Web Analytics Made Easy - Statcounter

نسرین بیات گفت: اکثر مراجعه کنندگان به مراکز درمانی از خدماتی که کد خدمتی آن‌ها تحت پوشش بیمه است، رضایت دارند. مشکل زمانی است که برخی خدمات که در سیستم‌های دولتی ارائه می‌شوند، پوشش بیمه‌ای ندارند، در نتیجه پرداختی از جیب بیمار بسیار افزایش می‌یابد.

او گفت: خدمات توان بخشی در بیماری‌های مختلف در شناسنامه خدمت که توسط معاونت درمان وزارت بهداشت ابلاغ می‌شود به صورت استاندارد مشخص شده اند؛ این شناسنامه و استاندارد خدمت در فواصل زمانی مشخص بازبینی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او درباره ضرورت اختصاص اعتبار و منابع ویژه برای خدمات توان بخشی گفت: درصد قابل توجه از اعتباری که برای درمان بیماری‌های صعب العلاج در نظر گرفته شد، بخش عمده آن مربوط به خدمات توان بخشی است.

به گفته او خدماتی که پوشش بیمه‌ای ندارند، عمده مشکل افراد نیازمند به خدمات توان بخشی هستند که می‌توان به کار درمانی، گفتار درمانی، شنوایی سنجی، پروتز، ارتز و بینایی سنجی اشاره کرد. بخشی از کد‌ها و یا همه کد‌های این خدمات پوشش بیمه ندارند.

او گفت: مهم‌ترین مسئله‌ای که می‌توان در این حوزه پیشنهاد داد این است که توان بخشی در اولویت مسئولان نظام سلامت و روسای بیمارستان‌ها قرار گیرد. باید برای گروه بیشتری از بیماری‌ها بتوان شناسنامه و استاندارد خدمت تشخیصی و درمانی در نظر گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمه سلامت توانبخشی وزارت بهداشت خدمات توان بخشی پوشش بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۳۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک یک میلیارد ریالی خیّر سلامت به بیمارستان شهید بهشتی سبزوار

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر بیمارستان امداد و سوانح شهید بهشتی سبزوار گفت: بخش های درمانی این بیمارستان در سالیان اخیر بهسازی شده بود اما تعویض نشدن در پنجره های آهنی و قدیمی بخش های جراحی عمومی و جراحی ارتوپدی، منجر به ناخرسندی مصدومان و همکارانی بود که در این مرکز به خدمت مشغول بودند.

  سیدمحمد میری امروز در جمع خبرنگاران افزود: به دنبال بازدید خیر نیک اندیش حوزه سلامت حاج حسن سعادت منش از این بیمارستان، وی همه هزینه اصلاح و تعویض در و پنجره های فرسوده بیمارستان را پذیرفت و با اختصاص یک میلیارد ریال به این امر خداپسندانه، تمام در و پنجره های این مرکز تعویض و یا به صورت استاندارد اصلاح شد.   بیمارستان امداد و سوانح شهید بهشتی سبزوار با قدمتی بیش از نیم قرن با ۱۲۰ تخت بستری، علاوه بر ارائه خدمات بخش سوانح و تصادفات، خدمات درمانی مختلفی را به بیماران ارائه می دهد.   دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با بیش از هزار و ۱۰۰ تخت بیمارستانی در قالب ۶ بیمارستان، ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی و ۱۹۵ خانه بهداشت به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌ های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد خدمات بهداشتی و درمانی می‌ دهد.   سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن
  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • کمک یک میلیارد ریالی خیّر سلامت به بیمارستان شهید بهشتی سبزوار
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان