Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشت وزارت بهداشت با تاکید بر این‌که برای نجات کشور از خطرات کاهش جمعیت، کمتر از یک دهه فرصت داریم، گفت: بحث جوانی جمعیت یک بحث فرهنگی، استراتژیک و حیاتی است و باید جدی‌تر به این مسئله وارد شده و این موضوع را نهادینه کنیم‌.

به گزارش ایران اکونومیست، دکتر کمال حیدری در کارگاه دو روزه آموزشی معاونان فنی معاونت بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در هتل قلب بیمارستان شهید رجایی، با اشاره به طرح ملی جوانی جمعیت اظهار داشت: برای نجات جمعیت ایران کمتر از یک دهه زمان داریم و اگر نتوانیم کاهش مسئله جمعیت را به افزایش جمعیت تغییر معکوس دهیم، کشور دارای ضررهای هنگفت و آسیب‌های زیادی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بحث جوانی جمعیت یک بحث فرهنگی، استراتژیک و حیاتی است و باید جدی‌تر به این مسئله وارد شده و این موضوع را نهادینه کنیم‌.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه وزارت بهداشت در امر جوانی جمعیت مسئولیت مستقیم دارد، گفت: همه واحدهای مربوط به سلامت و بهداشت کشور باید در بحث اقناع کردن عمومی فرزندآوری، فعال شوند چرا که تغییر نگرش جامعه در مورد فرزندآوری بدست شماست و باید تفهیم کنید.

حیدری همچنین در ادامه با اشاره به این‌که معاونان فنی معاونت‌ بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی نبض کار و حلقه وصل وزارت بهداشت و بدنه سلامت و بهداشت کشور هستند، گفت: کلید اجرای برنامه‌های عملیاتی نتیجه بخش در دست معاونان فنی است و این معاونت‌ها نقش بسیار مهمی در سیستم ارزیابی برنامه‌ها دارند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص نظام شبکه‌ بهداشت کشور گفت: تقویت نظام شبکه فصل جدید و نقطه عطفی برای حوزه بهداشت است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: آنچه در نظام شبکه‌ مهم است بحث ساختار فیزیکی است. متاسفانه بسیاری از مراکز استیجاری است و اگر استیجاری هم نباشد ظاهر خوبی ندارند و در شان حوزه بهداشت که نهضتی در آن اتفاق افتاده، نیست.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، حیدری در پایان خاطرنشان کرد: بسته‌های خدمتی و بستر الکترونیکی دو موضوع حائز اهمیت در  تقویت نظام شبکه کشور محسوب می‌شوند که باید به هر دو توجه ویژه داشته باشیم.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ، وزارت بهداشت

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وزارت بهداشت وزارت بهداشت جوانی جمعیت نظام شبکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۱۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان

احمد اسماعیل زاده٬ مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: مردم باید اهمیت زیادی به تغذیه خود بدهند تا بروز چاقی، دیابت و پر فشاری خون در بین آن ها کاهش پیدا کند. 

 وی بیان کرد: وزارت بهداشت در حوزه تغذیه سالم سیاست‌های مختلفی از جمله نان کامل را دنبال می‌کند تا نان حاوی فیبر در اختیار مردم قرار بگیرد. مصرف نان فاقد فیبر می‌تواند سبب بروز سرطان در مردم شود.

اسماعیل زاده ادامه داد: آموزش‌های تغذیه در مراکز بهداشتی ارائه شده و کارشناسان تغذیه در خانه‌های بهداشت روستایی مستقر خواهند شد. 

وی افزود: یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت پیگیری توزیع شیر در مدارس و کاهش قند در نوشیدنی‌های شیرین است.

مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت تاکید کرد: اکنون مرگ و میر‌های زیادی مربوط به بیماری‌های مزمن و غیر واگیر هستند و عامل اول ابتلای افراد به بیماری‌های غیر واگیر، موضوع تغذیه است. 

اسماعیل زاده اضافه کرد: مطالعات نشان می‌دهند که تغذیه سالم نقش پررنگی در پیشگیری از بروز بیماری‌های غیر واگیر دارد.

مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت ادامه داد: مصرف زیاد مغزها و آجیل در مقادیر بیشتر از نیاز بدن، به دلیل این که دارای چربی بالایی هستند، می‌تواند انرژی زیادی را وارد بدن فرد کند و در نهایت منجر به افزایش وزن شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • دوره آموزشی «حسنه ماندگار» برای ۱۵۰ نفر خادمیار مرکزی برگزار شد
  • ۱۰ اردیبهشت آخرین فرصت ارسال اثر به رویداد ملی جوانی جمعیت است
  • برگزاری رویداد جوانی جمعیت یک اتفاق بزرگ است
  • برگزاری دومین رویداد جوانی در استان همدان
  • ارائه بیش از ۱۰۰ خدمت رایگان برای بارداری سالم
  • ۱۰ اردیبهشت آخرین فرصت ارسال اثر به رویداد ملی جوانی جمعیت
  • فرهاد قائمیان: تبعات منفی فرسودگی جمعیت برای جامعه مخرب است
  • آثار غیرشعاری می تواند ذهنیت جوانان را به فرزندآوری مثبت کند
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • اهمیت مسئله جمعیت به درستی در جامعه تبیین شود