Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «نجیب میقاتی» نخست وزیر مکلف لبنان امروز چهارشنبه فهرست ترکیب جدید کابینه و وزرای پیشنهادی را در اختیار میشل عون رئیس جمهور این کشور قرار داد.

به نوشته العربی الجدید، میقاتی امروز پس از دیدار با میشل عون در کاخ بعبدا (مقر ریاست جمهوری لبنان) گفت: «فهرست کابینه پیشنهادیِ مورد نظر و مناسب را تحویل رئیس جمهور دادم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان العربی الجدید به نقل از یک منبع در کاخ ریاست جمهوری لبنان در منطقه بعبدا در شرق بیروت اعلام کرد: فهرست کابینه پیشنهادی به دست رئیس جمهور رسید که آن را بررسی خواهد کرد و پاسخ وی به این فهرست نیز براساس محتوا و میزان مطابقت آن با شرایط فعلی کشور و توانایی وزرا در تصدی امور در مرحله کنونی خواهد بود».

وی افزود: «در صورت درخواست میشل عون برای هرگونه تعدیل کابینه پیشنهادی، این درخواست بر اساس حق قانونی و اختیارات وی خواهد بود زیرا رئیس جمهور براساس قانون در تشکیل کابینه شریک است و فرآیند بررسی و بازنگری در فهرست پیشنهادی کابینه به نظر او بستگی دارد. این امر جدا از تلاش برخی ها است که می خواهند چنین درخواستی از جانب رئیس جمهور را با هدف تلاش وی برای به تعطیلی یا به بن بست کشاندن روند تشکیل کابینه به تصویر بکشند».  

منابع خبری لبنان می‌گویند که با تقدیم فهرست اعضای کابینه به میشل عون، فرآیند تشکیل دولت جدید این کشور تسریع و وارد مراحل جدی‌تر شده است.

طبق قانون اساسی لبنان بعد از انتخاب نخست‌وزیر مکلف، فهرست وزرای کابینه جدید تقدیم رئیس جمهور این کشور می‌شود و در صورت موافقت رئیس جمهور، اعضای کابینه جدید برای گرفتن رأی اعتماد در پارلمان حاضر می‌شوند.

رئیس جمهور لبنان به تازگی نجیب میقاتی را پس از کسب ۵۴ رای نمایندگان پارلمان این کشور مأمور به تشکیل دولت جدید لبنان کرد.

انتخابات پارلمانی لبنان ۲۵ اردیبهشت ماه (۱۵ ماه می) در فضایی آرام و دمکراتیک بدون مشکل خاصی برگزار شد و میزان مشارکت در آن ۴۱ درصد اعلام شد.

«حزب الله» و جنبش «امل» لبنان و هم پیمان‌های سیاسی آنها در این انتخابات بیشترین آرا را کسب کردند و «نبیه بری» به عنوان گزینه حزب الله و جنبش امل، با ۶۵ رای بار دیگر به عنوان رئیس پارلمان انتخاب شد.

برچسب‌ها لبنان حزب الله لبنان میشل عون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لبنان حزب الله لبنان میشل عون لبنان حزب الله لبنان میشل عون کابینه پیشنهادی رئیس جمهور میشل عون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۲۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که در انتخابات ریاست جمهوری اخیر این کشور با اخذ ۸۷.۲۸ درصد از کل آرا برای ۶ سال دیگر در این سمت باقی ماند، فردا هفتم می با حضور در مراسم تحلیف در کاخ کرملین دوره جدید ریاست جمهوری اش را آغاز خواهد کرد.

هم‌ زمان با برگزاری این مراسم دولت جدید روسیه با تصویب پارلمان کار خود را آغاز خواهد کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه همچنین نامزد خود برای تصدی نخست وزیری این کشور را نیز به مجلس معرفی خواهد کرد.

بر اساس گزارش‌ رسانه‌ های روسیه، احتمالا میخائیل میشوستین، نخست وزیر فعلی روسیه در سمت خود باقی خواهد ماند.

کد خبر 6098765

دیگر خبرها

  • ارسال نامه پیشنهادی شورای عالی تشکل‌های ورزشی به رئیس جمهور+عکس
  • مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود
  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • تقدیر رئیس‌جمهور چین از روابط پکن و پاریس
  • ۸۰۰ روستای خوزستان آسفالت شد
  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • میقاتی دریافت رشوه از اروپا برای نگه داشتن پناهجویان سوری را تکذیب کرد
  • رئیسی: مردم در اجرا و نظارت بر انتخابات دخیل هستند
  • روسیه وزیر دفاع سابق اوکراین را تحت تعقیب قرار داد
  • وزارت کشور روسیه، زلنسکی را در فهرست افراد تحت‌تعقیب قرار داد