Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش قدس آنلاین، دولت ترکیه می‌گوید طبق توافقی که راه را برای پیوستن فنلاند و سوئد به سازمان ناتو هموار کرده، آنکارا خواستار استرداد ۳۳ «تروریست» از این دو کشور شده است.

آنگونه که خبرگزاری فرانسه گزارش داده در نشست دیروز سران ترکیه، فنلاند، سوئد، و دبیر کل ناتو در شهر مادرید اسپانیا، سرانجام ،«رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه در ازای دریافت تضمینهای امنیتی، پذیرفت مخالفت با پیوستن سوئد و فنلاند به سازمان ناتو را کنار بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه اعلام کرد در این توافق آنکارا «آنچه را می‌خواست، به دست آورده است.

«بِکر بوذداغ»، وزیر دادگستری دولت ترکیه در گفت‌وگو با شبکه «NTV» گفت: در چارچوب توافق جدید، ما به دنبال استرداد و تحویل تروریستهایی از کشورهای مرتبط هستیم.

به گفته بوذداغ، دولت ترکیه خواستار استرداد ۱۲ متهم در خاک فنلاند و ۲۱ متهم در خام سوئد است که یا عضو سازمان غیرقانونی حزب کارگران کردستان (PKK) هستند یا عضو گروه «فتح‌الله گولِن» که در کودتای نافرجام ۲۱۰۶ در ترکیه مشارکت داشته‌اند.

دولت ترکیه گروه پ‌ک‌ک را گروهی تروریستی می‌داند و از سال ۱۹۸۴ تاکنون با عناصر این گروه درگیر است و در این جنگ ۳۸ ساله، هزاران نفر از دو طرف کشته و زخمی شده است.

طبق تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای که دیروز امضا شده، فنلاند و سوئد متعهد شده‌اند که درخواست ترکیه برای تحویل متهمان به اقدامات تروریستی را به‌سرعت و تماما پاسخ دهند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: رجب طیب اردوغان ترکیه فنلاند سوئد ناتو دولت ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۴۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض آوارگان فلسطینی به سیاست‌های آنروا

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از بیروت، امروز جمعی از شخصیت‌های دینی اردوگاه‌های فلسطینی درلبنان با تجمع در برابر دفتر منطقه‌ای این نهاد رسمی سازمان ملل در بیروت، خواستار تغییر عملکرد آنروا در اردوگاه‌های فلسطینی شدند.
آوارگان فلسطینی تاکید می‌کنند مدیریت جدید آنروا کارمندان فلسطینی طرفدار مقاومت را از این آژانس اخراج می‌کند و بدنبال اطلاعاتی درباره آوارگان فلسطینی است که می‌تواند تامین کننده خواست سازمان‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی باشد.
محمود الصدیق، رئیس هیئت علمای فلسطین در لبنان، خواستار بازنگری جدی درعملکرد آنروا شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


اظهارات:
شیخ علی یوسف - از علمای فلسطین
شیخ بسام کاید - از علمای فلسطین
شیخ محمود الصدیق - رئیس هیئت علمای فلسطین

دیگر خبرها

  • رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد
  • واکنش در اروپا به گنجاندن سپاه در لیست تروریست‌ها
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده
  • افزایش بودجه نظامی انگلیس در کوران انتقادها
  • توافق ایران و چند کشور برای استرداد متهمان تحت تعقیب
  • ناتو، قلدر ۷۵ساله
  • کاخ سفید و سازمان ملل خواستار تحقیقات درباره گورهای دسته جمعی در غزه شدند
  • انتقاد رهبر حزب رفاه ترکیه از اردوغان: آیا شایسته ترکیه است که علیه ایران با اسرائیل همکاری کند؟
  • اعتراض آوارگان فلسطینی به سیاست‌های آنروا
  • ناتو چنگ و دندان نشان می‌دهد/ رزمایش در فنلاند تحریک‌آمیز است