Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@07:33:13 GMT

خونریزی مغزی نوزاد چه مشکلاتی به دنبال دارد؟

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۶۳۸۷۷

خونریزی مغزی نوزاد چه مشکلاتی به دنبال دارد؟

به گزارش تابناک به نقل از مهر، محققان در یک مطالعه ده ساله دریافتند خون‌ریزی‌های مغزی شدیدی که برخی از نوزادان در سال اول پس از تولد تجربه می‌کنند، می‌تواند منجر به مشکلات بینایی طولانی‌مدت شود.

این مطالعه شامل بررسی ۳۲ کودک بود که ارزیابی‌های دقیقی را در سنین ۱۰ تا ۱۱ سالگی پس از تجربه خونریزی داخل بطنی درجه ۳ یا ۴ (خونریزی مغزی) و اتساع بطنی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطالعه DRIFT ۱۰ برای بررسی تکنیک "شستشوی مغز" برای خونریزی‌های مغزی راه اندازی شد. DRIFT، که توسط محققان دانشگاه بریستول انگلستان ابداع شد، اولین و تنها درمانی است که به طور عینی برای نوزادان مبتلا به خونریزی مغزی جدی با شستن بطن‌های مغز برای حذف مایع سمی و کاهش فشار مفید است.

محققان بررسی کردند که آیا خونریزی مغزی تجربه شده در نوزادان بر پیامد بینایی آن‌ها در پایان سال‌های دبستان تأثیر می‌گذارد یا خیر و ارتباط بین نتایج بصری با پیامد‌های شناختی و حمایت اضافی در مدرسه را بررسی کردند.

این مطالعه نشان داد که تمام ۳۲ کودک مورد ارزیابی حداقل یک اختلال بینایی داشتند. میانگین تعداد اختلالات برای کودکانی که خونریزی درجه ۴ را تجربه کرده بودند، ۶ مورد بود در حالیکه در مورد کودکانی که درجه ۳ را تجربه کردند، سه مورد بود.

این مشکلات بینایی که ده سال بعد بر کودکان تأثیر می‌گذارد اغلب به دلیل آسیب به نواحی بینایی در مغز است. این مشکلات شامل مشکلات حرکت دقیق چشم‌ها، تشخیص اشیا در فضای اطراف آن‌ها یا تطابق بصری اشکال یا جهت خطوط بود.

والدین این کودکان از این مشکلات بی اطلاع بودند و اکثراً گزارش دادند که فرزندانشان تا زمانی که عینک داشتند، بینایی شأن طبیعی بود.

«کتی ویلیامز»، نویسنده اصلی این مطالعه از دانشگاه بریستول، توضیح داد: «تحقیق ما نشان می‌دهد همه کودکانی که خونریزی مغزی یا مشکلات مشابهی را در زمان نوزادی تجربه می‌کنند باید آزمایش‌های چشمی را برای شناسایی مشکلات بینایی مرتبط با مغز در حین رشد انجام دهند.»

منبع: تابناک

کلیدواژه: حسین طائب مذاکرات دوحه مطالعه DRIFT ۱۰ خونریزی مغزی حسین طائب مذاکرات دوحه خونریزی مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۳۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان (عکس)

کشتی‌گیران غول پیکر ژاپنی، رقابت ویژه‌ای از رزم سنتی «سومو» را به نمایش گذاشتند: رقبا با نوزادی در بغل باید تلاش می‌کردند بدون توسل به خشونت، گریه نوزاد حریف را در بیاورند.

به گزارش فرارو، در این رقابت عجیب که از سال ۱۹۹۱ و با هدف دعا برای سلامتی و رفاه کودکان برگزار می‌شود، حدود ۱۰۰ نوزاد شرکت کردند.

کشتی «سومو» یکی از ورزش‌های باستانی و پرطرفدار ژاپن است که در دهه‌های اخیر به یک جاذبه گردشگری هم تبدیل شده است. کشتی‌گیران زمان بسیاری را برای آمادگی بدنی در معابد می‌گذرانند. قهرمان این ورزش عنوان یوکوزانا را از آن خود می‌کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان (عکس)
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • دخیا همراه با ولا و ماتا به دنبال یک تجربه جدید
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار خانواده خود تجربه کند
  • علم الهدی : برای حل مشکلات معیشتی کارگران نمی‌توانیم تنها به دنبال افزایش دستمزد باشیم
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار اعضای خانواده تجربه کند/ ضرورت نهادینه شدن «فرهنگ کار» در جامعه
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه در کنار اعضای خانواده را تجربه کند
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار اعضای خانواده تجربه کند
  • کمترین پیشرفت را تا کنون در طرح نهضت ملی مسکن لرستان داشته‌ایم