Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهترین گلزن تاریخ تیم ملی ترکیه، رکورددار سریع‌ترین گل تاریخ جام جهانی است

بیست سال پیش در چنین روزی، ترکیه به بزرگ‌ترین افتخار فوتبال ملی خود رسید و کاپیتان هاکان شوکور، نقش اول موفقیت بزرگ تیمش بود.

طرفداری | به گزارش اوپتا، بیست سال پیش در چنین روزی (29 ژوئن 2002) تیم‌های ترکیه و کره جنوبی، شگفتی‌سازان جام جهانی 2002 در دیدار رده‌بندی این جام به مصاف یک‌دیگر رفتند که ترکیه با نتیجه سه بر دو به برتری رسید و به مقام سوم دست یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاکان شوکور، کاپیتان تیم ملی ترکیه در ثانیه 11 این مسابقه موفق به گل‌زنی شد تا رکورد سریع‌ترین گل تاریخ جام جهانی را به‌نام خود کند. پیش از هاکان شوکور، برایان رابسون از تیم ملی انگلیس با گل‌زنی در ثانیه 27 بازی با فرانسه در جام جهانی 1982 رکورددار سریع‌ترین گل تاریخ جام جهانی بود.

هاکان شوکور در جام جهانی 2002پادشاه در تبعید؛ هاکان شوکور از عرش به فرش رسید

هاکان شوکور که بهترین گل‌زن تاریخ تیم ملی ترکیه است و محبوبیت بسیار زیادی داشت، حالا روزگار متفاوتی را تجربه می‌کند. شوکور در سال 2008 پس از کسب افتخارات متعدد در رده ملی و باشگاهی، از فوتبال خداحافظی کرد. او پس از بازنشستگی، وارد دنیای سیاست شد و به حزب عدالت و توسعه مجلس ترکیه پیوست. بنیان‌گذار این حزب، رجب طیب اردوعان رییس جمهور ترکیه است. دو سال بعد شوکور به علت اختلافات عقیدتی از این حزب استعفا کرد. 

هاکان شوکور و قهرمانی با گالاتاسارای در جام یوفای 2000 پس از شکست دادن آرسنال

در تابستان 2016 و در پی کودتای نافرجام ترکیه، شوکور با هم‌دستی با فتح‌الله گولن، رهبر کودتا متهم شد. این مهاجم پیشین تیم ملی ترکیه در آن زمان ساکن آمریکا بود و اقدام به کودتا را محکوم کرد اما اردوعان مدعی شد شوکور عضو فراری سازمان تروریستی فتح‌الله گولن هست و به همین علت، او از ورود به ترکیه محروم شد. دولت ترکیه تمام کسب‌وکارها، منازل و حساب‌های بانکی شوکور را غصب و مصادره کرد تا او در کالیفرنیا با سرمایه صفر، زندگی جدید و سختی را شروع کند.

شوکور در آمریکا، از طریق کتاب‌فروشی و رانندگی در اوبر، مشهورترین تاکسی اینترنتی دنیا امرار معاش می‌کند. پیش از این او صاحب یک کافه ترکی بود اما به دلیل تردد افراد مشکوک به کافه و ظن به ترور شدن، کافه‌اش را تعطیل کرد. شوکور در مصاحبه‌ای به انتقاد از سیاست‌های دولت اردوعان پرداخته بود:

اردوعان همه چیزم را گرفت. وقتی به آمریکا آمدم، پدرم را به زندان فرستادند و اموالم مصادره شد. همه چیز از بیرون آمدنم از حزب شروع شد. در سال 2013، شیشه‌های بوتیک همسرم را شکستند، بچه‌هایم را کتک زدند و خودم به مرگ تهدید شدم. دیگر در هیچ‌جای دنیا، هیچ‌چیزی ندارم. هرکس که با من کوچک‌ترین ارتباطی داشت، این روزها در فقر زندگی می‌کند. 

اخبار داغ 

بازگشت سرباز به خانه؛ ادامه خدمت زیر پرچم استقلال واکنش باشگاه پورتو به قرار گرفتن طارمی در تیم منتخب فصل سادیو مانه: در جایگاهی نیستم که در مورد آینده لواندوفسکی صحبت کنم؛ مسلمان هستم و به آن افتخار می کنم روملو لوکاکو آماده پیوستن به اینتر / عکس

منبع: طرفداری

کلیدواژه: سریع ترین گل تاریخ جام جهانی تیم ملی ترکیه هاکان شوکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۱۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران توسط خانه کتاب و ادبیات ایران منتشر شد. مهلت ارسال آثار این جایزه تا ۳۱ شهریور است.

سی‌ودومین دوره جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران با هدف شناسایی و معرفی کتاب‌های ارزشمند در دو حوزه مطالعات اسلامی و مطالعات ایرانی، در سه بخش تألیف، ترجمه و تصحیح که برای نخستین‌بار طی سال گذشته میلادی (۲٠۲۳) به زبان‌های گوناگون در کشورهای مختلف (غیر از ایران) چاپ شده است، در بهمن‌ماه ۱۴٠۳ برگزار می‌شود.

دبیرخانه جایزه جهانی کتاب سال از تمام ناشران، پدیدآورندگان و صاحب‌نظران دعوت می‌کند یک نسخه مکتوب از کتاب موردنظر خود را برای شرکت در این دوره از جایزه به نشانی دبیرخانه و نسخه الکترونیک کتاب را نیز به پایگاه الکترونیکی جشنواره به نشانی www.bookaward.ir ارسال کنند.

بر اساس این فراخوان موضوع آثار ارسالی در بخش مطالعات اسلامی شامل کلیات، معارف اسلامی، تاریخ اسلام، رجال، اخلاق، علوم قرآنی، حدیث، ترجمه متون اسلامی، قرآن‌پژوهی و تفسیر، فقه و حقوق اسلامی، علم کلام، فلسفه، تصوف و عرفان، تاریخ علم در اسلام، فرهنگ و تمدن اسلامی، اقتصاد اسلامی، هنر و معماری اسلامی، مطالعات اسلامی معاصر و … و در بخش مطالعات ایرانی شامل کلیات، زبان و زبان‌شناسی ایرانی، مردم‌شناسی، تاریخ علم در ایران، شعر و ادب فارسی، تاریخ ایران، هنر و معماری ایرانی، تاریخ و تمدن ایران باستان، ترجمه آثار اندیشمندان ایرانی و… است.

آثار ارسالی باید از ابتکار و خلاقیت در ارائه بینش اسلامی و تحقیقات و مطالعات ایرانی و بهره‌مندی از ارزش فرهنگی درخور توجه و منطبق با معیارهای تحقیقی و پژوهشی و استناد به منابع معتبر و علمی، برخوردار باشند.

تناسب حجم کتاب با محتوا، فصل‌بندی موضوعات، رعایت هماهنگی فصل‌ها و یک‌دستی مطالب، ذکر فهارس فنی، اهتمام به ویراستاری، آرایه مناسب کتاب و نداشتن اغلاط چاپی، رعایت معیارهای اساسی ترجمه در کتاب‌های ترجمه‌شده، رعایت آداب و قواعد تصحیح انتقادی متون به همراه توضیحات و حواشی لازم و ارائه نسخ بدل به حد کافی در کتاب‌های تصحیح‌شده از ویژگی‌های آثار ارسالی است.

کد خبر 6093284 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • نوجوان دشتستانی مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات ترکیه را کسب کرد
  • تنها تصاویر باقی مانده از مارک تواین / رشد جمعیت جهان در گذر تاریخ / هند جنوبی از نمای نزدیک / فضای شخصی چیست و چه میزان است؟ / دفاتر باز، گزینه مبالغه شده / بنزین زدن سریع‌تر است یا شارژ برقی؟
  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • پایان فصل بیست و یکم لبران جیمز؛ چه سرنوشتی در انتظار پادشاه است؟
  • روز پسر ۱۴۰۳ چه روزی است؟ / روز پسر ۱۴۰۳ کی است؟
  • اعتماد دوباره به‌ یوشیدا و بازگشت چامیزو
  • سریع‌ترین خودروهای رکوردشکن تاریخ، هواپیماهای بدون بال با سرعت 1000 کیلومتر (+عکس)
  • روایت هجرت اجباری ابوالرضا(ع) از مدینه به عراق
  • تاریخ‌سازی افغانستان با یک ایرانی
  • روز پسر سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