Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا - ​​​​​​​مردم روسیه پس از توقف فروش مایکروسافت در این کشور بر سر حمله نظامی به اوکراین، در جست و جوی نسخه‌های کرک شده محصولات این شرکت هستند.

روزنامه کومرسانت گزارش کرد جست و جوهای اینترنتی برای نرم افزار کرک شده مایکروسافت، پس از این که این شرکت در چهارم مارس فروش جدید را متوقف کرد، حداکثر ۲۵۰ درصد افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ابتدای ژوئن تاکنون، جست و جو برای دانلودهای اکسل، ۶۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، مایکروسافت اوایل ماه میلادی جاری اعلام کرد فعالیت‌هایش در روسیه را به میزان قابل توجهی کاهش داده و به جمع شرکتهایی پیوست که کسب و کارشان در روسیه را در بحبوحه تصویب تحریمهای گسترده غربی بر سر جنگ در اوکراین، تعطیل می‌کنند. این اقدام به روسیه به شدت لطمه زده است زیرا این شرکت برای سیستمهای فناوری بخشهای تولید و مهندسی، به نرم افزار خارجی وابسته است.

طبق گزارش مسکو تایمز، سازمان‌های دولتی روسیه هم در حال سوئیچ از ویندوز مایکروسافت به سیستم عامل لینوکس هستند. کومرسانت نوشت: توسعه دهندگان سیستمهای روسیه بر مبنای سیستم عامل کد باز لینوکس، تقاضای بیشتری را مشاهده می‌کنند.

همه بخش‌ها نتوانسته‌اند سیستم‌های خود را به راحتی تغییر دهند. در مورد صنایع، تولیدکنندگان از نرم افزار خارجی برای ماشین آلات استفاده می‌کنند و به گفته سرگی دونائف، مدیر فناوری اطلاعات شرکت فولادسازی سورسترال، سازندگان تجهیزات به دقت از مالکیت معنوی خود حفاظت می‌کنند و در بسیاری از موارد، به مشتریان دسترسی مستقیم به کدهایی که برای اداره کارخانه‌هایشان استفاده می‌شود را نمی‌دهند. همه صنایع با مشکلات مشابه روبرو شده اند. بسیاری از فرآیندها در واحدهای مدرن، توسط نرم افزار کنترل می‌شوند.

در کوتاه مدت، جایگزین‌های اندکی وجود دارد.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، النا سمونوفسکایا، تحلیلگر بازار روسیه در موسسه IDC در این باره گفت: مشابه‌های روسی در این حوزه بسیار ضعیف‌تر هستند و نیاز بالایی وجود دارد. اما فعلا رویکرد، اتکا به نقض کپی رایت و نسخه‌های قدیمی است.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: مایکروسافت روسیه نرم افزار کرک شده نرم افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۴۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟

به گزارش همشهری آنلاین، تحلیلگران نظامی بر این باورند که پدافند هوایی و جت‌های «سوخو-۳۵» روسیه در مقایسه با جنگنده‌های «اف-۱۶» پیشرفته‌تر و به روزتر است. وبگاه «بالگرین میلیتری» روز دوشنبه نوشت، هواپیماهای روسی به‌ویژه جنگنده سوخو-۳۵ به‌خاطر توانایی‌شان در شناسایی جنگنده‌های آمریکایی، از صدها کیلومتر مورد تحسین خلبان‌های آمریکایی قرار گرفته‌اند.

این جنگنده‌های مجهز به موشک‌های پیشرفته «آر-۳۷» می‌توانند جت‌های اف-۱۶ را مغلوب کنند. در این شرایط، هواپیماهای نیروی هوایی اوکراین در صورتی که مجبور به مقابله با این جت‌های روسی شوند، با چالش‌های مهمی مواجه می‌شوند. این درحالی است که بر اساس برخی گزارش‌ها سه فرودگاه در غرب اوکراین توسط کیف برای استقرار جنگنده‌های اف-۱۶ آماده می‌شوند.

روسیه موضع خود را به صراحت اعلام کرده که هر فرودگاهی، صرف نظر از موقعیت جغرافیایی آن، به عنوان مکان حملات علیه روسیه استفاده شود، یک هدف قانونی برای موشک‌های روسیه در نظر گرفته می‌شود. سوخو-۳۵ یکی از پیشرفته‌ترین جنگنده‌های روسیه است. تجهیزات اویونیک آن شامل رادار آرایه اسکن شده می‌تواند چند هدف را در بردهای طولانی ردیابی کند.

کد خبر 848174 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه جنگنده دفاع - جنگنده

دیگر خبرها

  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • اتاق‌های بازرگانی برای شبکه‌سازی به دنبال گسترش ارتباطات باشند
  • بهترین انیمه‌های سریالی که در بهار امسال نباید از دست بدهید
  • وزیر صمت: شرکت‌های ارزآور در اولویت تامین ارز هستند
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا
  • چرا باید در کسب و کار خود از نرم افزار مالی استفاده کنیم؟
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • تهدید به بمب‌گذاری در سفارت روسیه در برزیل