Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@15:53:43 GMT

منتظری: ترور شخصیت در دستور کار دشمن است

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۶۳۸۷۶

منتظری: ترور شخصیت در دستور کار دشمن است

به گزارش تابناک به نقل از فارس، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان‌کل کشور، اظهار کرد: واقعه هفتم تیر برای نظام هزینه بسیار سنگینی داشت و انسان‌های برجسته و افراد فاضل در یک لحظه در انفجاری که در دفتر حزب جمهوری اسلامی در تهران به وقوع پیوست به ملکوت اعلا پیوستند.

دادستان‌کل تصریح کرد: وقوع این حادثه برای نظام هزینه سنگینی داشت چرا که انسان‌هایی برجسته، افراد فاضل و خدمت‌گذار در یک لحظه و در یک انفجار مهیب که در دفتر حزب جمهوری اسلامی اتفاق افتاد از بین رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود‌: پیروزی انقلاب اسلامی که با رهبری امام راحل و حمایت ملت رنج‌دیده ایران اسلامی به وقوع پیوست، نظام سیاسی دنیا را به هم ریخت. دشمنان به‌خصوص آمریکای مستکبر در ابتدا تصور نمی‌کرد که انقلاب با آن شرایط بتواند پیشرفت کند و به پیروزی و حرکت خود ادامه دهد، از همین رو از ابتدای پیروزی انقلاب توطئه‌ها علیه انقلاب آغاز شد.

ترور شخصیت‌های تاثیرگذار انقلاب توسط گروهک فرقان

دادستان‌کل کشور افزود: دشمنان تلاش می‌کردند چهره‌های محبوب را در نظر مردم بد جلوه دهند و برای این کار از شخص امام خمینی (ره) شروع کردند. از آنجایی که ایشان ویژگی‌های منحصر به فردی داشتند، در این راه توفیقی کسب نکردند و به همین دلیل به ترور دیگر شخصیت‌های تاثیرگذار انقلاب پرداختند.

منتظری با بیان اینکه گروهک فرقان مسئول ترور شخصیت‌های برجسته و شناخته شده انقلاب از جمله شهید مطهری بود، ابراز کرد: این گروه خیلی زود شناخته شدند و عوامل آن به مجازات رسیدند. بعد از آن سردمداران این گروه که همان منافقین بودند، به میدان آمدند و شروع به ترور عناصر تاثیرگذار انقلاب همانند آیت الله دکتر بهشتی و سایر اعضای حزب جمهوری اسلامی کردند.

وی خاطر نشان کرد: در سال ۱۳۶۰ که اوج جنگ بود بعثی‌های عراق تا پشت شهر‌هایی در خوزستان و استان‌های غربی راه پیدا کرده بودند و در درون کشور نیز منافقین در راستای برنامه‌های تدوین شده آمریکا و استکبار جنگ مسلحانه و ترور شخصیت‌ها را آغاز کردند.

ترور ناموفق رهبر انقلاب تا شهادت بهشتی

حجت الاسلام والمسلمین منتظری اظهار کرد: آن‌ها ششم تیر ماه در مسجد ابوذر ترور ناموفق رهبر انقلاب را انجام دادند و هفتم تیرماه نیز در دفتر جمهوری اسلامی جنایتی را مرتکب شدند که مشابه آن را در تاریخ کمتر شاهد بودیم. تروری که ۷۲ نفر از افراد تاثیرگذار انقلاب و در راس آن‌ها آیت الله دکتر بهشتی را از ما گرفتند.

وی اضافه کرد: دشمن فکر می‌کرد که با ترور دکتر بهشتی جامعه نا امید می‌شود، ولی مردم با انگیزه و قدرت بیشتری وارد صحنه شدند. البته این دشمنی تا امروز هم ادامه دارد و کشور درگیر جنگ اقتصادی و فرهنگی دشمن است.

مبارزه با جنگ اقتصادی و فرهنگی دشمن

دادستان کل کشور عنوان کرد: امروز مردم کشور ما تحت فشار مشکلات اقتصادی هستند. بخشی از این مشکلات مربوط به تحریم‌های ظالمانه دشمن، بخشی از آن مشکلات اقتصادی مربوط به سراسر دنیا و بخشی از آن ناشی از سوء مدیریت‌ها است که باید رفع شود.

وی بیان کرد: در سال‌هایی که کشور درگیر جنگ تحمیلی بود، جوانان غیور کشور اجازه نداند حتی یک وجب از خاک کشورمان به دست دشمن بیفتد. امروز هم جوانان انقلابی باید همه تلاش خود را برای مبارزه با جنگ اقتصادی و فرهنگی دشمن به کار ببرند.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: حسین طائب مذاکرات دوحه حجت الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل گروهک فرقان حسین طائب مذاکرات دوحه تاثیرگذار انقلاب جمهوری اسلامی دادستان کل ترور شخصیت شخصیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۳۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است

‌به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والسلمین " الله‌نور کریمی‌تبار شامگاه دوشنبه شب در یادواره سنگر سازان بی سنگر در شهرستان دهلران با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا، بیان کرد: شهدای جهاد سازندگی جزو شهدایی هستند که در جامعه ما گمنام مانده‌اند، آنان به ندای امام راحل لبیک گفتند و برای ساختن کشور، جهاد سازندگی را تشکیل دادند و در آباد کردن روستاها در عرصه‌های مختلف، نام خود را جاودانه کردند و همین‌ها با آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه شدند و عنوان مقدس سنگرسازان بی‌سنگر را به خود اختصاص دادند.

امام جمعه ایلام یادآور شد: ایجاد، سنگر و خاک‌ریز و جاده‌های مواصلاتی جزو سخت‌ترین کارهای رزمندگان در دوران دفاع مقدس بود، سنگرسازان بی‌سنگر بهترین هدف برای تانک، خمپاره و هواپیماهای دشمن بودند، دنبال راه‌سازی، پل‌سازی و سخت‌تر از آن، ایجاد خاک‌ریز در حین عملیات زیر گلوله‌های گوناگون دشمن بودند، این مردان شجاع برای خاک‌ریز زدن با آن شرایط، یک حائل دفاعی ایجاب می‌کردند که رزمندگان اسلام، بتوانند در سینه‌ی این خاک، جانشان را سالم نگه‌دارند.

وی تصریح کرد: ایثار، از خود گذشتگی، عشق و فداکاری در آن‌جا نمایان می‌شد و سنگرسازان بی سنگر، این گونه در مقابل دشمن ایستادند تا جان‌پناهی برای رزمندگان ایجاد کنند، بیان این شجاعت، ایثار و از خود گذشتگی، فوق‌العاده سخت است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: شهدای جهاد سازندگی، نقش بی بدیلی در دفاع مقدس و سازندگی کشور داشتند، تلفیقی از ایثار، شجاعت، حماسه و دانش به‌هم آمیخت تا نقش سنگرسازان بی‌سنگر در تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ماندگار شود و این از فضل خداست که این انسان را در چنین جایگاهی قرار می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار افزود: افتخار امروز جمهوری اسلامی این است که در برابر دنیا می ایستد و عملیات غرورآفرین وعده صادق را انجام می‌دهد و آمریکا، اسرائیل، انگلیس، فرانسه و آلمان به‌رغم رجز خوانی، جرأت نمی کننکوچک‌ترین عکس‌العملی در برابر اقتدار ایران اسلامی داشته باشند، امروز در دانشگاه‌های آمریکا، می‌بینیم دانشجو و اساتید، در برابر نسل کشی مسلمانان غزه تظاهرات می کنند و بی‌رحمانه مورد تهاجم پلیس این کشور قرار می‌گیرند.‌

وی گفت: دشمان، در برابر غرش موشک‌های جمهوری اسلامی دست تسلیم بالا برده‌اند و درخواست رئیس جمهور آمریکا از سران اسرائیل این است که هیچ عکس‌العملی نشان ندهید و این از برکات و ثمره خون شهدا است.

کد خبر 6092660

دیگر خبرها

  • واکنش خبرگزاری تسنیم به ادعای اسرائیل درباره ترور یک نیروی وابسته به سپاه
  • سردار سلامی: رهبر انقلاب فرمودند سپاه در بحث آموزش مجاهدت کند
  • سردار سلامی: «وعده صادق» استثنایی‌ترین تصمیم نظام بود
  • کارگران با روحیه ملی در راه دفاع از ارزش‌های اسلام حرکت می کنند
  • دشمن چگونه سعی در عرفی‌سازی بی‌حجابی در جامعه‌ دارد؟
  • روایتی از شهادت مرتضی مطهری، معلمی برای انقلاب اسلامی ایران
  • دستور استاندار کردستان برای کمک به اردوهای راهیان نور
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • روایت خاندوزی از دستور رئیسی در پی تذکر رهبر انقلاب
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است