Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: واحد‌های شناسایی و فراهم آوری اعضای دانشگاه‌ها باید پویاتر از همیشه کار کنند تا هیچ عضوی از دست نرود. هر عضو اهدایی، یک زندگی را نجات می‌بخشد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دکتر امیرحسام علیرضایی، در نخستین جشنواره ملی اهدای عضو با محوریت نقش هماهنگ کننده پیوند اعضا، گفت: تاکنون ۶۵ هزار پیوند عضو در کشور انجام شده است، یعنی ۶۵ هزار بیمار از رنج بیماری نجات پیدا کرده و ۶۵ هزار خانواده از درد و دغدغه عزیزشان آسوده شده اند و این موضوع بسیار مهمی است، زیرا ۶۵ هزار ایرانی به زندگی بازگشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اظهار کرد: به دلیل اینکه در ایران اعمال جراحی پیوند عضو انجام می‌شود در این زمینه صرفه جویی مالی خوبی داشته ایم چراکه بیماران برای پیوند عضو به سایر کشور‌ها نرفته اند.

وی با بیان اینکه رضایت دادن خانواده‌ها برای اهدای عضوِ عزیزشان ایثار محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۹۲۵ مورد اهدای عضو انجام شده است. ایران در زمینه اهدای عضو در دنیا رتبه ۳۶ و در منطقه رتبه اول را دارد.

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت به نقش رسانه‌ها در زمینه فرهنگسازی اهدای عضو اشاره و بیان کرد: درحال حاضر ۲۵ هزار بیمار در لیست پیوند اعضا قرار دارند و میانگین روزانه ۷ تا ۱۰ بیمار نیازمند عضو فوت می‌کند.

دکتر علیرضایی با بیان اینکه به طور میانگین سالانه ۳ هزار مرگ مغزی قابل اهدا در کشور اتفاق میفتد، تصریح کرد: از این تعداد تنها هزار مرگ مغزی به اهدا رسیده و اعضای قابل اهدای ۲ هزار بیمار مرگ مغزی به خاک سپرده می‌شود. چنانچه از هر بیمار مرگ مغزی ۳ عضو اهدا شود، حدودا ۶ هزار عضو قابل پیوند به اهدا نمی‌رسد.

وی ضمن تاکید بر فعال‌تر و پویاتر شدن امر شناسایی اعضا، بیان کرد: واحد‌های شناسایی و فراهم آوری اعضای دانشگاه‌ها باید پویاتر از همیشه کار کنند تا هیچ عضوی از دست نرود. هر عضو اهدایی، یک زندگی را نجات می‌بخشد. /۲۰۷

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اهدای عضو پیوند اعضا فرهنگسازی اهدای عضو مرگ مغزی ۶۵ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۳۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۱۰ عمل اهدای عضو در خوزستان در ۵ روز

ایسنا/خوزستان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از نجات جان ۱۰ بیمار نیازمند به پیوند اعضا، با ایثار خانواده‌های خوزستانی در هفته جاری خبر داد.

میثم معزی امروز (۶ اردیبهشت‌ماه) در این خصوص به رسانه‌ها اظهار کرد: در کمتر از پنج روز موفق به انجام ۱۰ عمل پیوند در استان خوزستان شدیم که به جرأت یک جهش بی‌سابقه بوده است. از همه  عزیزان تشکر می‌کنیم زیرا قطعا این حرکت و همبستگی در ادامه، منجر به نجات بسیاری از بیماران خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در این هفته ۱۰ عمل پیوند داشتیم که چهار مورد پیوند کبد و شش مورد پیوند کلیه بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: از کلیه اعضای گروه پیوند اعم از گروه‌های جراحی پیوند، جراحی عروق، ارولوژی، بیهوشی و کلیه پرستاران و کادر پشتیبانی که با اقدامات لازم و فوری، زمینه‌ساز این حرکت زیبا شدند تشکر ویژه و صمیمانه دارم.

جواد شریعتی مدیر مرکز پیوند اعضا بیمارستان گلستان هم در این خصوص گفت: واقعا نمی‌دانم با چه زبانی از خانواده‌های اهداکننده تشکر کنم. با این ایثار و جهاد و کار ارزشمند، ۱۰ انسان به زندگی دوباره بازگشتند و قطعا اجر و پاداش این خانواده‌های ایثارگر نزد خداوند متعال محفوظ است.

وی افزود: امیدوارم فرهنگ اهدای عضو روز به روز توسعه بیشتری یابد. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی
  • انجام ۱۰ عمل اهدای عضو در خوزستان در ۵ روز
  • جراحی عجیب پیوند عضو برای اولین بار در کشور
  • اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای اعضای بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو بیمار پس از ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی برای نخستین بار در ایران