Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@22:58:07 GMT

سالانه ۱۱ هزار تن ماهی در خراسان رضوی تولید می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۶۳۵۸۱

سالانه ۱۱ هزار تن ماهی در خراسان رضوی تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید طاهرپور اظهار کرد: بیش از ۱۱ هزار تن ماهی خوراکی در واحدهای پرورش ماهی و استخرهای کشاورزی این استان تولید می‌شود.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: از این میزان، هشت هزار و ۴۰۰ تن ماهیان سردابی و بقیه ماهیان گرمابی و خاویاری است.

وی ادامه داد: هم اکنون هزار و ۶۴۲ واحد پرورشی در بخشهای مختلف تولید شیلات از جمله ماهیان زینتی، ماهیان گرمابی، سردآبی و گیاهان آبزی در استان خراسان رضوی فعالیت دارند که بخش عمده آنها دارای مجوز هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طاهرپور گفت: سالانه ۱۱ میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی در استان تکثیر و پرورش می‌یابد که آمار مطلوبی است که این میزان تولید حاصل فعالیت ۹۲ مرکز پرورش ماهیان زینتی است.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: سالانه در ۲ مرکز تولید شیلات تعداد ۱۳۵ هزار شاخه گیاهان آبزی نیز تولید می‌شود.

وی اظهار کرد: حساسیت زیاد بخش شیلات موجب می‌شود که این حوزه از شرایط و فضاهای خاص مانند شیوع کرونا، نوسانات اقتصادی و تورم متأثر شود اما خوشبختانه بهره برداران در این زمینه تمام تلاش خود را برای تولید موفق به کار می‌بندند.

کد خبر 5526883

منبع: مهر

کلیدواژه: خراسان رضوی مشهد شیلات جهاد کشاورزی خراسان رضوی آبزیان پرورش ماهی بوشهر مشهد خراسان رضوی شیراز ایلام مواد مخدر ویروس کرونا کرمانشاه بیرجند سنندج قوه قضاییه اردبیل آمار کرونا همدان خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۳۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داورزن خراسان رضوی هزار و ۷۰۰ نفر شتر دارد

سعید خسروجردی مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت:‌ داورزن به دلیل واقع شدن در حاشیه کویر، ظرفیت بسیار مناسبی برای پرورش شتر و شترداری دارد.

او افزود:‌ با توجه به اقلیم مناسب منطقه و پتانسیل‌های موجود، قطعاً امکان افزایش جمعیت شتر این شهرستان تا چند برابر وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن ادامه داد:‌ گسترش صنعت شترداری در داورزن، نیازمند همکاری دستگاه‌های مرتبط است و با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کاهش بارش‌ها، پرورش شتر در بین انواع دام‌ پرواری سبک و سنگین، راه مقرون به صرفه‌تری محسوب می شود.

خسروجردی بیان کرد: در وضعیت کنونی نیز امکان تهیه علوفه از منابعی چون ظرفیت علوفه‌ای خارشتر و نیز امکان چرا در بیابان‌های داورزن، برای این دام‌ها فراهم است.

او تصریح کرد:‌ تحقیقات علمی نشان داده شیر شتر دارای ارزش غذایی بسیاری است که می‌توان از آن فراورده‌های زیادی تولید کرده و با استفاده از همین پتانسیل، ثروت ایجاد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن تاکید کرد:‌ ایجاد مجتمع شترداری برای ساماندهی شترداری در داورزن، امری ضروری است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • سالانه بیش از ۱۵۰۰ قطعه پرنده وحشی در خراسان رضوی تیمار می‌شود
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • داورزن خراسان رضوی هزار و ۷۰۰ نفر شتر دارد
  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد
  • کلنگ احداث طرح زنجیره تولید و پرورش ماهیان سردابی
  • استقبال تعاونی ها از مجموعه پرورش ماهی در قفس خلیج گرگان
  • طرح‌های پرورش ماهی در استان بوشهر حمایت می‌شود