Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد خزاعی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از موسسه و استودیو متحرک‌سازی ویرا در شهر کرمان با اشاره به برخی آسیب ها و خطرات در حوزه پویانمایی(انیمیشن سازی) اظهار داشت: گاهی می بینیم هنرمندان ما به دلایل اقتصادی یا برای رقابت با آثار خارجی از نشان دادن هویت ایرانی در تولیدات خود فرار می کنند که این خطر بزرگی است و حتما انیمیشن ایرانی باید راوی خوبی برای موضوعات تاریخی، تمدنی و آداب و رسوم فرهنگ ایرانی اسلامی و غیره باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان سینمایی کشور بیان کرد: حوزه انیمیشن محدودیت های اقتصادی و داستانی آثار سینمایی را ندارد و با استفاده از این هنر می‌توان به بیان ناگفته‌ها و قصه‌های بسیاری پرداخت؛ البته زمانی می‌تواند این امتیاز کمک کننده باشد که با تشریک مساعی بینش و خودآگاهی، به هویت ایرانی اسلامی بپردازد.

وی در ادامه با بیان اینکه حوزه انیمیشن، هنری درآمدزا و خلاق است که اگر تبدیل به صنعت شود، درآمدزایی و ارز آوری برای کشور دارد تاکید کرد: صنعت انیمیشن سازی در سال های اخیر رونق زیادی پیدا کرده است و جوانان و هنرمندان نیز در نقاط و شهرهای دور افتاده کشور با خلاقیت آثاری را تولید می کنند که درآمدزایی برای آنها دارد.

موفقیت آثار ایرانی در خارج

خزاعی با اشاره به موفقیت آثار تولید شده حوزه انیمیشن در خارج از کشور تصریح کرد: موفقیت و درآمدزایی آثار انیمیشن برخی اوقات از آثار سینمایی بیشتر است که این نشان می دهد کارکرد اقتصادی این بخش نیز باید افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: به لحاظ نیروی انسانی، فناوری و خلاقیت در انیمیشن ظرفیت های زیادی داریم، اما در بحث فیلمنامه نویسی و قصه ضعف وجود دارد و قوی نیستیم؛ هر چند در سال های اخیر در این بخش بهتر شده ایم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به آثار خوب تولیدی هنرمندان انیمیشن کرمان گفت: در سازمان سینمایی کشور آمادگی ارائه خدمات برای حمایت از انیمیشن سازان این استان را داریم.

به گزارش ایرنا مدیر موسسه و استدیو متحرک سازی ویرا در کرمان نیز گفت: حدود ۱۵ سال سابقه فعالیت در حوزه انیمیشن دارم و مدت چهار سال است که با همکاری تعدادی از جوانان خلاق در این موسسه مشغول تولید آثار در بخش انیمیشن هستیم.

محمد علی اسدی افزود: حدود ۲۰۰ اثر انیمیشن با همکاری صدا و سیما، حوزه هنری و سایر دستگاه ها تولید کرده ایم که برخی از آنها در جشنوراه های مختلف مورد توجه قرار گرفته اند.

وی تاکید کرد: هنر انیمیشن جدی گرفته نشده است و اگر از آن حمایت نکنیم نیروهای هنرمند و خلاق به سمت ساخت اثر برای خارج از کشور می روند.

اسدی تصریح کرد: حوزه انیمیشن درآمدزا و اشتغالزایی دارد و سعی می کنیم با آموزش های لازم نیروهای فعال و خلاق در انیمیشن سازی تربیت کنیم.

به گزارش ایرنا معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگر سفر خود به کرمان همچنین از سینما نور کرمان نیز بازدید کرد و در جریان عملیات مرمت و بازسازی این سینما قرار گرفت.

همچنین خزاعی در بازدید از مجموعه اداری و تجاری برلیان شهر کرمان، روند احداث بخش های هنری و سینمایی این مجموعه در دست ساخت را از نزدیک بررسی کرد.

