Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین، دکتر آمیتیس رمضانی مدیرگروه تحقیقات بالینی و اپیدمیولوژی انستیتو پاستور ایران گفت: با توجه به ظهور واریانت‌­های جدید واکسن گریز و وجود شواهدی مبنی بر افت تدریجی سطح ایمنی حاصل از واکسیناسیون کووید۱۹، تزریق دز یادآور بعد از چند ماه، بویژه برای واکسن‌های مبتنی بر پلتفرم ویروس غیرفعال، حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطالعات اخیر نشان داده است که واکسن­‌های کووید-۱۹ با پلتفرم پروتئینی تولید شده در انستیتو پاستور ایران می­‌توانند نقش مهمی در ادامه برنامه واکسیناسیون علیه این بیماری در کشور داشته باشند. تحقیقات همچنین نشان داده است که تزریق واکسن‌های مربوط به دو پلتفرم متفاوت، یا به عبارتی Mix & Match ، باعث ایجاد ایمنی موثرتر و پایدارتر برعلیه ویروس عامل کووید۱۹ می‌شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت انتخاب واکسن بی‌خطر با کارایی بالا به عنوان دز یادآور، در هفته جاری وزارت بهداشت با تکیه بر شواهد حاصل از مطالعات کارآزمایی بالینی انجام شده، واکسن پاستوکووک را علاوه بر پاستوکووک-پلاس به عنوان دز یادآور سایر واکسن­‌های مورد استفاده در کشور تایید کرد.

یافته‌های مطالعات واکسن یادآور کرونای انستیتو پاستور ایران

او با اشاره به اینکه در مطالعه­‌ای که طی چند ماه گذشته با نظارت سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت انجام شد، بی‌خطری و ایمنی‌زایی دز یادآور واکسن­‌های سینوفارم و پاستوکووک در افراد دریافت کننده ۲ دوز اولیه از واکسن سینوفارم با یکدیگر مقایسه شدند، بیان کرد: در این مطالعه، میزان افزایش آنتی‌بادی در گروه دریافت کننده دز یادآور پاستوکووک به طور معناداری بیشتر از گروه دریافت کننده دز یادآور سینوفارم بود؛ به گونه­‌ای که میانگین آنتی­‌بادی ضد پروتئین اسپایک ویروس متعاقب دریافت دز یادآور پاستوکووک، بیش از ۲۰ برابر دریافت کنندگان دز یادآور سینوفارم افزایش نشان داد.

مجری طرح تحقیقاتی مطالعه واکسن پاستوکووک به عنوان دوز بوستر، تصریح کرد: در این مطالعه درصد سروکانورژن (افزایش ۴ برابری آنتی‌بادی نسبت به مقدار پایه) آنتی‌بادی ضد اسپایک در گیرندگان دز یادآور پاستوکووک هم بیش از ۳ برابر گروه دریافت کننده واکسن سینوفارم به عنوان دز یادآور بود. درصد سروکانورژن آنتی بادی ﺧﻨﺜﯽ­ﮐﻨﻨﺪه (نوترالیزان) نیز در گیرندگان دز یادآور پاستوکووک به طور معناداری بیشتر از دریافت­‌ کنندگان دز یادآور سینوفارم بود.

وی افزود: در یک مطالعه دیگر انجام شده در انستیتو پاستور ایران بر روی داوطلبین گیرنده دو دز اولیه واکسن آسترازنکا نیز نشان داده شد که میزان افزایش تیتر آنتی بادی ضد اسپایک در گروه دریافت کننده واکسن کووید۱۹ تولیدی انستیتو پاستور ایران بیش از دو برابر گروه دریافت کننده واکسن آسترازنکا بوده است.

مدیر گروه تحقیقات بالینی و اپیدمیولوژی انستیتو پاستور ایران بیان کرد: همچنین نتایج ارزیابی پایداری ایمنی حاصل از واکسن‌های پاستوکووک و پاستوکووک پلاس در افرادی که ۳ دز از این واکسن­‌ها را دریافت کرده بودند، نشان داده است که ۶ ماه بعد از تزریق دز سوم، کماکان پاسخ ایمنی قابل قبولی در افراد دریافت کننده حفظ شده است.

او تاکید کرد: این مطالعات نشان داده است که کارایی واکسن­‌های کووید۱۹ تولیدی مشترک انستیتو پاستور ایران و انستیتو فینلای کوبا به عنوان دوز یادآور، در تحریک سیستم ایمنی به صورت معناداری، بالاتر از دزهای یادآوری نظیر سینوفارم و آسترازنکا بوده است. در این مطالعات همچنین مشخص شده که کارایی دز یادآور واکسن­‌های پاستوکووک و پاستوکووک‌پلاس، مشابه یکدیگر بوده و عوارض جانبی خاصی نیز متعاقب تزریق آن­ها گزارش نشده است.

این متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در پایان یادآورد شد: بر اساس نتایج فوق و نتایج مطالعات مشابه در کوبا، مجوز مصرف واکسن پاستوکووک به عنوان دوز یادآور تمام واکسن­‌های مورد استفاده در کشور به دانشگاه­‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شد و جای بسی خوشحالی‌ است که با در دسترس بودن این واکسن در سراسر کشور، هموطنان عزیز می‌توانند از هفته جاری واکسنی با کارایی مناسب و بی‌خطر را به عنوان دز یادآور تزریق کنند. بنابراین با توجه به نزدیک شدن فصل پاییز و توام شدن احتمال همه‌گیری سایر بیماری‌های ویروسی، تزریق دز یادآور از سنین ۱۲ سال به بالا توصیه می‌شود.

کد خبر 687008 منبع: ایسنا برچسب‌ها واکسن پاستوکووک كرونا در ايران انستيتو پاستور واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: واکسن پاستوکووک كرونا در ايران انستيتو پاستور واکسن کرونا انستیتو پاستور ایران دز یادآور پاستوکووک عنوان دز یادآور گروه دریافت کننده نشان داده واکسن پاستوکووک آنتی بادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۲۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوزهای الکترونیک به نفع فعالان اقتصادی واقعی است

به گزارش تابناک اقتصادی؛ دولت سیزدهم طی سال‌های اخیر اقداماتی را در راستای الکترونیک کردن امور در دستور کار قرار داده است. مصوبات مجلس نیز در این زمینه به کمک آمده اند. در حال حاضر، همه فعالان اقتصادی اعم از کسبه، تولیدکنندگان، باغداران، کشاورزان، دامداران، ورزشکاران حرفه‌ای، صاحبان پژوهشکده ها، باشگاه‌ها و هر کسی که دستگاه کارت خوان دارد، می‌تواند به راحتی برای دریافت شناسه یکتا اقدام کند. این افراد در صورتی که مجوز ندارند، به راحتی از درگاه ملی مجوز‌ها می‌توانند برای دریافت مجوز اقدام کنند. اگر مجوز کاغذی دارند، می‌توانند به راحتی آن را به مجوز الکترونیک تبدیل کنند.

به زعم کارشناسان، الکترونیک شدن امور مزیت‌های بسیاری دارد باید هر چه سریع‌تر به سمت الکترونیک کردن روند‌های اداری کشور گام برداریم. بزرگ‌ترین مزیت این موضوع، تسریع امور و از بین بردن بستر فساد و رانت است. الکترونیک شدن مجوز‌ها به از بین رفتن امضا‌های طلایی و دیگر سوءاستفاده‌ها منجر می‌شود.

بر اساس حکم تبصره ۶ ماده ۱ قانون تسهیل صدور مجوزها، همه مجوز‌های کاغذی که قبلاً صادر شده اند، باید الکترونیک شوند و شناسه یکتا بگیرند. فعالان اقتصادی تا ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ مهلت دارند که برای دریافت شناسه یکتا (مجوز الکترونیکی) اقدام کنند. کسانی که بعد از این مهلت قانونی، نامشان در سایت بانک اطلاعات کسب‌وکار ایران (qr.mojavez.ir) وجود نداشته باشد، طبق قانون فاقد مجوز تلقی می‌شوند.

نظرات حسین ناظم زاده، رئیس اتحادیه لوازم بهداشتی ساختمانی را در ادامه می‌خوانید. ناظم زاده در گفتگو با تابناک اقتصادی در خصوص دریافت شناسه یکتا توسط فعالان اقتصادی توضیح داد: قبلاً کسانی که می‌خواستند از مزیت‌های جواز کسب استفاده کنند، باید از اتحادیه نامه دریافت می‌کردند و آن را به محل مورد نظر اعم از بانک، سفارتخانه و اداره خاص تحویل می‌دادند و کارشان انجام می‌شد. با الکترونیک شدن مجوزها، افراد با داشتن شناسه یکتا می‌توانند به دریافت خدمات بپردازند و نیازی به نامه نیست.

وی ادامه داد: دریافت شناسه یکتا و مجوز الکترونیک کمک می‌کند که زمینه برخی سوءاستفاده‌ها برچیده شود. به طور مثال، قبلاً در برخی موارد دیده می‌شد که افراد به جعل مدارک مورد نظر برای استفاده از تسهیلات می‌پرداختند. اما با الکترونیک شدن مجوز‌ها و دریافت شناسه یکتا، امکان این طور موارد از بین می‌رود.

رئیس اتحادیه لوازم بهداشتی ساختمان خاطرنشان کرد: صدور دستی مجوز‌ها و نامه‌ها زمان می‌برد. بنابراین، الکترونیک شدن آن‌ها به تسریع امور کمک می‌کند. به محض اینکه اداره مورد نظر شناسه یکتا را در سامانه وارد کند، به تمام سابقه اقتصادی فرد دسترسی دارد و کار‌ها زودتر پیش می‌رود.

ناظم زاده گفت: الکترونیک شدن مجوز‌ها و دریافت شناسه یکتا مزیت‌های زیادی دارد. این روش می‌تواند به مقابله با قاچاق کالا، فعالیت‌های زیرزمینی و پولشویی نیز منجر شود. باید در این رابطه کار‌های اصولی صورت بگیرد. به طور مثال، لازم است به اتحادیه‌ها این اختیار داده شود که تمامی واحد‌های بدون مجوز را پلمپ کنند.

 وی ادامه داد: نکته مهم این است که دریافت مجوز الکترونیک به سهولت انجام می‌گیرد. سامانه طوری ساماندهی شده است که افراد به سرعت و به سادگی می‌توانند نسبت به دریافت شناسه یکتا اقدام کنند.

رئیس اتحادیه لوازم بهداشتی ساختمان خاطرنشان کرد: اتحادیه ما با گذاشتن میز خدمت تلاش کرده است که روند دریافت شناسه یکتا را تسریع کند. این موضوع اهمیت دارد که فعالان اقتصادی هر چه سریع‌تر در مهلت مقرر شده نسبت به دریافت مجوز الکترونیک اقدام کنند. کسانی که مجوز کاغذی دارند نیز می‌توانند به سادگی مجوز الکترونیک بگیرند.

ناظم زاده گفت: روند ساده دریافت شناسه یکتا بستر مناسبی است که فعالان اقتصادی می‌توانند از آن بهره ببرند. تمامی این روند‌ها در نهایت به نفع فعالان اقتصادی واقعی است. زیرا امور تسریع می‌شود و کسانی که در فضای شفاف اقتصادی فعالیت می‌کنند، شناسایی می‌شوند. به این ترتیب، دولت می‌تواند بر فعالیت‌های اقتصادی نظارت داشته باشد و با موارد غیرقانونی برخورد داشته باشد.

 

دیگر خبرها

  • صدور ۱۶۵ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی در مازندران
  • مجوز‌های کاغذی باید شناسه یکتا بگیرند
  • محرومیت از خدمات دولتی در صورت عدم دریافت شناسه یکتا
  • رشد ۴۱ درصدی صدور مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته
  • پلمپ ۱۷ باشگاه ورزشی ورامین در دستور کار
  • شناسه یکتا ارتباطی با افزایش مالیات ندارد
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • مجوزهای الکترونیک به نفع فعالان اقتصادی واقعی است
  • صدور الکترونیکی مجوزها بدون نظارت آسیب‌زا می‌شود
  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود