Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش قدس آنلاین، مجید عبداللهی  در گردهمایی معاونان فنی و اجرایی ادارات کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس کشور در مشهد افزود: استاندارد فضای آموزشی در کشور ۸.۴ متر مربع تعیین شده است، اگرچه سرانه فضای آموزشی با همکاری خیران مدرسه ساز افزایش یافته است، اما هنوز با وضعیت مطلوب فاصله دارد. وی بیان کرد: دولت متولی و پای اصلی مدرسه‌سازی است که در کنار آن، نهادها و خیران قرار گرفته‌اند و به خوبی در این روند همکاری و مشارکت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالهی با اشاره به نیاز موجود برای ساخت مدرسه در کشور ادامه داد: هم اکنون سرانه فضای آموزشی چهار استان کشور از سرانه متوسط کمتر است. معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس کشور با تاکید بر اینکه اتمام پروژه‌های نیمه تمام باید در اولویت کاری همه استانها باشد، افزود: در مهر امسال ۲ هزار و ۱۰۰ باب مدرسه با ۱۱ هزار کلاس آماده بهره‌برداری می‌شود. وی افزود: هم اکنون ۹ درصد منابع و بودجه عمرانی کشور در اختیار سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس است که باید تلاش کنیم پروژه‌های فاخر را به عنوان الگو در کشور معرفی کنیم. عبداللهی بیان کرد: حاشیه شهرها از جمله حوزه های دارای اولویت است و علاوه بر این با توجه به ایجاد ۲۱ شهر جدید در کشور برای این شهرها نیز باید پیش بینی فضای آموزشی مورد نیاز انجام شود. این مسوول با اشاره به اینکه ۳.۵ درصد از جمعیت دانش‌آموزی کشور را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند، افزود: همچنین چهار درصد از فضاهای آموزشی کشور به اتباع خارجی به خصوص افغان‌ها اختصاص یافته است .  سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: جمعیت دانش آموزی این استان حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر است که ۸۸ درصد در مدارس دولتی و ۱۲ درصد در مدارس  غیرانتفاعی تحصیل می‌کنند. ابوالقاسم بابایی سرانه فضای آموزشی در استان خراسان رضوی را ۴.۳ مترمربع ، در مشهد ۳.۵ متر مربع و این رقم در حاشیه شهر مشهد را  کمتر از ۲ متر مربع اعلام کرد و افزود: نیمی از پروژه‌های تکمیلی استان در سال ۱۴۰۰ با مشارکت خیرین احداث شده است. وی حذف مدارس کانکسی، ساخت سرویس های بهداشتی در ۴۰۰ مدرسه، هوشمندسازی هزار و ۲۰۰ کلاس درس  را از برنامه های خراسان رضوی برشمرد و گفت: یکی از بزرگترین مشکلات استان حاشیه نشینی است و هم اکنون در حاشیه شهر مشهد بیش از ۱۴۱ هزار دانش آموز داریم که امید است با مشارکت خیرین امسال بتوانیم هشت مجتمع آموزشی با ۵۰ کلاس درس در این مناطق احداث کنیم. گردهمایی معاونان فنی و اجرایی ادارات کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس کشور از هشتم تیرماه آغاز و برای مدت ۲ روز با برگزاری سه کارگروه تخصصی فنی، نظارت و ساماندهی فضا برگزار می‌شود. انتهای پیام منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: فضای آموزشی مدارس مشهد توسعه و تجهیز مدارس سرانه فضای آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۳۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای تهران همچنان مطلوب است

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۱۲ اردیبهشت) در شرایط قابل قبول است.

به گزارش ایسنا آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۶۲  بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۶۷  و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تأمین ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای توسعه فضای آموزشی بوشهر
  • هوای تهران همچنان مطلوب است
  • فرسودگی فضای آموزشی در کوهدشت/ ۱۴ مدرسه تخریبی است
  • یزد؛ همچنان کم بارش ترین استان کشور/ سامانه جدید بارشی در استان یزد+ فیلم
  • خطر فرونشست در کمین ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان/ ۴۲ مدرسه تعطیل شد
  • ارتقای سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان در دستور کار قرار دارد
  • ۳۶۰۰ معلم در اصفهان استخدام می‌شود/تخلیه ۴۲ مدرسه به دلیل فرونشست
  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها