Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید معرفت الله احمدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: امسال پیش بینی شده بالغ بر ۲۵ هزار نوآموز دبستانی و پیش دبستانی در طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان ثبت نام کنند که برای تمامی آنان گواهی سنجش سلامت صادر می شود.

وی اظهار داشت: سنجش برای ورود به دبستان و پیش دبستانی از سن چهار تا ۶ سالگی الزامی است و امکان نوبت‌گیری برای طرح سنجش سلامت نوآموزان از نیمه خردادماه برای مدیران مدارس فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی تصریح کرد: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان شامل ارزیابی‌های بینایی‌ سنجی، شنوایی‌ سنجی، آمادگی تحصیلی، غربال‌گری‌های عمومی پزشکی، بهداشت دهان و دندان، ارزیابی قد و وزن، نمای توده بدنی، ارزیابی شایستگی حرکتی و غربال‌گری اوتیسم است.

این مسوول تاکید کرد: معاینات عمومی پزشکی در پایگاه‌های جامع سلامت با مراجعه خانواده و تکمیل چرخه سنجش انجام می‌شود که مدیر در سامانه سنجش نتایج را رویت می‌کند و نیاز به مراجعه مجدد خانواده به مدارس نیست.

وی خاطرنشان کرد: امسال ۲۵ هزار نوآموز ورودی پایه اول ابتدایی در استان قزوین داریم که پنج هزار نفر از این تعداد پاییز سال گذشته مورد ارزیابی قرار گرفتند و دیگر نیاز به سنجش مجدد ندارند زیرا اطلاعات مربوط به سنجش سلامت آنان در سامانه ثبت شده و در دسترس مدیران مدارس است.

احمدی اضافه کرد: هزینه در نظرگرفته شده برای انجام سنجش سلامت امسال ۶۰ هزار تومان است که برای ۱۵ درصد افراد تحت پوشش استان با هماهنگی مدارس و معتمدین محلی این هزینه را به صورت نیم بها در نظر می گیریم؛ همچنین برای پنج درصد از مشمولان طرح رایگان خواهد بود.

سنجش ۱۱۰۰ نوآموز عشایری استان قزوین کاملاً رایگان است

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین خاطرنشان کرد: با هماهنگی صورت گرفته علاوه بر رایگان بودن سنجش سلامت پنج درصد نوآموزان تحت پوشش، سنجش نوآموزان عشایری استان که تقریباً یک هزار و ۱۰۰ نفر هستند هم کاملاً رایگان است.

وی با اشاره به نتایج ارزیابی سلامت نوآموزان طی سال گذشته، گفت: سال گذشته ۱۵ درصد از مشمولان تحت پوشش این طرح به پایگاه‌های تخصصی ارجاع شدند و هشت درصد ارجاع به آمادگی تحصیلی بودند که این میزان نزدیک به نیم درصد کمتر از میانگین کشوری است.

احمدی تصریح کرد: براساس نتایج به دست آمده از طرح سنجش نوآموزان در سال گذشته سه درصد مشمولان به پایگاه تخصصی شنوایی ارجاع شدند که با میانگین کشوری مطابقت دارد.

برچسب‌ها مدارس طرح سنجش سلامت نابینایی استان قزوین دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس طرح سنجش سلامت نابینایی مدارس طرح سنجش سلامت نابینایی استان قزوین دانش آموزان سلامت نوآموزان طرح سنجش سلامت استان قزوین سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۱۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد شهبازی ظهر سه شنبه در مراسم افتتاحیه طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال که در مجتمع خدمات پیشگیری سلامت زندگی ماهان تحت نظارت این اداره‌کل برگزار شد، اظهار کرد: این طرح به‌منظور افزایش آگاهی عمومی در خصوص بیماری‌های چشمی دوران کودکی اجرا می‌شود.

وی پیشگیری از اختلالات و معلولیت بینایی را از دیگر اهداف اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: در این طرح کودکان ۳ تا ۶ ساله، پس از معاینه اگر مشکوک تشخیص داده شوند، به‌صورت رایگان به اپتومتریست ارجاع داده می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه اضافه کرد: در ادامه اگر نیاز به عینک و یا جراحی داشته باشند، توسط سازمان بهزیستی ۷۰ درصد از هزینه درمان آنها پرداخت خواهد شد.

شهبازی خاطر نشان کرد: والدین می‌توانند برای مراجعه به مرکز خدمات پیشگیری سلامت زندگی ماهان و استفاده از این طرح، به آدرس کرمانشاه- چهار راه سنگر در ساعات اداری مراجعه کنند.

کد خبر 6092791

دیگر خبرها

  • آزمایشگاه ها پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی آغاز شد
  • آزمایشگاه های بالینی پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • سنجش ۱۷ هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • سنجش سلامت بیش از ۱۸ هزار نوآموز استان همدان
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس جاده‌ای شهرک صنعتی در بویراحمد
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس ۱۱۵ در دهستان شلیل
  • آغاز ساخت پایگاه امداد جاده‌ای در روستای حسن قشلاق بهار