رییس سازمان سینمایی کشور صبح چهارشنبه برای سفری ۲ روزه وارد شهر کرمان شد و نشست با سینماگران، اهالی فرهنگ و هنر، مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان و نیز دیدار با برخی مدیران استانی از جمله برنامه های وی اعلام شده است.

برچسب‌ها کرمان انیمیشن محمد خزاعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان انیمیشن محمد خزاعی کرمان انیمیشن محمد خزاعی سازمان سینمایی حوزه انیمیشن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۲۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»

به گزارش خبرگزاری مهر، فرصت ارسال آثار به جشنواره ملی «آسمون» که با هدف حمایت از تولیدات فضای مجازی نوجوانان تشکیل شده است، به دلیل استقبال مخاطبان تا پایان اردیبهشت تمدید شد.

این جشنواره که با محوریت تولیدات نوجوانان ۹ تا ۱۸ سال در فضای مجازی تشکیل شده، فعالیت خود را در ۶ موضوع دنبال کرده و تا کنون با تولیدات متفاوتی از این گروه سنی مواجه شده است.حالا و به دلیل استقبال مخاطبین از این جشنواره و با پیشنهاد شورای سیاست گذاری مهلت ارسال تا پایان اردیبهشت ماه تمدید شد.

موضوعات جشنواره شامل ۱- حرفمون (هویت فردی) خودم کی هستم؟ دغدغه هام چیه؟ سفری به اعماق وجود خودمون برای کشف هویت مثبت فردیمون، نگرانی‌ها، خواسته‌ها، ترس‌ها و امیدها، شخصیتمون، احساسات، هیجان‌ها و…۲- دوستامون (هویت اجتماعی) ارتباطات اجتماعی مون رو میگیمراه‌هایی برای اثرگذاری مثبت به دنیای اطرافمون مثل دوست‌هامون، هم‌کلاسی‌ها و خانواده‌مون ۳- فضامون (هویت مجازی) تو دنیای مجازی چیکار می‌کنیم؟ مثلاً تفریح و سرگرمی، بازی‌های کامپیوتری، شبکه‌های اجتماعی، تولیدمحتوا، سواد مجازی و…و اینکه چطور می‌تونیم تو فضای مجازی هویتیامن و سالم بسازیم ۴- خاکمون (هویت ملی) تو ایران‌مون چه خبره؟ درباره کشورمون میگیماز تمامیت ارزی، میهن پرستی، تفاوت فرهنگی، محیط زیست، وطن، پرچم، قهرمان ملی، آینده و سواد مالی گرفته تا اینکه چطور می‌تونیم به حفظ و ارتقای هویت ملی خودمون کمک کنیم .۵- خدامون (هویت دینی) درباره فرهنگ دینی مون میگیم ادیان مختلف، آیین‌ها، خداباوری و راه‌هایی برای عمل به آموزه‌های دینی‌مون است.

قوانین ارسال ویدیو به این صورت است که حتماً دوربین باید روی عمودی تنظیم و فیلم گرفته شود. مدت زمان ویدیو ۹۰ ثانیه یا کمتر باشد. جوایز جشنواره شامل میلیاردها ریال جوایز نقدی به اضافه پلی استیشن ۵، گوشی است.همچنین تولیدات برتر از طریق رسانه ملی و بسترهای مجازی پیام‌رسان‌های داخلی پخش می‌شود.

مراسم پایانی جشنواره همزمان با عید بزرگ غدیر خم برگزار می‌شود.

کد خبر 6097379 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • نمایشگاه آثار هنری هنرجویان هنرستان هنر‌های زیبای دختران یزد
  • رئیس سازمان سینمایی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • خزاعی: تشکیل شورا فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • تشکیل شورا فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»
  • حضور 3 فیلم کوتاه ایرانی در یکی از معتبرترین جشنواره‌های فیلم کوتاه
  • چندین تیم تروریستی زیر ضربه سربازان گمنام امام زمان (عج)
  • ایرانی‌هایی که در کشور خود هم برگ هویت ندارند
  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است
  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی