Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، در راستای توافقات انجام شده میان ترکیه و ناتو برای پیوستن سوئد و فنلاند به این سازمان، وزارت دادگستری آنکارا اعلام کرد که تحت این توافقات ترکیه 33 مظنون تروریستی را از سوئد و فنلاند تحویل خواهد گرفت. 

روز سه شنبه رئیس‌جمهور فنلاند پس از دیدار با رجب طیب اردوغان در حاشیه نشست سران ناتو، مدعی شد ترکیه مخالفت خود با پیوستن فنلاند و سوئد به ائتلاف ناتو را کنار گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 روزنامه «اکاثیمرینی» نیز در این باره نوشت، «ساولی نینیستو» رئیس جمهور فنلاند گفت که ترکیه در اولین روز از نشست سران این ائتلاف در مادرید، پایتخت اسپانیا، با حمایت از عضویت مشترک فنلاند و سوئد در ناتو،  موافقت کرده است.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا از توافق ترکیه با فنلاند و سوئد برای پیوستن این دو کشور شمال اروپا به ناتو استقبال کرد.

وی در سخنانی گفت: «امضای تفاهم نامه سه جانبه، گام مهمی در خصوص پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو بوده و ائتلاف و امنیت جمعی ما را افزایش خواهد داد».

سوئد و فنلاند در ۱۸ مه (چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت) به بهانه تهاجم روسیه به اوکراین، برای پیوستن به ناتو درخواست دادند. انتظار می‌رفت که آنها در این اجلاس در مادرید دعوت نامه دریافت کنند، اما ترکیه روند الحاق را تا کنون مسدود کرده است. آنکارا از این کشورها می‌خواهد که تعدادی از گروه‌های کرد را به عنوان سازمان‌های تروریستی به رسمیت بشناسند و افراد تحت تعقیب ترکیه را به اتهامات تروریستی تحویل دهند.

روز سه شنبه نشستی چهارجانبه میان مقامات ناتو، ترکیه، فنلاند و سوئد به ابتکار ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو در مادرید میزبان نشست ناتو برگزار شد تا طرفین درباره موانع موجود بر سر عضویت این کشورها به ناتو دیدار و رایزنی کنند. 

روند عضویت این دو کشور اروپایی به ناتو درحالیست که روسیه درباره خطرات پیوستن این کشورها به ناتو شدیدا هشدار داده است. 

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: ناتو پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو سوئد و فنلاند فنلاند و سوئد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۲۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۴۱ داعشی دیگر در ترکیه

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از آنکارا، علی یرلی کایا وزیر کشور ترکیه با انتشار اطلاعیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد این افراد نیمه شب گذشته در چارچوب عملیات هماهنگ نیرو‌های سازمان اطلاعات (میت) و پلیس موسوم به "عملیات بوزدوغان-۳۴ " در ۱۲ استان بازداشت شده اند.
دو روز قبل نیز هشت مظنون داعشی به همراه مقادیر زیادی مواد شیمیایی کاربردی در ساخت بمب، در منطقه بیکُز استانبول بازداشت شده بودند.
به گفته یرلی کایا این افراد قصد داشتند در روز جهانی کارگر دست به عملیات تروریستی بزنند.
در ۱۱ماه گذشته در هزار و ۳۵۷ فقره عملیات صورت گرفته علیه گروهک تروریستی داعش، سه هزار و ۲۳۰مظنون داعشی بازداشت، ۷۰۳ بازداشتی زندانی و ۶۱۹ بازداشتی نیز با حکم کنترل قضایی آزاد و تحقیقات قضایی در مورد بقیه مظنونان نیز ادامه دارد.

 

دیگر خبرها

  • تصمیم ترکیه برای پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی
  • بازداشت ۴۱ داعشی دیگر در ترکیه
  • دستگیری ۴۱ مظنون داعشی در ترکیه
  • تسلیحات لهستان ۱۵ اردیبهشت در نزدیکی مرز روسیه مستقر می‌شود
  • ترکیه ده‌ها نفر را به ظن ارتباط با داعش دستگیر کرد
  • کره‌ جنوبی به دنبال عضویت در پیمان «آکوس»
  • سودای هلند برای ریاست بر ناتو و نقش ترکیه
  • زلنسکی: پس از پایان جنگ انتظار داریم به عضویت ناتو درآییم
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد