Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران،گفت: یکی از بزرگترین موفقیت‌هایی که جمهوری اسلامی داشته در زمینه کرونا بوده است. واکسیناسیون در یک حجم وسیع و در مدت کوتاهی انجام گرفت و از واکسن‌هایی استفاده شد که مؤثر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: ما از شهریور ۱۴۰۰ واردات واکسن به کشور را آغاز کردیم و تا به امروز ۱۵۰ میلیون دز واردات واکسن داشتیم. البته واردات واکسن از دی ماه متوقف و تولید داخلی انجام شد. ما در ۶ مرکز تولید واکسن را داشتیم و امروز از نظر تولید واکسن کرونا خودکفا هستیم.

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: این حجم عظیم واردات واکسیناسیون کرونا باعث شد که ایمنی مردم بالا برود. ما در اجلاسی که در سازمان بهداشت جهانی در ژنو داشتیم، جز چند کشور موفق در کنترل بیماری کرونا بودیم. در خرداد ماه رقم مرگ‌ومیر کرونایی ما تک رقمی بود. در جلسه روز شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا این تصمیم گرفته شد که در فضاهای باز استفاده از ماسک الزامی نیست؛ اما در فضاهای بسته به خصوص وسایل حمل‌ونقل عمومی مثل هواپیما، قطار و اتوبوس استفاده از ماسک لازم است.

عین اللهی تصریح کرد: بیماری کرونا به طور کلی از بین خواهد رفت و مثل آنفولانزا خواهد شد. بیماری‌ها، این‌طور هستند که یک مرحله همه‌گیری دارند و سپس به مرحله تک‌گیری می‌رسند. توصیه می‌شود که سالی یک بار واکسیناسیون برای مقابله با این بیماری انجام بگیرد.

وی گفت: با توجه به اینکه خطر این بیماری هنوز در دنیا از بین نرفته است، ما توصیه می‌کنیم آنهایی که شش ماه از تزریق قبلی‌شان گذشته است، امسال یک نوبت دیگر تزریق واکسن را انجام دهند. دولت در سال جاری تزریق واکسن را به صورت رایگان انجام خواهد داد؛ اما در سال‌های بعد، این واکسن در اختیار داروخانه‌ها قرار می‌گیرد و توصیه می‌کنیم کسانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند واکسن را تهیه کنند.

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به سوالی در خصوص شیوع بیماری وبا، گفت: هنوز آمار قابل توجهی از بیماری وبا نداریم. تاکنون چیزی در حدود ۴۰ مورد گزارش شده است. خطر بیماری وبا در استان‌های مرزی و از طرف کشورهای همسایه وجود دارد.

عین اللهی افزود: کاری که برای کنترل بیماری وبا اهمیت دارد، شستشوی خوب سبزیجات است چرا که راه انتقال این بیماری از طریق سبزیجات است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اجرای قانون جوانی جمعیت،گفت: ما از جمله وزارتخانه‌های پیشرو در اجرای این قانون هستیم. حدود ۳، ۴ ماه پیش قرارگاه جوانی جمعیت را در وزارت بهداشت با مسئولیت بنده آغاز کردیم. تمامی معاونت‌ها موظف هستند که گزارش خودشان را در این زمینه ارائه بدهند. من فکر می‌کنم که وزارت بهداشت در این زمینه از قانون هم جلوتر است.

کد خبر 5526697 طیبه بیات

منبع: مهر

کلیدواژه: بیماری کرونا سازمان بهداشت جهانی ستاد ملی مقابله با کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهرام عین اللهی مجلس شورای اسلامی صحن مجلس ایران جمهوری اسلامی ایران حسین امیرعبداللهیان قوه قضاییه انقلاب اسلامی ایران هیئت دولت حسین امیر عبداللهیان علی بهادری جهرمی امور خارجه سیدابراهیم رئیسی تهران سازمان اطلاعات سپاه بیماری وبا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۲۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • ‌رویداد تخصصی بازساختی ـ پزشکی آینده در شیراز برگزار می‌شود
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است