Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی مصطفوی روز چهارشنبه در کمیته مصرف بهینه انرژی برق استان همدان که در راستای حفظ و پایداری شبکه سراسری برق کشور در ایام گرم سال برگزار شد، افزود: میزان مصرف برق صنایع استان همدان به تنهایی بیشتر از مصرف برق صنایع استان‌های مازندران، گیلان، کرمانشاه و کردستان است و با توجه به برنامه های توسعه‌ای صنعت این استان، پیش بینی می‌شود این میزان تا سه سال آینده به ۴۲ درصد افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: بخش کشاورزی دیگر بار غالب مصرف برق در استان همدان نیست و حالا صنعت در مصرف برق پیشتاز شده و تا سه سال آینده مصارف صنعتی در استان به ۴۲ درصد نیز خواهد رسید.

مصطفوی تصریح کرد: ۱۳ واحد صنعتی پرمصرف استان همدان نزدیک به ۲۲۰ مگاوات برق مصرف می‌کنند که بر اساس برنامه ریزی انجام شده باید مصرف مجموع این واحدها به ۷۴ مگاوات کاهش یابد.

وی تاکید کرد: در زمان افزایش پیک مصرف در فصل تابستان، استان‌هایی که صنعت بیشتری دارند بیشتر آسیب می بینند.

معاون برنامه‌ریزی شرکت برق باختر خاطر نشان کرد: برخی از صنایع مهم استان همدان همچون سیمان نهاوند، بیشتر از ۱۰۰ درصد مجاز برق مصرف کردند که باید این میزان کاهش یابد.

وی افزود: برخی صنایع فروسیلیس استان همدان نیز از ابتدای تابستان مصرف خود را ۲۵ درصد کاهش داده اند که باید این روند طی روزهای آینده ادامه داشته باشد.

مصطفوی تاکید کرد: کارخانه فولاد ویان نیز فعالیت خود را به روزانه ۱۰ ساعت رسانده است که قرار است در بازه های زمانی مصرف برق این واحد نیز کاهش داده شود.

وی با اشاره به اینکه از چهارشنبه تا شنبه برق حوزه های برگزاری کنکور سراسری تامین می شود، ادامه داد: در این روزها با مدیریت برق صنایع، از قطعی برق در زمان برگزاری آزمون جلوگیری می شود.

معاون برنامه‌ریزی شرکت برق باختر گفت: شرکت شیشه همدان به عنوان یکی از صنایع تراز اول استان و با مدیریت خوب در مصرف برق، یک ژنراتور تولید برق سه مگاواتی دارد و در مسیر تامین برق پایدار همراه شرکت برق است.

وی ادامه داد: کارخانه ذوب آهن اسدآباد نیز با داشتن ژنراتور چهار مگاواتی کمک بزرگی در مدیریت پیک مصرف به مجموعه مدیریت شرکت برق استان می کند.

مصطفوی اظهار داشت: در برنامه ریزی های کارخانه فولاد ویان قرار است یک نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی احداث شود که در فصل تابستان کمک بزرگی به تامین برق پایدار مشترکان می کند.

مدیرعامل شرکت برق استان همدان نیز دراین جلسه گفت: در رابطه با مدیریت پیک مصرف در فصل تابستان، همکاری و همیاری استانی مناسب است و امیدواریم برنامه‌های دیسپاچینگ ملی در زمان پیک مصرف فصل تابستان را به دقت اجرا کنیم.

علی سهرابی بیدار با اشاره به اینکه هیچ برنامه‌ای برای قطع برق مشترکان خانگی در فصل تابستان نداریم، افزود: با همکاری صنایع کوچک و بزرگ استان و شرکت شهرک‌های صنعتی، برنامه‌های کاهش مصرف صنایع پیش برده می شود.

وی ادامه داد: به منظور کاهش مصرف برق در ادارات، هر روز برنامه های چگونگی کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق در ادارات نسبت به سال گذشته را پیگیری می کنیم.

سهرابی بیدار با اشاره به اینکه در این کارگروه اداراتی که در کاهش مصرف برق همکاری نکنند را اعلام می کنیم، اظهار داشت: ۳۷ درصد از برق استان همدان در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود که باید در روزهای پیک مصرف این میزان مدیریت شود.

برچسب‌ها شركت‌ توزيع نيروی برق همدان انرژی برق شهر همدان مصرف بهینه برق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شركت توزيع نيروی برق همدان انرژی برق شهر همدان شركت توزيع نيروی برق همدان انرژی برق شهر همدان مصرف بهینه برق فصل تابستان استان همدان برنامه ریزی برق استان شرکت برق مصرف برق پیک مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۱۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین سن والدین در اولین فرزندآوری در استان زنجان ‌چقدر بود؟

ایسنا/زنجان مدیرکل ثبت احوال استان گفت: میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری در سال ۱۴۰۲ را ۳۲.۵سال برای پدران و ۲۶.۹ سال برای مادران اعلام کرد.

مهدی ژاله‌چیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ در بین شهرستان‌های استان، بیشترین میانگین سن پدر در اولین فرزندآوری مربوط به شهرستان ابهر با رقم ۳۳.۵ سال و کمترین آن مربوط به شهرستان ماهنشان  با ۲۹.۹ سال است.

وی تصریح کرد: البته ۷۵ درصد از متولدین استان زنجان در سال ۱۴۰۲ مربوط به مادران در گروه سنی زیر ۳۵ سال است. ۷۵ درصد از متولدین استان زنجان در سال ۱۴۰۲ مربوط به مادران در گروه سنی زیر ۳۵ سال است.

 مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: ‌کل موالید استان در سال ۱۴۰۲  تعداد ۱۳۹۲۳واقعه بوده و از این تعداد ۱۰۴۴۲ ولادت در مادران پایین‌تر از ۳۵ سال رخ داده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال
  • برنامه‌های وزارت صمت در حوزه صنایع خلاق موجب جهش تولید می شود
  • پساب شهری جایگزین آب مصرفی صنایع کرمانشاه شد
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • میانگین سن والدین در اولین فرزندآوری در استان زنجان ‌چقدر بود؟
  • پساب شهری در کرمانشاه جایگزین آب مصرفی صنایع شد
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم/ پای ماندگاری صنایع تبدیلی در همدان می‌مانیم
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم/ پای ماندگاری صنایع تبدیلی لیتیوم در همدان می‌مانیم
  • صنایع نفت و گازوپتروشیمی به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند