Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمایت از ۳۰ شرکت دانش‌بنیان و فعال در زمینه تولید و توسعه شبیه‌ساز‌های آموزش پزشکی در کشور در نشست مشترک میان معاونت تحقیقات و فناوری و معاونت آموزشی وزارت بهداشت مورد توافق قرار گرفت.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه آموزش و پژوهش دو بال علم و دانش هستند، گفت: همکاری معاونت تحقیقات و فناوری با معاونت آموزش وزارت بهداشت امری جدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: یکی از دغدغه‌های تحقیقات کاهش هزینه درمان است و همین مسئله در آموزش هم مطرح است و بهره‌گیری از فناوری و تکنولوژی می‌تواند ما را در این امر یاری دهد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با استقبال از حمایت از توسعه شبیه‌ساز‌های آموزشی، افزود: استفاده از فناوری کمک می‌کند تا برای آموزش دیگر نیاز به تشریح جسد نباشد یا در آزمایشگاه‌ها از حیوانات استفاده نشود بلکه استاد با بهره گیری از سیستم‌های شبیه‌سازی با دقت و کیفیت بالاتر نکات آموزشی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.

پناهی افزود: یک استاد دانشگاه زمانی می‌تواند در آموزش موفق باشد که دستی بر آتش پژوهش داشته باشد و با رویکرد‌های جدید مطالعاتی و تحقیقاتی آشنا باشد و بداند چگونه از فناوری در راستای اهداف پژوهشی و آموزشی بهره‌برداری کند.

در ادامه این نشست ابوالفضل باقری‌فرد معاون آموزش وزارت بهداشت با بیان اینکه با پیشرفت علم، فناوری‌های آموزشی هم رشد کرده است، گفت: در جریان شیوع کووید_۱۹ توجه به این حوزه ضرورت یافت.

وی گفت: فناوران کشور موفق شدند طی سه سال به چنین رشد و پیشرفتی برسند که حتی برخی از شرکت‌ها در حال حاضر امکان صادرات محصولات آموزشی خود را دارند. این یک مدل و الگوی شکل‌گیری و رشد در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.

باقری فرد با اشاره به موارد استفاده از فناوری شبیه‌سازی در امر آموزش پزشکی گفت: شبیه‌سازی یک فناوری لازم و ضروری است که به مرور زمان نیازمندی به آن بیشتر هم می‌شود. دیگر نیازی به کلاس‌های تشریح با سبک و سیاق گذشته نیست یا حتی دیگر لازم نیست دانشجو برای یادگیری در اورژانس بیمارستان حضور یابد بلکه می‌تواند به صورت مجازی همان شرایط را تجربه کند.

وی وضعیت کشور در چهار حوزه هوش مصنوعی، سلول‌های بنیادی، نانو و شبیه‌ساز‌ها مناسب ارزیابی کرد و گفت: باید با تمام توان بر این حوزه‌ها تمرکز کرده و از آن‌ها حمایت کنیم. دنیا در حال حرکت به سوی شبیه‌سازهاست و ما هم توانایی لازم را از مرحله تولید تا صادرات داریم. اگر به موقع اقدام کنیم می‌توانیم در دنیا مدعی باشیم.

محمدرضا منظم رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت نیز در این نشست با استقبال از رشد و توسعه شبیه‌ساز‌ها و کاربرد آن در آموزش پزشکی، یادآور شد: در حمایت‌ها باید مشارکت دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز جلب شود وقتی دانشگاه‌ها در مدل سرمایه‌گذاری و حمایت از شبیه‌ساز‌ها دیده شوند می‌توانیم امیدوارم باشیم که این تجهیزات به درستی در امر آموزش به کار گرفته خواهد شد و از ثمرات آن دانشجویان، اساتید و ... برخوردار می‌شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانش بنیان آموزش پزشکی اورژانس بیمارستان علم و فناوری تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت آموزش پزشکی شبیه ساز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۲۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی، دکتر یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت را به عنوان «رییس هیات اجرایی سی امین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی» منصوب کرد.

در این حکم آمده است:

دکتر یونس پناهی

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت

«نظر به توانمندی های علمی و اجرایی جنابعالی، به موجب این ابلاغ، به عنــوان نایب‌رییس شــورای‌عالی و رییس هیأت اجرایی سی امین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی منصوب می شوید تا ضمن راه اندازی دبیرخانه جشنواره مذکور در آن معاونت، تدبیر سازوکار اجرایی، انتصاب دبیر جشنواره و سایر اقدامات مورد نیاز را پیگیری و عملیاتی کنید.

امید است با توجه به تجربیات ارزشمند و درایت جنابعالی، شاهد برگزاری هر چه با شکوه تر این دوره از جشنواره، با رویکرد توسعه تحقیقات مسأله محور و رعایت عدالت و شفافیت در فرآیندهای ارزیابی و اجرایی باشیم.»

کد خبر 6093038

دیگر خبرها

  • بهینه‌سازی مسیرها برای شرکت‌های فعال ارسال مرسولات پستی در جایگاه نخست «ره‌آورد فناورانه»
  • حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در اوگاندا برای توسعه ICT
  • بومی‌سازی دوربین های ضد انفجار برای صنعت دریایی در شرکت دانش‌ بنیان
  • عزم جدی مدیریت شهری اصفهان برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • توضیحات وزیر بهداشت درمورد رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال
  • مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد
  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان
  • تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد