Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@23:38:41 GMT

استاندار البرز: چاه‌های فاقد پروانه پلمب شوند

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۶۴۸۹۳

استاندار البرز: چاه‌های فاقد پروانه پلمب شوند

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی عبداللهی روز چهارشنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان البرز افزود: همچنین با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از نیاز آب استان از محل منابع زیرزمینی تامین می شود، باید بهره برداری های غیرمجاز از چاه ها متوقف شود و چاه های فاقد پروانه پلمب شوند.
وی گفت: تغییر الگوی مصرف آب در کشاورزی و توسعه کشت گلخانه ای بجای کشاورزی سنتی نیز ضرورت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار البرز یادآورشد: کاهش بارش ها در سال آبی گذشته و استمرار روند خشکسالی در سالیان اخیر موجب شده که منابع آب در کشور آسیب پذیر و محدود شود.

وی ادامه داد: بر این اساس با پیش بینی های صورت گرفته درصدد هستیم که تامین آب شرب مردم استان البرز با وقفه و خللی مواجه نشود ولی در این زمینه نیازمند همراهی مردم هستیم.
عبداللهی گفت: صرفه جویی در مصرف آب در حوزه های مختلف مصارف خانگی، کشاورزی و صنعتی مورد انتظار است و متولیان امر باید برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی اقدام کنند.
وی با تاکید بر اهمیت ایجاد رینگ شبکه آبرسانی استان البرز، افزود: ضرورت دارد که افق بلند مدت سیاست آبی استان ترسیم شود تا با استناد به آن زیرساخت های لازم پیش بینی شود.
استاندار البرز بیان داشت: هر محله در استان نیاز به تصفیه خانه دارد، از سوی دیگر باید ایجاد چاه های جذبی، حوضچه های آرامش و بسترهای بازچرخانی آب و تصفیه پساب در نقاط مختلف استان در دستور کار قرار گیرد.
پنج تصفیه خانه فاضلاب در البرز فعال شده است .

برچسب‌ها صرفه جویی در مصرف آب مجتبی عبداللهی کشاورزی استانداری البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صرفه جویی در مصرف آب مجتبی عبداللهی کشاورزی صرفه جویی در مصرف آب مجتبی عبداللهی کشاورزی استانداری البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۴۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان

 سهرابی بیدار در نشست کارگروه مدیریت مصرف برق استان گفت: این میزان از تولید ۴ هزارو ۲۸۷ میلیون کیلووات ساعت تولید یا تحویلی در سال است که ۹ و ۴ دهم این میزان تولید تلف می‌شود.

او به مصارف حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: در بخش کشاورزی ۵۰ درصد، در بخش خانگی ۳۲ درصد، در بخش صنعت ۱۱ درصد و در بخش عمومی و سایر مصارف ۷ درصد مصرف برق داریم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان در بحث توسعه نیروگاه‌های خورشیدی به افزایش ۱۳۵ مگاوات نیروگاه در همدان اشاره و تصریح کرد: ۱۱ و ۴ دهم درصد تولید برق از نیروگاه‌های خورشیدی است که در استان تولید می‌شود و با افزایش نیروگاه جدید تولید برق به ۲۳ درصد خواهد رسید.

سهرابی بیدار از هوشمندسازی کنترل در بخش کشاورزی خبر داد و افزود: ۹۴ درصد مشترکان کشاورزی کنترل پذیر است.

او گفت: در مصارف خانگی جزو کشور‌های بدمصرف هستیم که مدیریت و صرفه جویی در مصارف خانگی ضروری است.

استاندار همدان هم گفت: باید رویکرد ما شعار سال باشد و جهش تولید با سرعتی فراتر از شرایط عادی صورت پذیرد تا شعار سال محقق شود.

قاسمی فرزاد، همچنین راهکار تحقق شعار سال را بهره وری در تولید دانست و افزود: باید نطام بهره وری ایجاد شود و میزان تلفات که ۱۰ درصد از تولید برق را در استان شامل می‌شود شناسایی و هدفگذاری شده و سالانه ۲ تا ۳ درصد از این تلفات کاهش یابد.

او تأکید کرد: کنترل هوشمند نیاز همه مصارف است و هوشمندسازی در مصارف پر مصرف کمک شایانی خواهد کرد چرا که بخصوص در بخش کشاورزی باید از تولید محصولاتی که نیاز بازار نیست و زمینه صادرات آن وجود ندارد اجتناب کرد، زیرا که ناطراز بودن در مدیریت انرژی و مدیریت تولید را شاهد هستیم.

استاندار همدان تصریح کرد: به شدت در مدیریت مصرف در حوزه خانگی باید انضباط حاکم باشد و انضباط انرژی داشته باشیم، زیرا در مصرف انرژی یک مدیریت درست مصرفی نیاز است و نباید از نرم متعارف مصرف بالا رود و اگر از نرم متعارف بالا رود باید قطعی اتفاق افتد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • دستگاه های اجرایی البرز به حالت آماده باش درآمدند
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در البرز
  • بزرگترین خدمت به عرصه تولید مدیریت مصرف انرژی است
  • پلمب ۱۰ داروخانه گیاه پزشکی متخلف در داراب
  • عبداللهی: قهرمانی استقلال مهم‌تر از سبک بازی‌اش است
  • مصرف برق همدان در بخش‌های مختلف انضباط یابد
  • پلمب ۸ واحد مشاور املاک غیرمجاز در پردیس و بومهن + فیلم
  • پلمب ۴۸ واحد صنفی متخلف در مرند
  • مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان
  • مشاوران املاک فاقد پروانه در اردبیل پلمب می شوند