Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب اراک گفت: در سال گذشته مجموعا ۴۲۹ هزار و ۲۵۴ فقره ابلاغ صورت گرفته که ۳۹۹ هزار و ۲۶۹ فقره معادل ۹۳ درصد، به صورت الکترونیکی بوده است.

حجت اله درودگر روز چهارشنبه ۸ تیرماه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: وظیفه اصلی محاکم، رسیدگی به پرونده هایی است که به شعب ارجاع می شود و یکی از مسئولیت ها و اولویت های محاکم بر اساس سیاست های دستگاه قضا رسیدگی سریع به پرونده ها در اسرع وقت ممکن با صدور آرا متقن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در ابتدای سال گذشته ۹۵۸۳ فقره پرونده در شعب موجود بوده که در طول دوره ۶۲ هزار و ۶۸۲ فقره وارد و ۶۲ هزار و ۶۹۰ فقره پرونده خارج شده است.

رئیس دادگاه ها عمومی و انقلاب اراک با اشاره به سیر صعودی پرونده های وارده به شعب از سال ۹۷ تاکنون تصریح کرد: سال ۹۷ وارده پرونده ها ۵۷ هزار و ۲۴۵ فقره، سال ۹۸ بالغ بر ۵۷ هزار و ۴ فقره ، سال ۹۹ بالغ بر ۶۱ هزار و۸۸۹ فقره و سال گذشته ۶۲ هزار و ۶۸۲ مورد بوده که نشان از افزایش ورودی پرونده ها دارد.

درودگر بیان کرد: با تلاش های صورت گرفته موجودی شعبات از ۱۲ هزار و ۴۹۶ فقره در سال ۹۷ به ۱۰ هزار و ۷۹۲ فقره در سال ۹۸ و ۹ هزار و ۵۸۳ فقره در سال ۹۹ و ۹ هزار و ۵۷۵ فقره در پایان سال ۱۴۴ رسیده است.

وی با اشاره به کاهش چشمگیر زمان رسیدگی به پرونده ها در سنوات گذشته اضافه کرد: متوسط زمان رسیدگی در شعب اراک در سال ۹۷ معادل ۱۴۱ روز، سال ۹۸ معادل ۱۴۸ روز و سال ۹۹ معادل ۵۸ روز بوده و در سال گذشته به ۵۱ روز رسیده است،  یکی از سیاست های دستگاه قضا رسیدگی به پرونده های با سابقه بیش از یکسال است که در پایان سال ۱۴۰۰ فقط ۱۸۸ فقره پرونده بیش از یکسال در شعب موجود بوده است.

رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب اراک با اشاره به ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی افزود: یکی از مشکلات سنوات گذشته ابلاغ اوراق قضایی به صورت فیزیکی بوده که در حال حاضر این ابلاغ ها به صورت الکترونیکی انجام می شود بطوریکه در سال گذشته مجموعا ۴۲۹ هزار و ۲۵۴ فقره ابلاغ صورت گرفته که ۳۹۹ هزار و ۲۶۹ فقره معادل ۹۳ درصد به صورت الکترونیکی بوده است، همچنین سال قبل ۱۶۴۲ فقره دادرسی الکترونیک نیز انجام شده است.

درودگر اضافه کرد:  با توجه به راه اندازی واحد مشاوره تلفنی در تیرماه سال گذشته با شماره ۱۲۹، دو هزار و ۹۵ مورد مشاوره تلفنی انجام شده است. مردم می توانند روزهای غیرتعطیل از ساعت ۹ تا ۱۲ با شماره ۱۲۹ جهت دریافت مشاوره تماس بگیرند.

وی ادامه داد: ۹ هزار و ۶۰۴ نفر در سال گذشته به واحد مشاوره مراجعه‌ کرده‌اند که ۶۸ درصد از این افراد مرد و ۳۲ درصد زن است.

رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب اراک افزود: ۵۶ درصد از مراجعات برای مشاوره حضوری در زمینه حقوقی؛ ۱۲ درصد کیفری و ۳۲ درصد مسائل خانوادگی بوده است.

وی بیان کرد: اطفال و نوجوانانی که مرتکب جرم می شوند، بر اساس قانون و آیین نامه دادرسی باید از خدمات مشاوره ای روانشناسان استفاده کنند که این مشاوره با مشاوره های وکلا و حقوقدانان متفاوت است. سال گذشته ۷۷۹ جلسه مشاوره برای اطفال و نوجوانان انجام شده است.

درودگر اضافه کرد: قانون تکلیف کرده پرونده ها حتما باید با وکیل پیگیری شود و برخی که وکیل معرفی نکنند دادگاه مکلف به معرفی وکیل تسخیری است که سال گذشته ۳۹۰ مورد از وکلای تسخیری و ۱۵ مورد برای افرادی که بضاعت مالی نداشتند از وکیل معاضدتی استفاده شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی دادگستري عمومی و انقلاب اراک انجام شده پرونده ها سال گذشته دادگاه ها ۹ هزار سال ۹۷

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۱۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیر مخابرات استان مرکزی در خصوص اجرایی شدن طرح فیبر نوری در سطح استان در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما گفت: هدف از اجرای شبکه فیبر نوری توسعه شبکه ملی اطلاعات و افزایش سرعت اینترنت در سطح استان است. 
لطفی با اشاره به اقدامات انجام شده در این راستا در سال گذشته افزود: سال گذشته در استان مرکزی ۴۳۶ کیلومتر فیبرنوری اجرا شد که حدود ۴۰۰ کیلومتر آن در شهر‌ها انجام شده و حدود ۳۰ إلی ۶۰ درصد شهر‌ها تحت پوشش قرار گرفته است. 
مدیر مخابرات استان مرکزی ادامه داد: شاید کمترین توسعه مربوط به شهر اراک است که با تعامل و همکاری شهرداری و شورای شهر می‌توان تا انتهای امسال این وضعیت را به بیش از ۹۰ درصد رساند.
او عنوان کرد: برای استفاده از ۴۳۶ کیلومتر فیبرنوری صورت گرفته تاکنون حدود ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص شده و همین رقم برای سال جاری نیز در برنامه گنجانده شده است.

دیگر خبرها

  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان
  • زمانبندی تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • اوسمار: دریافت چهار گل اصلا خوب نیست/اصلا به بازی سپاهان فکر نمی‌کردم
  • استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت
  • کمتر از یک درصد خطا در مراجع حل اختلاف استان وجود دارد