Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر مهاجرت و پناهندگی یونان با اشاره به بحران‌سازی ترکیه از پناهجویان، اعلام کرد که طول دیوار مرزی با ای کشور را افزایش خواهند داد.

به گزارش مشرق، روزنامه «زمان» در گزارشی خبر داد که دیوار ساخته شده توسط یونان در مرز با ترکیه ۱۳کیلومتر است و این کشور از سال گذشته تاکنون برای جلوگیری از موج مهاجرت‌های غیرقانونی، در امتداد مرز ناهموار با ترکیه اقدامات حفاظتی خود را افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، «نوتیس میتاراچی» وزیر مهاجرت و پناهندگی یونان در این باره گفت: «ترکیه به وضوح تلاش می‌کند تا از مهاجران برای ایجاد بحران با یونان استفاده کند؛ ارقام و اعداد چنین امری را نشان می‌دهد».

بیشتر بخوانید:

جنگ اطلاعاتی آنکارا-آتن با دستگیری جاسوس یونانی در ترکیه

 وزیر مهاجرت و پناهندگی یونان افزود: «طی بحران پناهندگان در سال ۲۰۱۵، یک میلیون آواره سوری به کشور آمدند اما بعدها این میزان بسیار کاهش یافت. درحال‌حاضر تخمین زده می‌شود که روزانه ۱۰۰۰ مهاجر به طور غیرقانونی از مرز عبور کنند. امسال میزان مهاجرت‌ها تا ۲۰درصد افزایش یافته است».

میتاراچی درباره افزایش اقدامات حفاظتی در مرزها گفت: «صدها مامور گشت مرزی در امتداد مرز [دریای] اوروس مستقر شده‌اند تا روند گشت‌زنی‌ها در هفته‌های اخیر را تشدید کنند. اما یونان زمان را برای پیشبرد برنامه‌های خود با هدف افزودن ۸۰ کیلومتر سیم خاردار و فولاد به دیوار ۴۰کیلومتری موجود تلف نخواهد کرد؛ برنامه‌هایی که به دلیل ترس از یک موج بزرگ‌تر ناشی از مهاجرت‌ها در نظر گرفته شده‌اند».

پیش از این نیز، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» به نقل از وزیر امور مهاجرت ترکیه اعلام کرده بود که دیوار فولادی یونان با ترکیه از ۴۰ به ۱۲۰ کیلومتر گسترش خواهد یافت. او گفته بود که این تصمیم دولت برای توسعه بیشتر دیوار مرزی است و آن‌ها از اروپا برای این طرح درخواست کمک مالی کرده‌اند.

این اظهارات در حالی از سوی مقامات یونان مطرح می‌شود که رسانه‌ها اعلام می‌کنند دولت آتن، علی‌رغم تشدید اقدامات نظامی خود در امتداد دریای اوروس در مرز با ترکیه، مهاجران همچنان از این منطقه ممنوعه عبور می‌کنند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت یونان ترکیه روابط یونان ترکیه خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۳۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدید علنی حزب‌الله توسط اسرائیل: لبنان را اشغال می‌کنیم!

«یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در این باره گفت که اگر حزب‌الله از نوار مرزی دور نشود، رژیم اشغالگر مناطقی از جنوب لبنان را اشغال خواهد کرد.

طبق گزارش اسپوتنیک، کاتس در دیدار با «استفان سژورنه» همتای فرانسوی خود در تل‌آویو افزود: اگر حزب‌الله عقب‌نشینی نکند، اسرائیل به یک جنگ همه‌جانبه با آن نزدیک خواهد شد.

به نقل از ایسنا وی ادامه داد: اسرائیل در سراسر لبنان با حزب‌الله خواهد جنگید و مناطق وسیعی را در جنوب لبنان اشغال خواهد کرد و این مناطق به‌عنوان یک منطقه امنیتی در کنترل ارتش باقی می‌ماند و به ساکنان شمال این امکان را می‌دهد که به سلامت به خانه‌های خود بازگردند.

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی تاکید کرد: ما به وضعیت ۶ اکتبر برنمی‌گردیم.

نوار مرزی لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین طی روزهای اخیر شاهد تشدید تنش بوده است و هم‌زمان مقامات رژیم صهیونیستی به انجام حملات گسترده به لبنان تهدید کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • تهدید علنی حزب‌الله توسط اسرائیل: لبنان را اشغال می‌کنیم!
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • کابینه نتانیاهو هزینه زیادی را به ما تحمیل کرد/ طبقه متوسط در حال نابودی
  • تعیین عوارض ۶۰درصدی برای صادرات سیب‌زمینی
  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد