Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» عباس گلرو در خصوص تحرکات جدید اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها پیرامون مذاکرات برجام، گفت: تحولی اخیرا در بحث مذاکرات هسته‌ای اتفاق افتاده و قرار است مسائل باقی مانده در یکی از کشورهای همسایه بررسی و حل و فصل شود. رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عزیمت علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد کشورمان به دوحه،  افزود: به نظر می‌رسد طرف ایرانی و وزارت خارجه با تمهیدات اندیشیده شده و برنامه‌ریزی‌های دقیق ضمن رعایت مصالح و منافع ملی و توجه به اعتبار ایران و عدم خدشه دار شدن عزت نظام جمهوری اسلامی ایران بر مبنای سه اصل عزت، حکمت و مصلحت توانسته، وضعیتی را طراحی کنند که منافع ملی ما از قبل این مذاکرات تامین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی در ادامه اظهار کرد: اینکه طرف آمریکایی قبول کرده در این مذاکرات غیرمستقیم حاضر شود، نشان از موضع به حق و برتر جمهوری اسلامی ایران دارد، دو تا سه مسئله باقی مانده که در این مذاکرات بررسی خواهد شد. گلرو ضمن قدردانی از دولت و حکومت قطر بابت این میزبان، تصریح کرد: امیدواریم مساله هسته‌ای ما بزودی حل و فصل شود تا ایران به منافع خود در مسائل هسته‌ای و اقتصادی برسد و پرونده موضوعی که مدت‌هاست وقت و انرژی صرف آن شده، بسته شود. این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام حمایت مجلس از ابتکار دولت و وزارت خارجه، گفت: امیدواریم این مذاکرات نتیجه بخش باشد. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به سوالی درباره مباحث مطرح پیرامون تامین منافع روسیه در مذاکرات، اظهار کرد: همه طرف‌های مذاکره کننده باید از برجام منتفع شوند، وقتی توافقی نتیجه بخش باشد طبیعتا روس‌ها هم که در شرایط فشار اوکراین و جنگ اقتصادی و تحریم با اروپا و آمریکا به سر می‌برند، در این مذاکرات خواسته خود را دنبال می‌کنند. منافع توافق هسته‌ای شامل همه طرف‌های مذاکره و برجام خواهد شد ضمن آنکه این توافق تعهد همه جانبه است.

منبع: نماینده

کلیدواژه: دوحه رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نماینده هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۳۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به ادعای کویت درباره میدان آرش | به کویت توصیه می‌کنیم ...

به گزارش همشهری آنلاین، کنعانی در واکنش به بند مربوط به ادعای کویت درباره میدان آرش گفت: طرح ادعای یک‌جانبه در این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند.

کنعانی با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های قبلی فیمابین ایران و کویت تصریح کرد: به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب نموده و به جای آن به مذاکرات فنی و حقوقی برگردد که بهترین و مناسب‌ترین مسیر برای رسیدگی به موضوع است.

کنعانی بار دیگر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات مشترک، آمادگی دارد در خصوص چارچوبی که متضمن احترام به منافع مشترک باشد، گفتگوها را ادامه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اصل حسن نیت در تعاملات منطقه‌ای، بر ضرورت اجتناب از مداخله دولتهای ثالث در خصوص این موضوع تصریح نمود.

وی گفت: بدون تردید دولتهای ذیربط می‌توانند در پرتو همکاریهای دوستانه و در راستای منافع مشترک، به دور از جنجال‌های رسانه‌ای به توافق لازم نایل شوند.

کد خبر 847070 منبع: ایرنا برچسب‌ها ناصر کنعانی اردن وزارت امور خارجه کویت خبر ویژه

دیگر خبرها

  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • جهاد اسلامی: نسخه آمریکایی آتش‌بس غزه بدتر و گمراه‌کننده‌تر است
  • موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم
  • طرح آمریکا و ۱۷ کشور دیگر برای آتش‌بس در غزه
  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس درباره غزه
  • حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش
  • واکنش ایران به ادعای کویت درباره میدان آرش | به کویت توصیه می‌کنیم ...
  • ایران مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را درباره میدان آرش مردود خواند
  • رساندن منافع موقوفات به ۲۰ همت در سال دور از دسترس نیست