Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ویتامین دی کافی برای عملکرد مناسب بسیاری از بافت‌های بدن ضروری است و کمبود آن منجر به بروز عوارض و بیماری‌های متعددی می‌شود.

 محمد احمدیان گفت: ویتامین دی از ویتامین‌های محلول در چربی و ضروری برای بدن است. از همین رو در مراقبت‌های بهداشتی تاکید ویژه‌ای بر مصرف ویتامین دی بنابر میزان نیاز بدن می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او گفت: مقادیر مورد نیاز ویتامین D برای افراد بزرگسال ۷۰ – ۳۰ سال، ۱۵ میکروگرم در روز است . این ویتامین در مقادیر اندک و بسیار متغیر در کره، زرده تخم مرغ، خامه و جگر وجود دارد؛ البته مهمترین راه تامین ویتامین دی، نور آفتاب است، این ویتامین تحت تاثیر اشعه ماورای بنفش نور آفتاب از کلسترول در پوست ساخته می‌شود.

رئیس گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:ویتامین دی در روده کوچک، استخوان، پاراتیروئید و کلیه ها، منجر به تنظیم غلظت کلسیم و فسفر خون می‌شود. جذب ناکافی کلسیم و فسفر ناشی از کمبود این ویتامین منجر به نرمی استخوان در کودکان و بزرگسالان و درد‌های استخوانی، ضعف عضلات و پوکی استخوان در بزرگسالان می‌شود.

احمدیان گفت: تأثیر ویتامین دی در تنظیم رشد و تکثیر سلولی و جلوگیری از ازدیاد بیش از حد سلول‌ها موثر است. کمبود این ویتامین در ایجاد سرطان‌های پروستات، روده بزرگ و پستان موثر است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی مشهد ویتامین های محلول در چربی ویتامین دی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۲۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، رضا تحویلیان مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان اینکه دولت طرح‌های تشویقی خوبی را برای زوج‌ها در جهت فرزندآوری و جوانی جمعیت در نظر گرفته است، گفت : یکی از این طرح‌ها، زیر پوشش بیمه‌ای قرار دادن کودکان زیر هفت سال سن به صورت رایگان است. وی افزود: از ابتدای سال جاری طرح پوشش بیمه‌ای کودکان زیر هفت سال سن به صورت رایگان توسط بیمه سلامت اجرا شده و خدمات و هزینه‌های درمانی ارائه شده به این کودکان در تمام مراکز دولتی رایگان است. مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: طرح رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری کودکان تا سن هفت سالگی در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در هیأت دولت تصویب و پایان سال گذشته به بیمه‌های پایه ابلاغ شد. تحویلیان تاکید کرد: از ابتدای سال جاری بیمه سلامت ۱۰۰ درصد هزینه خدمات سرپایی و بستری برای این کودکان را در مراکز دولتی دانشگاهی پرداخت می‌کند

دیگر خبرها

  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • بهترین ساعت برای مصرف ویتامین D صبح است یا شب؟
  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند
  • داروخانه‌های معتبر اینترنتی‌ مجاز به فروش شیر خشک نیستند
  • خواص ظرف های ضد سرطانی
  • ۲ عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • اجرای طرح رایگان پوشش بیمه‌ای کودکان زیر هفت سال سن در کرمانشاه