Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گلستان از آغاز فعالیت شبکه تجاری کشاورزی (حذف واسطه ها) تا 10 روز آینده در استان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، قربانعلی روشنی رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گلستان یکی از مشکلات کشاورزان را فروش محصول در زمان برداشت عنوان کرد و گفت: متأسفانه در زمان برداشت، محصول با قیمت ناچیزی توسط واسطه‌ها از کشاورز خریداری می­‌شود، اما همین محصول با قیمت بالاتری به دست خریدار می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روشنی با بیان اینکه عرضه محصولات تولیدی کشاورزان در سامانه‌­های مجازی امروزه در بسیاری امور کارگشاست، افزود: ماه‌هاست با یک شرکت دانش‌بنیان روی این موضوع کار کردیم و زیرساخت­‌های لازم برای فروش محصولات کشاورزی در سامانه‌­های مجازی تهیه شد که کار خرید و فروش تمام اقلام بخش کشاورزی در آنجا انجام شود.
آماده سازی شبکه تجاری کشاورزی «اگرینیتو» در گلستانرئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گلستان با اشاره به اینکه 60 کشور دنیا در حال بهره‌برداری از این سامانه­‌های مشابه «اگرینیتو» هستند، افزود: تولیدکننده در این سامانه میزان تولید خود را در سامانه مربوطه بارگذاری می­‌کند و فرآیند خرید و فروش بدون حضور واسطه انجام می­‌شود و منافع تولیدکننده در شبکه تجاری کشاورزی حفظ می‌­شود، عرضه‌کننده و تولیدکننده می‌توانند در این شبکه تهاتر کالایی را انجام دهند البته اعتبارسنجی هم در این شبکه مطرح است و با توجه به فروش محصول تولیدکننده می‌­تواند اقدام به خرید تهاتر کند.
روشنی در ادامه با توصیف «اگرینیتو» بعنوان شبکه‌­ای از مدیران، صادرکنندگان، تولیدکنندگان، اصناف و متخصصان زنجیره ارزش محصولات کشاورزی، گفت: این شبکه تجاری با ایجاد پلتفرم خرید و فروش محصولات، خدمات و نهاده­‌های کشاورزی زمینه را برای حذف واسطه­‌ها و خرید و فروش محصولات و خدمات کشاورزی بدون واسطه تسهیل می‌­کند.
وی در خصوص کیفیت محصولاتی که در سامانه «اگرینیتو» ارائه می‌­شود نیز تصریح کرد: در هر ده و دهستان، کیفیت محصولات توسط یاری‌گر کشاورزی یا کارشناس مربوطه که انتخاب شده تأیید می‌شود و همچنین در سامانه «اگرینیتو» نهاده­‌هایی، چون کود و سم نیز خرید و فروش خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کشاورزی خرید و فروش شبکه تجاری فروش محصول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۱۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود صندوق ملی مسکن به خرید سیمان/ واسطه‌ها حذف می‌شوند

مدیرعامل صندوق ملی مسکن از ورود به بازار خرید سیمان از طریق بورس با هدف کاهش قیمت مصالح و حذف واسطه‌ها خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا مهدیار اسماعیلی اظهار کرد: در ادامه حمایت های این صندوق از سازندگان مسکن، پس از اجرایی شدن خرید فولاد در سال گذشته، امسال خرید سیمان به منظور تزریق به پروژه های مسکن کشور در برنامه صندوق ملی مسکن قرار دارد.

وی کاهش قیمت مصالح برای سازندگان با حذف واسطه‌ها و افزایش سرعت پیشرفت پروژه های طرح نهضت ملی مسکن را دستاوردهای مهم ورود این صندوق به عرصه خرید مصالح ساختمانی عنوان کرد و افزود: علاوه بر این با خریدهایی که به صورت عمده، با حجم بالا و به صورت نقد از طریق بورس صورت می‌گیرد، از تولیدکنندگان داخلی مصالح ساختمانی حمایت می شود.

وی یادآور شد: فولاد خریداری شده به‌زودی به پروژه های مسکن در نقاط مختلف کشور تزریق خواهد شد.

بر اساس مصوبه هیئت امنای صندوق ملی مسکن در اجرا تبصره های 1 و 2 ماده 13 قانون جهش تولید مسکن به این صندوق اجازه داده شده تا نسبت به خرید سیمان و فولاد از طریق بورس کالا یا سایر روش‌های مصوب در شورای عالی مسکن اقدام کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • بلیط فروشی بازی استقلال و تراکتور آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • ورود صندوق ملی مسکن به خرید سیمان/ واسطه‌ها حذف می‌شوند
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان
  • حمل محصولات کشاورزی گلستان، برنامه ریزی های لازم را می خواهد
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی