Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی پیشنهاد پایلوت شدن لوله گستراسفراین به عنوان الگوی موفق نوسازی صنایع در کشور یکی از مزایای چند جانبه نوسازی اصولی دراین کارخانه به شمار می آید؛ پروژه ای که از ۲ سال گذشته در تمامی خطوط تولید موجی فراگیر برای به‌روزرسانی تجهیزات و دستگاه‌های کارخانه ایجاد کرد و در جلسه مشترکی که اعضای کمیته نوسازی با مدیر عامل لوله گستر اسفراین داشتند، می شد به چشم اندازهای ۱۰ ساله نوسازی در این صنعت و تداوم جهش تولید امیدوار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، رفع موانع تولید، افزایش بازدهی در اثر کاهش هدررفت انرژی، حفاظت از محیط‌ زیست و افزایش رضایتمندی پرسنل مهم ترین دستاوردهایی بود که در جلسه اعضای کمیته نوسازی به جزئیات آن پرداختند.

در این نشست اعضای کمیته نوسازی لوله‌گستر اسفراین از تاثیرات مثبت نوسازی بر افزایش کیفیت محصولات و بالا رفتن ظرفیت تولید خبر دادند.

به گفته اعضای این کمیته از آثار نوسازی در این کارخانه می توان به کاهش ۵۰ درصدی اقدامات اصلاحی و دوباره کاری ها، کاهش ۳۰درصدی ضایعات ماشینکاری، افزایش ۳۰ درصدی آمار تولید لوله‌هایی با قطر داخلی خاص (اسپیشیال دریفت)، بهبود چشمگیر کیفیت محصولات و کاهش ابزار مصرفی خطوط تولید اشاره کرد.

از دیگر دستاوردهای نوسازی می‌توان به کاهش تعمیرات ماشین آلات رزوه‌زنی و نتایج مثبت بهبود وضعیت کیفی لوله ۷ اینچ اشاره کرد که قبلا به دلیل تاب بالا و خرابی مداوم از دسترس خارج و در روند تولید توقف ایجاد می شد؛ کاهش نسبت مصرف مواد اولیه به تولید لوله در مقایسه با سنوات قبل (کاهش ضایعات تولید) و مصرف مواد اولیه برای تولید یکسان نیز از دیگر نتایج مشهود بهبود کیفیت در نتیجه نوسازی است.

صرفه جویی ارزی ۲۰۰ میلیون یورویی بعد از اورهال اساسی دستگاه‌ها از دیگر عوامل تاثیرگذاری است که در این جلسه برای تداوم جهش تولید این کارخانه استراتژیک به آن تاکید شد.

در ۲ سال اخیر، افزایش چندین برابری فروش سبب شد تاثیرات نوسازی، قابل شهودتر و انگیزه نیروهای جهادی کارخانه برای حذف گلوگاه‌های تولید نیز دوچندان شود؛ از طرفی با همین انگیزه و با اتکا به دانش انباشته و تخصص بومی اقدام به داخلی‌سازی گردید و از خروج ارز کشور جلوگیری شد.

مدیرعامل لوله گستر اسفراین در این خصوص گفت: کاهش تولیدات در سال ۹۸ هزینه‌های بسیاری به دوش کارخانه گذاشت که در ۲سال اخیر با مدیریت صحیح نیروی انسانی و استفاده بهینه از تجهیزات در اثر فرایند نوسازی شاهد افزایش چندین برابری فروش بودیم به طوری که سال ۹۸ میزان تولید کمتر از ظرفیت اسمی بود و ۲۳۷ میلیارد ریال هزینه به دوش کارخانه گذاشت، این رقم در سال ۹۹ نه تنها جبران شد بلکه برای اولین بار زیان ده ترین شرکت تابعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، سود ده شد و در سال ۱۴۰۰ نیز افزایش ۲ برابری فروش تداوم یافت.

به گفته مهندس زند، میزان تولید بعد از اورهال اساسی به بیش از ۳۰ هزار تن رسید و در خصوص نیروی انسانی نیز با افزایش تولید، تنها ۱۲ درصد افزایش نیرو در کارخانه انجام شد به طوری که سال ۹۸ تنها ۶۲۷ نفر مشغول به کار بودند و این آمار در سال ۹۹ علی رغم افزایش تولید و فعالیت کارخانه به ۶۱۲ نفر کاهش یافت و در سال ۱۴۰۰ با توجه به افزایش چشمگیر تولید، تنها ۱۲ درصد افزایش نیروی انسانی صورت گرفت.

وی افزود: فرآیند نوسازی در لوله‌گستر باعث کاهش مصرف انرژی های پایدار و مصرف بهینه منابع شد که علاوه بر حفاظت از محیط زیست و کاهش آلایندگی در شرایط بحران منابع برق، آب و گازی سهم خود را در کاهش مصرف انرژی در سطح کلان اجرا کرد.

وی اظهار کرد: کاهش نسبت بهای تمام شده به فروش در اثر نوسازی نیز از عوامل مهم و تاثیرگذاری است که در هزینه‌های سربار مصرفی ۱۶ درصد کاهش محسوس بهای تمام شده داشتیم، نسبت بهای تمام شده به فروش در سال ۹۹ حدود ۹۰ درصد و در سال ۱۴۰۰ به ۷۴ درصد رسید.

مهندس زند تاکید کرد: خرید و نصب تجهیزات متعدد نظیرهواساز، لجن کش و… نیز توانسته لوله‌گستر اسفراین را از جمله صنایع پیشرو و معدود در زمینه ممانعت از آسیب‌های زیست محیطی معرفی کند که با تجهیز و رفع ایرادات تصفیه خانه و مخازن انباشت پسماند و بازیافت در موضوع حفاظت از آب و خاک عملکرد چشمگیری را ثبت کرده ایم.

مدیرعامل لوله گستر اسفراین گفت: از اول فروردین ۱۴۰۰ تا آخر خرداد ۱۴۰۱، دوهزار و ۹۰۹ قلم کالا خریداری شده که از این تعداد تنها ۳۰مورد ارتباط به برون سپاری تعمیرات داشت و ۷۶۷ میلیارد و ۵۵۱ میلیون و ۹۶۱ هزار و ۷۳۷ ریال خرید از ۲۴۱ تامین کننده خرید ملزومات صورت گرفت.

وی افزود: ۴۹ میلیارد و ۶۷۵میلیون و ۳۲۴ هزار و ۸۱۶ ریال نیز خرید از دو تامین کننده خارجی انجام گرفته است.

به گفته مدیرعامل لوله‌گستر اسفراین، ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار، سال گذشته هزینه تعمیرات اساسی خطوط تولید شد و این روند امسال نیز به صورت جدی تر در اولویت کارخانه است تا با حداکثر توان، توقفات تولید به حداقل برسد.

استفاده از دانش بومی متخصصان و مهندسین نیز بخش مهمی از فرآیند نوسازی را در این شرکت رقم زده است که مدیرعامل لوله گستر اسفراین، این اقدام را مانع خروج ارز از کشور بابت خرید دستگاه های خارجی دانست.

به گفته وی، نوسازی دانش فنی نیروی‌انسانی و آموزش نیروی‌انسانی در لوله‌گستر تاکنون صورت نگرفته و این موضوع نیز در مقوله نوسازی، مورد توجه قرار گرفته تا علاوه بر مدیران، پرسنل شرکت نیز در دوره‌های متعدد حضور یابند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خراسان شمالی استانی اقتصادی لوله گستر اسفراین نیروی انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۳۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق این استان دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، مهدی جعفری، امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت _ در جلسه‌ای که برای بررسی و رفع موانع تولید در کارخانه چدن خوسف صورت گرفت، اظهار کرد: کارخانه چدن با تولید چهار محصول کک، آگلومره، شمش چدن و فولاد، نقش مؤثری در تولید و رفع نیازهای کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه این واحد تولیدی، زمینه اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر از جوانان بومی را فراهم آورده است، افزود: هیچ مسئله‌ای نباید مانع فعالیت در این کارخانه شود.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه کارخانه چدن با تولید روزانه ۲۰۰ تن شمش چدن از واحدهای تولیدی مطرح کشور بوده است، تأکید کرد: به جهت اهمیت موضوع و نقشی که این واحد در فرآوری ذخایر معدنی استان دارد، طرح‌های توسعه آن باید با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به زیرساخت‌هایی که برای فعالیت این کارخانه در شهرستان خوسف فراهم شده است، تصریح کرد: این واحد تولیدی از پشتیبانی‌ها و حمایت‌های دولت بهره‌مند بوده است.

به گزارش ایمنا، ساخت کارخانه چدن کویر خاوران خوسف با حضور سرمایه‌گذاران چینی از سال ۹۳ شروع شد و در سال ۹۷ به فاز اول و تولید رسید و سپس با اضافه شدن سرمایه‌گذار بومی به مجموعه به کار خود ادامه داد.

کد خبر 747786

دیگر خبرها

  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  • تمرکز بر افزایش جذابیت تولید با کاهش مالیات در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم
  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
  • ایستگاه زمان صوفی ۵۵ میلیمتر رکورد دار بارش درخراسان شمالی
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • ظرفیت های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • افزایش خط تولیدِ شیرآلات ساختمانی در گرمی
  • دیپلماسی اقتصادی، برگ برنده همسایگی