Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حجم بازار تجهیزات پزشکی در کشور ۳/۵ میلیارد دلار در بخش تولید و واردات است.

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت ایران اکونومیست، احمد مسلمی روز چهارشنبه در یک نشست خبری در مرکز همایش‌های رازی افزود: اکنون ۸۰۰ میلیارد دلار تجهیزات پزشکی در کشور تولید کردیم و این ظرفیت وجود دارد که به ۲ میلیارد دلار افزایش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: یک هزار و ۳۰۰ شرکت تولیدی با ۳۰ هزار کارشناس و متخصص در تجهیزات پزشکی داریم که ارزش افزوده زیادی برای سرمایه‌گذاری لازم است.

مسلمی ادامه داد: ظرفیت فوق‌العاده‌ای در کشور داریم که می‌توان صنعت تجهیزات پزشکی را در بخش تولید افزایش داد، اگر تولید تجهیزات را در این صنعت افزایش ندهیم، باید ۱/۵ میلیارد دلار ارز سالانه پرداخت کنیم. برای حمایت از تولید تجهیزات پزشکی باید روند صدور مجوز برای شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود.

به گفته وی، یک از ضعف‌های ما آن است که آموزش و تجاری‌سازی نداریم. تعداد زیادی از افراد شاغل در شرکت‌های دانش‌بنیان تسلط و مهارت کافی ندارند و وقتی محصولی تولید می شود به مرحله تجاری سازی نمی رسد.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه‌های کنترل کیفی نداریم افزود: باید حمایت‌های مالی از شرکت‌های دانش بنیان صورت گیرد البته آزمایشگاه‌های سطح بالایی در صنایع داریم که در حوزه تجهیزات پزشکی فعال نیستند.

مسلمی اظهارداشت: کتاب دانش بنیان تجهیزات پزشکی از صفر تا ۱۰۰ تدوین شده که در اولین همایش تولید تجهیزات پزشکی دانش بنیان با رویکرد تقسیم کار، ۱۳ تیر در دانشگاه علوم پزشکی ایران رونمایی می‌شود و می‌تواند برای تولیدکنندگان کمک‌کننده باشد.

رئیس کمیته تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت تاکید کرد: از افرادی که می‌خواهند تازه وارد تجهیزات پزشکی شوند و توانایی ثبت شرکت ندارند، حمایت می‌کنیم  و می‌توانند محصولات مورد نظر را از ایده تا انجام آزمایشات به تولید اولیه برسانند اما این حمایت منجر به تجاری سازی نمی‌شود.

تشکیل بانک اطلاعات تجهیزات پزشکی 
وی از تشکیل بانک اطلاعات تجهیزات پزشکی برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: این بانک اطلاعات در  بخش ظرفیت‌های فنی کشور، حمایت از سازندگان مواد اولیه و قطعات تولید و استفاده از نخبگان که در حوزه تجهیزات پزشکی صاحب نظر هستند، تشکیل می‌شود.

مسلمی گفت: قرارگاه تجهیزات پزشکی دانش بنیان نیز برای نخستین بار  در این همایش رونمایی می‌شود.

حسین کیوانی معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز در این نشست خبری گفت: تجهیزات پزشکی بخش مهمی از درمان کشور را تشکیل می دهد و واردات در این صنعت، هزینه بالایی را تحمیل می کند. لازم است شرکت‌های دانش بنیان در زمینه تولید تجهیزات پزشکی بیشتر فعال شوند.

وی ادامه داد: باید وابستگی به واردات تجهیزات پزشکی را قطع کنیم و اشتغال زایی در این حوزه باید باعث کاهش هزینه و افزایش بهره وری می شود. اولین قدم برای تحقق شعار امسال که از سوی مقام رهبری با عنوان تولید، اشتغال نام گرفته باید تقسیم کار داشته باشیم و امکانات و زیر ساخت‌ها را بسنجیم و برنامه‌ریزی کنیم.

به گفته مسلمی، قرارگاه تولید تجهیزات پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی ایجاد می‌شود و خط مشی های مورد نیاز را در این قرارگاه ارائه می دهند.

 رئیس کمیته تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دولت۲ برابر سال قبل برای شرکت‌های دانش بنیان بودجه پیش بینی کرد تا در حوزه تجهیزات پزشکی موفق عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: امکانات خوبی در کشور داریم و می توانیم تجهیزات پزشکی را با تکنولوژی روز دنیا تولید کنیم و از وابستگی واردات خارج شویم. در این جهت باید نیاز داخلی را به سمت شرکت‌های دانش بنیان سوق دهیم تا محصولات خوبی تولید و تاییدیه‌های کیفی را اخذ کنند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: تجهیزات پزشکی ، سلامت ، بهداشت و سلامت

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تجهیزات پزشکی سلامت بهداشت و سلامت تولید تجهیزات پزشکی شرکت های دانش بنیان تجهیزات پزشکی میلیارد دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۱۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر محمدصادق خیاطیان در بازدید از ۵ شرکت دانش‌بنیان مستقر در شهرک صنعتی هشتگرد با اشاره به فعالیت بیش از ۲۵۰ واحد صنعتی در شهرک صنعتی هشتگرد، گفت: این مجموعه، فرصت مناسبی برای رشد و شکوفایی واحدهای صنعتی و شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد کرده است و در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار نفر در شرکت‌های مستقر در شهرک مشغول فعالیت هستند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: درحال حاضر ۲۰ شرکت دانش‌بنیان در شهرک صنعتی هشتگرد مشغول فعالیت هستند که دستاوردهای بسیار قابل‌توجهی دارند. به عنوان مثال، شرکت‌های دانش‌بنیان این شهرک در راه‌اندازی تصفیه‌خانه شهرک صنعتی هشتگرد که از مطالبات جدی واحدهای صنعتی بوده است، مشارکت داشته‌اند.

وی تصریح کرد: یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان که در حوزه طراحی و تولید انواع کنتورهای دیجیتال پیشرفته برق فعالیت می‌کند، علاوه بر ایفای نقش در زمینه هوشمندسازی و بهینه‌سازی مصرف برق، ۱۱۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده و توان تولید ۶ میلیون کنتور در سال را دارد و محصولات تولیدی خود را به کشورهای مختلفی صادر کرده است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: همچنین شرکت دانش‌بنیان دیگر نیز با طراحی و نصب سیستم کنترل مهار شن روی ۳۵ حلقه چاه نفت در جنوب کشور (طی سال‌های ۲۰۱۶-۲۰۲۴) باعث شده است که بیش از ۷۲ هزار بشکه در روز به ظرفیت تولید نفت کشور اضافه شود که ارزش‌افزوده بسیار بالایی برای کشور به همراه داشته است.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، خیاطیان تأکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان نقش بسیار مهمی در حوزه اشتغال‌زایی و رفع نیازهای اساسی کشور ایفا می‌کنند و صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، برنامه‌های متعددی را برای تبدیل شرکت‌های نوپا به شرکت‌‎های نوآور و فناور تدارک دیده است که بزودی اعلام خواهد شد.

کد خبر 6091297 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳
  • ارز ترجیحی به واردات تجهیزات پزشکی قطعاً اشتباه است
  • دهقانی: ارز ترجیحی به واردات تجهیزات پزشکی قطعاً اشتباه است
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرا خیر
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرای خیر