Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: مقابله با تهدیدات زیستی نیازمند نگاه آینده‌نگر ما در حوزه سلامت است از این‌رو توجه به زیرساخت ها برای ساخت آینده ای بهتر و امن تر نیازمند همدلی و همراهی تمام دستگاه‌های متولی است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، دکتر کمال حیدری روز چهارشنبه، هشتم تیرماه در کارگاه ملی "نهایی سازی برنامه ارتقای آمادگی و پاسخ به پاندمی کووید-۱۹، آنفلوآنزا و سایر بیماری‌های حاد تنفسی واگیردار (نوپدید و بازپدید)" که با حضور نمایندگانی از سازمان بهداشت جهانی در تبریز برگزار شد، اظهار کرد: پاندمی کرونا به ما یاد داد که بایستی به شکل جدی تر با تهدیدات زیستی و به خصوص بیماری‌‌های واگیر رو به رو شویم و قطعا نسبت به قبل، هوشیارتر عمل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، گفت: اگر برنامه‌ کنترل بیماری‌ها از قبل آماده نشود، با چالش‌های بسیاری در اپیدمی‌ها رو به رو می‌شویم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با اشاره به تاثیرات کرونا بر حوزه‌های مختلف، افزود: شرایط  کنونی و نحوه شیوع بیماری‌ها در جهان، حرکتی عالمانه را می‌طلبد که موفقیت این امر نیز با همدلی بین دستگاه‌ها عملی می‌شود.

وی با بیان این‌که کرونا باعث شد تا یک تجربه جهانی در زمینه مقابله با بیماری‌های واگیر ایجاد شود، گفت: این کارگاه در جهت ارتقای هم افزایی و بهره گیری از تمامی ظرفیت دستگاه‌ها در راستای کنترل بیماری‌های تنفسی برگزار شده است.

دکتر حیدری با تاکید بر اهمیت آمادگی در برابر بروز بیماری‌های واگیر در کشور، اظهار کرد: گردهمایی کارگاه ملی نهایی سازی برنامه ارتقای آمادگی و پاسخ به پاندمی کووید-۱۹ رویدادی تاریخی و بسیار قوی برای آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای ساخت آینده ای بهتر است.

دکترحیدری، با بیان این‌که موضوع آمادگی در برابر تهدیدات زیستی و مدیریت افکار عمومی جامعه چندین بار در ستاد ملی کرونا مطرح و مصوب شده است‌، افزود: امیدواریم بتوانیم در نتیجه چنین جلساتی زیرساخت‌های کشور را تقویت کرده و سلامت آحاد مردم و جامعه را برای سال‌های بعدی تضمین کنیم.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران تبریز کرونا تهدیدات زیستی بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۱۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است

به گزارش خبرنگار مهر، مختار رجایی فر ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: بیماری تب مالت سویه‌های مختلفی دارد و بحث ریشه کنی آن امکان‌پذیر نیست.

وی بیان داشت: باید در این راستا پیشگیری و آگاهی‌رسانی انجام شود و مردم نیز همراه باشند

رجایی فر با بیان اینکه وقتی بیماری دام مثبت می‌شود، دامدار از انجام کشتار فرار می‌کند، گفت: درمان بیماری تب مالت زمانبر بوده و درمان طولانی مدت نیاز دارد، در برخی مواقع، بعد از شش ماه یا یک سال درمان، بیمار به ظاهر خوب می‌شود ولی بعد از یکسال دوباره علائم بیماری ظاهر می‌شود و این باعث تشخیص اشتباه پزشک می‌شود.

کد خبر 6092155

دیگر خبرها

  • انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است
  • آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌ گرد‌ها
  • هوش مصنوعی آرتروز زانو را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد
  • وصول عوارض و معوقات آلایندگی محیط زیستی در استان سمنان پیگیری شود
  • صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان برگزار شد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • آمادگی کامل مقاومت برای مقابله با تجاوز اشغالگران به رفح