Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-26@21:51:52 GMT

حمایت مجلس از داوطلبان پذیرفته شده در آزمون وکلا

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۶۱۳۵۴

حمایت مجلس از داوطلبان پذیرفته شده در آزمون وکلا

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۸ تیر ماه) مجلس شورای اسلامی بیانیه ۱۶۵ نفر از نمایندگان در خصوص ضرورت اجرای دقیق قانون تسهیل صدور مجوز کسب و کار قرائت شد.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

قانون تسهیل صدور مجوز کسب و کار یکی از مترقی‌ترین قوانین مصوب مجلس یازدهم و دستاوردی بزرگ در راستای تأمین منافع مردم است، همان طور که حمایت از حقوق ملت و مقابله با انحصارها همواره مورد تأکید آیت‌الله محسنی‌اژه‌ای ریاست محترم دستگاه قضا قرار داشته یکی از محورهای اصلی قانون مذکور نیز الغای انحصارات حقوقی و افزایش سطح دسترسی عموم جامعه به خدمات حقوقی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اقدام شایسته مرکز وکلا و کارشناسان رسمی مشاوران خانواده قوه قضائیه در اجرای پیش از موعد داوطلبانه قانون تسهیل صدور مجوز کسب و کار در آزمون فوق‌العاده کارآموزی وکالت نیز می‌توانست گام نهایی در تحقق منافع مردم باشد اما متأسفانه شیرینی این اقدام با تعویق چند باره زمان اعلام نتایج به تلخی مبدل شده و موجی از نگرانی را در بین داوطبان این آزمون ایجاد کرده است.

ما نمایندگان مجلس یازدهم ضمن محکوم کردن این اقدام بار دیگر بر لزوم اجرای دقیق قانون تأکید کرده و مجریان را از هرگونه تفسیر به رأی بر حذر می‌داریم؛ لذا با توجه به ماده ۵ قانون تسهیل صدور مجوز کسب و کار و مشروح مذاکرات صحن علنی مجلس شورای اسلامی پذیرفته شدگان آزمون کارآموزی وکالت باید بر مبنای نمرات تراز طی مراحل مقتضی صدور مجوز مربوطه معرفی گردند.

بنابراین اولاً هرگونه دخالت از سوی مراجع صنفی یا نهادهای حاکمیتی در فرایند برگزاری آزمون معیار پذیرش داوطلبان و نفرات پذیرفته شده خلاف نص صریح قانون است. ثانیاً اظهارات سخنگوی مرکز وکلا مبنی بر وجود ابهام در قانون و نحوه محاسبه نمرات آزمون بلا وجه بوده و مجلس یازدهم به تمام متخلفان هشدار می‌دهد که از تمام ابزارهای قانونی خود برای پاسداشت از حقوق حقه ملت بالاخص ۱۰ هزار و ۵۱۲ داوطلب پذیرفته شده در آزمون فوق‌العاده مرکز وکلا و آزمون‌های آتی مرکز وکلا استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: حمایت مجلس آزمون وکلا داوطلبان قانون تسهیل صدور مجوز کسب و کار مرکز وکلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۱۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس محمدیان اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی را که در اجرای بند ۱۶ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین شده است، ابلاغ کرد.

محمدیان با اعلام این مطلب افزود: دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی بر اساس قانون و مصوبات شورای راهبری توسعه مدیریت و در راستای ساماندهی مجوزهای این وزارتخانه تهیه و پس از تصویب، از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اجرا به معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات ابلاغ شد.

وی گفت: بر اساس این دستورالعمل، معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات موظف شده است مجوز کانون‌های آگهی و تبلیغاتی را از طریق درگاه ملی صدور مجوزها و بستر الکترونیک سامانه جامع تبلیغات با هماهنگی کامل با مراکز استان و شهرستان‌های سراسر کشور حداکثر ظرف ۲ ماه صادر کند. بدین ترتیب و بر اساس مفاد دستورالعمل ابلاغ شده، تمامی متقاضیان دریافت مجوز فعالیت تبلیغاتی می‌توانند از طریق سامانه جامع تبلیغات که به درگاه ملی مجوزها مرتبط است، درخواست مجوز ارائه دهند.

محمدیان با اشاره به سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر تسهیل و تسریع فرآیندهای قانونی برای متقاضیان تأسیس مراکز فرهنگی افزود: در این ارتباط، دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی نیز هم‌راستا با سیاست‌های کلان دولت، بسترهای لازم را برای تحقق تسهیل روند صدور مجوز کانون‌های آگهی و تبلیغاتی فراهم کرده و این دستورالعمل به انجام فعالیت‌ها در چارچوب‌های تعیین شده، کمک خواهد کرد.

مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی تاکید کرد: پیش از این، دستورالعمل انتشار محتوای تبلیغاتی نیز از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ و بر اساس آن، نحوه انتشار محتوای تبلیغاتی چارچوب انتشار انواع محتوا در حوزه تبلیغات را ترسیم شده است.

بدین ترتیب، تمامی فعالیت‌های تبلیغاتی در چهار رسته «تبلیغات فضای مجازی»، «تبلیغات پخشی و سمعی و بصری»، «تبلیغات محیطی» و «تبلیغات چاپی» ملزم به دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

کد خبر 6087981

دیگر خبرها

  • گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از میزان تخصیص بودجه عمومی به رسانه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۳/ صداوسیما ۲۴ هزار میلیارد تومان
  • وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رود
  • رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در قزوین
  • آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • بررسی پرونده «صندوق پس انداز کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی ایران» با ۷ هزار شاکی
  • رد ۱۶۰۰ درخواست مجوز صیادی بدون اعلام دلیل
  • کارنامه ۴ساله مجلس یازدهم؛ از جهش تولید مسکن تا واردات خودرو
  • صدور مجوز الکترونیک کسب و کار
  • تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته