Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت گفت: ورود واکسن به کشور از شهریور پارسال آغاز و تا امروز ۱۵۰ میلیون دوز واکسن وارد کشور شده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت در حاشیه جلسه امروز دولت و در جمع خبرنگاران گفت: وزارت بهداشت یکی از اولویت‌های خود را تامین دارو قرار داده و در خود سازمان غذا و دارو تغییرات زیادی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر کنترل خوبی در این زمینه ایجاد شده و در مرحله‌ای هستیم که منتظریم بیمه‌ها آمادگی پیدا کنند و از این رو یکی از برنامه‌های دولت تقویت بیمه‌هاست. برای اولین بار بیشتر مردم را بیمه کردیم و 5 میلیون و 600 هزار نفر بیمه شدند.

وزیر بهداشت بیان کرد: تعداد بسیار کمی هستند که بیمه ندارند، افرادی که وسع مالی خوبی دارند را نمی‌توانیم بیمه کنیم ولی کسانی که در سه دهک پایین قرار دارند، با کد ملی می‌توانند خدمات بیمه دریافت کنند. همزمان با تقویت بیمه‌ها باید بتوانند پوشش دارویی را ایجاد کنند؛ اکنون سامانه تی‌تک هم تقویت شده و کنترل دارو را انجام می‌دهد.

عین‌اللهی گفت: در شرکت‌های توزیع کننده و داروخانه‌ها این نظارت وجود دارد و در خصوص برخورد و مقابله با شبکه مافیای دارو نیز طبق قانون با این شبکه برخورد خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از بزرگ‌ترین موفقیت‌های جمهوری اسلامی را مقابله با بیماری کرونا با اتکا به توانمندی داخلی دانست و گفت: دلیل موفقیت این بود که واکسیناسیون در حجم وسیع و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شد. ورود واکسن به کشور از شهریور پارسال آغاز و تا امروز 150 میلیون دوز واکسن وارد کشور شده است.

وزیر بهداشت ادامه داد: واردات واکسن به کشور از دی ماه سال گذشته متوقف شده و تمرکز بر روی تولید داخلی قرار دارد که 6 مرکز کار تولید واکسن را در کشور بر عهده داشتند؛ امروز در تولید واکسن کرونا به خودکفایی رسیده‌ایم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۳۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، آزمایش بالینی واکسن مذکور توسط صندوق بنیاد NHS بیمارستان های کالج لندن رهبری می شود.

دکتر هدر شاو به پتانسیل این واکسن برای درمان افراد مبتلا به ملانوما نیز اشاره کرده است. واکسن هم اکنون برای بررسی کارآمدی در درمان سرطان های دیگر مانند ریه، مثانه و کلیه تحت آزمایش است. در مرحله قبلی آزمایش واکسن ریسک عود کردن ملانوما در بیماران را کاهش داد.

این واکسن که به طور دقیقmRNA-۴۱۵۷ (V۹۴۰) نام دارد، درمان نئو آنتی ژن است که سیستم ایمنی بدن را تحریک می کند تا نوع خاصی از سرطان را در بدن بیمار دنبال کند. هنگامیکه این واکسن با یک داروی ایمونو تراپی به نام پمبرولیزوماب (کیترودا) ترکیب می شود، خطر مرگ و میر ناشی از سرطان پوست را تا ۵۰ درصد کاهش می دهد.

شاو در این باره می گوید: این روش یک درمان شخصی سازی شده و از بسیاری جهات بسیار هوشمندتر از واکسن است.

او در ادامه افزود: هدف اصلی این تحقیقات درمان دائمی بیماران مبتلا به سرطان است.

یکی از نخستین افرادی که این واکسن را دریافت می کند استیویانگ ۵۲ ساله از انگلیس است. او در این باره می گوید: این بهترین شانس من برای متوقف کردن مسیر سرطان است.

به گفته شاو به نظر می رسد درمان مذکور عوارض جانبی قابل تحملی مانند خستگی و درد در بازو دارد.

۲ سال قبل مرحله دوم آزمایش این واکسن نتایج نویدبخشی را نشان داد. در آن مرحله بیماران یک میلی گرم واکسن ام آر ان ای را به مدت ۳ هفته دریافت کردند. آنها همچنین هر ۳ هفته یکبار به مدت یک سال ۲۰۰ میلی گرم کیترودا مصرف کردند.

کد خبر 6089678 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ۵ هزار خوابگاه متأهلی تا پایان دولت سیزدهم احداث می‌شود
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • دولت برنامه‌ریزی مناسبی برای حمایت از نخبگان دارد
  • دولت سیزدهم برای مناطق جنوبی تهران چه برنامه هایی دارد؟ | نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد