Web Analytics Made Easy - Statcounter

لیز تراس، وزیر خارجه انگلیس، در نشست سران ناتو امروز (چهاشنبه) ادعا کرد حمله به تایوان یک اشتباه محاسباتی فاجعه بار از سوی چین خواهد بود و نشان دهنده این است که انگلیس و سایر کشور‌ها باید در روابط تجاری خود  با کشور‌هایی که از قدرت اقتصادی خود به عنوان ابزار تنبیهی استفاده می‌کنند، تجدید نظر کند.

به گزارش گاردین، تراس گفت: «من فکر می‌کنم این خطر وجود دارد که با گسترش نفوذ چین از طریق سوء استفاده از قدرت اقتصادی خود و ایجاد ارتشی قوی، چین دچار یک اشتباه محاسباتی فاجعه بار مانند حمله به تایوان شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او در ادامه مدعی شد که با گسترش جاه طلبی‌های استراتژیک چین، ناتو قصد دارد به طور ویژه به مسئله چین تمرکز کند و مفاهیم استراتژیک خود را گسترش دهد. همچنین کشور‌های گروه هفت و کشور‌هایی مانند استرالیا باید از قدرت اقتصادی خود برای به چالش کشیدن چین استفاده کنند و کشور‌هایی مانند انگلیس حتی می‌توانند در رویکرد خود برای تجارت با پکن تجدید نظر کنند.

از همان اواخر فوریه ۲۰۲۲ که جنگ روسیه و اوکراین آغاز شد، کاملاً تصور می‌شد که دو کانون اصلی امنیت جهانی، یکی در اروپا و دیگری در آسیا، به‌طور غیر قابل انتظاری به یکدیگر مرتبط هستند و کارشناسان بر این باورند جنگ در اوکراین به‌راستی تفکر راهبردی در مورد تایوان را دستخوش تغییر کرده است.

آمریکا با وجود فقدان روابط رسمی دیپلماتیک، مهمترین حامی بین المللی تایوان و تامین کننده تسلیحات آن است. ارتش چین نیز اعلام کرده که اخیرا رزمایشی را در اطراف تایوان به عنوان هشدار جدی علیه تبانی تایوان و آمریکا انجام داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: لیز تراس تنگه تایوان وزیر خارجه انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۳۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رد پای لابی صهیونیستی در هیاهوی دوباره خارج نشینان | توماج، اسم رمز فراموشی فاجعه غزه

به گزارش جام جم آنلاین، گروه‌های اپوزیسیون خارج نشین همواره وقتی دولت های غربی با بحران داخلی مواجه می‌شوند، فرصت را مغتنم دانسته و با جذب پول از سرویسهای امنیتی کشورهای مقیم، شوی موازی به راه می‌اندازند تا افکارعمومی را دچار خطای شناختی در فهم مساله اصلی کنند.

در حال حاضر که جهان با موج گسترده راهپیمایی علیه صهیونیست ها مواجه است و دانشگاه‌های جهان علیه اسرائیل تحصن‌های بزرگ به راه انداخته‌اند، دُم خروس وابستگی اپوزیسیون ضد ایرانی به اسرائیل بیرون زده و آن هوس کرده‌اند  به بهانه حکم یکی از چهره‌های موثر در اغتشاشات سال ۱۴۰۱، تجمعات موازی به راه انداخته و حواس افکار عمومی را از جنایات در غزه پرت کنند!

دولت های غربی سالهاست از وطن‌فروشانی که به هر بهانه‌ای، فشار بر کشور خود را فریاد می‌زنند، برای تغییر فضای داخلی خود بهره برده و سعی می‌کنند به کمک آنها، مسائل اصلی و تجمعات واقعی اعتراضی را به حاشیه ببرند.

سازمان منافقین از قدیمی‌ترین گروه‌هایی است که بنابر بودجه و سفارش لابی صهیونیستی با برکزاری تجمعات پولی، فضای خیابانها در غرب را مدیریت می‌کند.

هرچند به گفته صاحبنظران، این‌بار ایرانیان خارج کشور با هشیاری، همراه لیدرهای صهیونیستی نخواهند شد، اما نفس تلاش دوباره آنها برای ایجاد فشار رسانه‌ای بر ایران و فراموش شدن چهره ضدحقوق بشری اسرائیل، باعث رسوایی‌شان شده است.

دادخواهی نمایشی برای توماج صالحی درحالیست که به نظر می‌رسد حکم این چهره همراه با اغتشاشات دو سال قبل احتمالا تغییر خواهد کرد و تجمعات کنونی تنها بهانه‌ای برای به حاشیه بردن وضعیت فاجعه‌بار غزه است.

دیگر خبرها

  • اسرائیل درمانده است ایران قواعد بازی را تغییر داد | این جمله یک اشتباه بزرگ از سوی بایدن بود
  • رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی
  • یک شوی نمایشگاهی در اصفهان با فاجعه اشتباه گرفته شد
  • حمله به ۱۰۲ کشتی اسرائیلی آمریکایی و انگلیسی در ۲۰۲ روز
  • حمله به رفح برای اسرائیل فاجعه‌بار خواهد بود
  • رد پای لابی صهیونیستی در هیاهوی دوباره خارج نشینان | توماج، اسم رمز فراموشی فاجعه غزه
  • انگلیس درصدد راه‌اندازی گنبد آهنین
  • ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن