعتی ساختِ طلا، جواهر، نقره و گوهرسنگ‌ها» را داده‌اند که باید اجرایی شود. این مجموعه قرار است تمام تولیدکنندگان و سازندگان طلا، نقره، جواهر و گوهرسنگ‌ها را که به صورت پراکنده در شهر فعالیت می‌کنند را در یک نقطه گردهم جمع کند تا شهرکی توریستی و مسافرپذیر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:  اگر این شهرک را در مشهد داشته باشیم با توجه به اینکه در خراسان بیش از ۸۰ نوع گوهرسنگ داریم و از طرفی سالانه ۳۰ میلیون  زائر و توریست وارد مشهد می شود، «شهرک صنفی صنعتی ساختِ طلا، جواهر، نقره و گوهرسنگ‌ها» می‌تواند موجب رونق صادرات چمدانی ما شود.
لوحی در خصوص دیگر مزایای «شهرک صنفی صنعتی ساختِ طلا، جواهر، نقره و گوهرسنگ‌ها» گفت: این شهرک برای ما بهره‌وری ابزاری خواهد داشت. ابزارآلات تولید طلا و جواهر بسیار گرانقیمت هستند اما اگر یک نفردر این شهرک یک دستگاه بخرد بقیه تولیدکنندگان هم می‌توانند از این ابزارآلاتِ گران‌قیمت استفاده کنند. وی در خصوص دیگر چالش‌های این صنف گفت: بخشی از مشکلات ما نظیرِ تداخل صنفی، مشکلات گمرکی و صادرات‌مان باید با ادارات حل شود اما بیشترین آسیب صنف ما از دور بودنِ دستگاه های دولتی با ماست الان صرفا میراث فرهنگی و شرکت شهرک‌های صنعتی که شرکت‌هایی حمایتی هستند، به ما کمک می‌کنند، اما نیاز ما داشتن یک میز در استانداری و یک میز در سازمان صنعت و معدن است. یک ماه قبل در اداره استاندارد جلسه‌ای داشتیم که در آن جلسه برخلافِ درخواست‌های مکرر اصلا سازمان صنعت و معدن پای کار نیامد چرا که اهرم فشاری بر ادارات نیست. اگر ارتباط مستقیمی با استاندار داشته باشیم در کمتر از سه سال می توانیم تحولی عظیم در این حرفه در سطح ملی ایجاد کنیم. رئیس کمیسیون سازندگان طلا، جواهر و نقره مشهد یکی دیگر مشکلات مرسوم این صنف را خرید طلای مستعمل و یا کرکرده دانست و بیان کرد: مشتری فکر می کند عدم پرداختِ مزد ساخت از طریقِ خرید طلای مستعمل، منافعی را نصیب‌اش می‌کند.درصورتی‌که که با این کار دیگر ازتولید حمایتی نمی شود. اکنون در استان کمتر از ۱۰۰ کد رهگیری ساخت طلا و جواهر داریم، اگر هر کسی مستعمل بخرد و همکاران ماهم مستعمل بفروشند، هر روز از تولید کم می‌شود و ما مجبور به فروش کارهای خارجی می‌شویم که ممکن است این کارها مشکلات عیاری داشته باشند و از دیگر سو، این محصولات با فرهنگِ ما هم مانوس نیستند اما تولیدات خودمان الهام گرفته از فرهنگ و آدام رسوم کشور عزیزمان هستند. مهدی لوحی در انتها دومین مسابقه ملی طراحی طلا و جواهر را موجب اشتغال‌آفرینی جوانان دانست و اظهار کرد: این مسابقه طراحان و تولیدکنندگان را با یکدیگر آشنا می‌کند که این اتفاق موجب می‌شود طراحان وارد بازار کار شوند. انتهای پیام منبع: تابناک

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: رونق صادرات زائر گوهرسنگ ها شهرک صنفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۱۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک بازیافت در قم احداث می شود

سیدعبدالله میرابراهیمی در دیدار با فرمانده انتظامی استان قم که همزمان با هفته زمین پاک برگزار شد، با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های سازمان مدیریت پسماند در سالی که گذشت، اظهار داشت: در شهر قم روزانه ۷۰۰ تن پسماند تولید می‌شود که با فعالیت ۱۵۰۰ پاکبان و پیک بهداشت جمع‌آوری و رفت‌وروب می‌شود.

وی همچنین با بیان ایجاد شهرک بازیافت با هدف کاهش ناهنجاری‌های شهری و معضلات اجتماعی ادامه داد: به‌منظور رفاه و آسایش شهروندان از آسیب‌ها و فعالیت گاراژ‌های ضایعاتی که در بافت‌های مسکونی مستقر هستند، با همکاری استانداری و سایر دستگاه‌ها به دنبال اختصاص زمین برای احداث شهرک بازیافت هستیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم به اقدامات سازمان در حوزه ارتقای فرهنگ شهروندی اشاره کرد و یادآور شد: حضور آموزشگران سازمانی در هیئات، مساجد و بهره‌گیری از ظرفیت گروه‌های جهادی در ایام مختلف سال به‌منظور توسعه فرهنگ شهروندی انجام می‌شود.

وی فعالیت ۵۴ غرفه و ایستگاه بازیافت در سطح شهر را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: به‌منظور تسهیل و رفاه شهروندان و جمع‌آوری به‌موقع پسماندها، از ظرفیت نرم‌افزاری بهره گرفته و دو نرم‌افزار برای این منظور به شهروندان معرفی‌شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • قیمت سکه امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تصویب احداث ۲شهرمولد کشاورزی در بوشهر
  • قیمت سکه امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است / احداث ۵۳ شهرک جدید استانی
  • ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • شهرک بازیافت در قم احداث می شود
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری