Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@16:28:15 GMT

IEA: اروپا باید مصرف گاز را یک سوم کاهش دهد

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۶۳۶۶۶

IEA: اروپا باید مصرف گاز را یک سوم کاهش دهد

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ، کشورهای عضو اتحادیه اروپا، در سه ماه نخست سال آینده، مجبور خواهد بود، مصرف گاز طبیعی خود را 30 درصد کاهش دهند تا برای توقف کامل جریان گاز روسیه آماده شوند.

فاتح بیرول، مدیرعامل آژانس بین المللی انرژی گفت: «قطع کامل عرضه گاز روسیه به اروپا می تواند تا قبل از زمستان، سبب شود، متوسط ذخایر به پایین ترین سطح برسد و اتحادیه اروپا را وضعیتی آسیب پذیر قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی خاطرنشان کرد: «در شرایط فعلی، من قطع کامل صادرات گاز به اروپا از روسیه را رد نمی‌کنم.»

روسیه در اوایل ماه ژوئن به علت مسائل فنی، ارسال گاز به خط لوله نورد استریم را تا 60 درصد کاهش داد.

اتحادیه اروپا تا اول نوامبر باید ذخایر گاز خود را تا 90 درصد پر کند؛ با این حال، توقف عرضه روسیه می تواند به میزان چشمگیری مانع تحقق آن شود و به یک افزایش قیمت دیگر برای گاز طبیعی شود. قیمت گاز طبیعی در حال حاضر 3 برابر قیمت در مدت مشابه سال گذشته است.

به علت ازسرگیری جریان گاز روسیه در خط لوله ترک استریم سبب شده تا قیمت گاز طبیعی اروپا در 3 روز گذشته چندان تغییر نکند.

روز گذشته نیز مقامات هلندی هشدار دادند، در صورتی که اتحادیه اروپا نتواند تا قبل از اول نوامبر، تاسیسات ذخیره سازی را پر کند، تمامی این قاره با خطر مواجه خواهد شد.

راب جتن، وزیر آب و هوا و انرژی هلند هشدار داد، بحران گاز در هر یک از کشورهای اتحادیه اروپا می‌تواند تاثیرات دومینو واری داشته باشد و به سرعت در سراسر این قاره گسترش یابد.              

هلند، هفته گذشته، تمام محدودیت‌های نیروگاه‌های زغال ‌سنگ را با هدف کاهش مصرف گاز طبیعی لغو کرد و در عین حال از کسب ‌و کارها برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی پیش از فصل زمستان درخواست کرد.

این درحالی است که تعدادی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز از برنامه خود برای اجرای سیاست اضطراری سهمیه‌بندی گاز و استفاده دوباره از زغال سنگ به خاطر کمبود عرضه گاز روسیه خبر داده‌‌اند.

طی هفته جاری آلمان، اتریش و هلند اعلام کردند که نیروگاه‌های زغال سنگ سوز می‌تواند به آنها برای گذر از زمستان پیش رو در سایه بحران کنونی کمبود گاز کمک کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اروپا گاز اتحادیه اروپا گاز طبیعی گاز روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۳۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه

مدیرعامل غول انرژی فرانسه یعنی شرکت توتال طی اظهاراتی اعلام کرد که اگر اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه عرضه گاز طبیعی مایع (LNG) روسیه اعمال کند، این شرکت از بند فورس ماژور در قرارداد پروژه ال‌ان‌جی یامال استفاده خواهد کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، پاتریک پویان، مدیرعامل غول انرژی فرانسه یعنی شرکت توتال در یک کنفرانس تصویری اعلام کرد که اگر اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه عرضه گاز طبیعی مایع (LNG) روسیه اعمال کند، این شرکت از بند فورس ماژور در قرارداد پروژه ال‌ان‌جی یامال استفاده خواهد کرد.

این مدیر ارشد اجرایی گفت: بله، اگر اروپا یا اتحادیه اروپا (پروژه)  یامال را تحریم کند، در برخی از قراردادها فورس ماژور اعمال خواهیم کرد.

پویان افزود که این شرکت دو قرارداد تأمین گاز ال‌ان‌جی اروپا از پروژه یامال و یک قرارداد برای آسیا دارد که نیاز به بررسی دقیق‌تری دارد.

رویترز همچنین به نقل از وی هشدار داد که در صورت تحریم این پروژه قیمت گاز ال‌ان‌جی را در جهان افزایش خواهد داد.

قیمت گاز در اروپا پس از جنگ اوکراین و کاهش شدید واردات این محصول از روسیه در سال 2022، به شدت افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، در پی افزایش شدید قیمت گاز که باعث شد مصرف کنندگان و شرکت‌های اروپایی مجبور شوند در طول زمستان، مصرف خود را بسیار کاهش دهند، سیاستمداران اروپایی برای کنترل قیمت انرژی و تامین آن، تحت فشار قرار گرفتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • غنی‌ترین منابع طبیعی کلسیم
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ساخت ۱۰ بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» تا پایان سال‌جاری
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد