Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@23:45:54 GMT

«تیغ و ترانه» در فرهنگسرای اندیشه شنیدنی می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۶۲۷۹۷

«تیغ و ترانه» در فرهنگسرای اندیشه شنیدنی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از امور رسانه ای پروژه، آلبوم موسیقی «تیغ و ترانه» اثر جدید «هامان» ساعت ۲۰ روز جمعه دهم تیر در فرهنگسرای اندیشه رونمایی می‌شود. در این برنامه که باحضور چهره‌های مطرح و نام آشنای موسیقی و سینما برگزار می شود، ضمن اجرای زنده قطعاتی از آلبوم و نمایش مستندی از پشت صحنه های ضبط آلبوم شخصیت‌های هنری به نقد و بررسی آلبوم خواهند پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاقمندان جهت حضور در این برنامه می‌توانند به فرهنگسرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سید خندان، بوستان اندیشه مراجعه نمایند.

این آلبوم شامل ۱۰ قطعه موسیقی است که محمدرضا چراغعلی ساخت و تنظیم موسیقی آن را برعهده داشته و ترانه ها از سروده های «هامان» است. هامان از خوانندگان سبک «پاپ - کلاسیک» است که آواز را زیر نظر اساتید خود محمد نوری و پری زنگنه آموخته است. او در سرودن شعر و ترانه نیز خود را وامدار استادی چون سید علی صالحی می داند.

هامان در سال ۱۳۸۱ نخستین آلبوم موسیقی را با عنوان «ماهی سیاه» منتشر کرد و در دهه هشتاد اجراهای متعددی از آثارش را با ارکستر کلاسیک ایرانمهر بر روی صحنه برد.

ارسلان کامکار، علی جعفری پویان، پدرام فریوسفی، مسعود نوروزی، عماد نکویی، کریم قربانی، مهرداد عالمی، ناصر رحیمی، حسن فراهانی، فرشاد شیخی، فیروز ویسانلو و مسعود همایونی از جمله نوازندگان برجسته موسیقی کشور هستند که در این آلبوم هنرنمایی کرده‌اند.

کد خبر 5526768 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: آلبوم موسیقی فرهنگسرای اندیشه محمدرضا چراغعلی موسیقی پاپ تئاتر ایران فیلم کوتاه موسیقی ایرانی هنرمندان تئاتر کارگردان تئاتر جشنواره فیلم شهر حوزه هنری خانه هنرمندان ایران تئاتر شهر رادیو اداره کل هنرهای نمایشی بازیگر تئاتر تماشاخانه شهرزاد سریال ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۲۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست تخصصی قرآن پژوهی برگزار می‌شود/ بازخوانی مصحف شریف کوفی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی نگارخانه ترانه باران، اولین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران» روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه میزبان نشست تخصصی قرآن پژوهی خواهد بود. این نشست در راستای رویکرد پژوهشی این نمایشگاه و با همکاری موسسه فرهنگی هنری صبا (وابسته به فرهنگستان هنر) برگزار می‌شود.

در این نشست غلامرضا راه‌پیما عضو کمیته تخصصی هنرهای سنتی فرهنگستان هنر به بازخوانی مصحف شریف به خط کوفی و معرفی یکی از شاهکارهای خوشنویسی دوره غزنویان در حوزه کتابت و تذهیب می‌پردازد و بهنام زنگی، رییس موسسه فرهنگی، هنری و پژوهشی صبا نیز به بررسی کلام وحی در آثار خوشنویسان ایرانی خواهد پرداخت. این نشست روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۶ در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران» توسط گالری تخصصی هنرهایی ایرانی و اسلامی «ترانه باران» از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری در فرهنگسرای نیاوران آغاز به کار کرده و تا پایان اردیبهشت همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۹ و روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۹ دایر است.

کد خبر 6099619

دیگر خبرها

  • موسیقی می تواند مصائب جامعه را کاهش دهد
  • از حاشیه بیمارستانی خواننده پاپ تا انتشار آلبوم آقای شاعر!
  • بازیکنان دورتموند و خواندن ترانه Someone like you از ادل پس از رسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا / فیلم
  • رونمایی از کتاب ۱۰ جلدی آلبوم اسناد در یزد
  • نشست تخصصی قرآن پژوهی برگزار می‌شود/ بازخوانی مصحف شریف کوفی
  • آغاز نمایشگاه کانون عکاسی شفق/ «شکل‌پذیری» به آرتیبیشن رسید
  • هنرمندان اردکان در فرهنگسرای خاتمی گردهم آمدند
  • آلبوم «عشق ناباور» به زودی منتشر می‌شود
  • آلبوم «عشق ناباور» آماده شد
  • «عشق ناباور» با رهنمودهایی از محمدرضا لطفی شنیدنی شد